עליית המחירים נמשכת: חיתולי האגיס מתייקרים
חוגלה קימברלי הודיעה לרשתות השיווק שב-15 בנובמבר תייקר את חיתולי האגיס, נייר טואלט מולט ולילי, קלינקס, מטליות ניקול, תחבושות היגיניות לילי וטמפוני קוטקס בשיעור של עד 6.3%. טיטולים וחיתולי האגיס "בנים ובנות" לא יתייקרו
חגיגת עליות המחירים בסופר נמשכת. חברת חוגלה קימברלי תעלה את מחירי רוב מוצריה ב-15 בנובמבר בשיעור ב-3%-6.3%, כך הודיעה היום (ה') לרשתות. כל מוצריה יתייקרו למעט טיטולים וחיתולי האגיס בנים בנות. בין המוצרים שמחירם יעלה: חיתולים, נייר טואלט, טמפונים, תחבושות היגייניות ומטליות ניקוי. ההתייקרות היא במחיר לרשתות.
חיתולי האגיס פרידום פלוס וחיתולי האגיס לגמילה ולים יתייקרו ב-6.3% ומגבונים לחים לתינוק האגיס יתייקרו ב-4%. במוצרי היגיינה נשית יתייקרו תחבושות, מגיני תחתון וטמפוני קוטקס ב-6.3%, תחבושות ומגיני תחתון לילי יתייקרו ב-42%. מחיר חיתולי מבוגרים יעלה ב-3%.
מותגי נייר טואלט קלינקס ולילי יתייקרו ב-4.5%, מותגי נייר הטואלט מולט ושמורת טבע יתייקרו ב-6.3%. מחירי מגבוני אף קלינקס לילי ומולט יעלו ב-4.8%, מגבות נייר ניקול יתייקרו ב-5.3%, שאר מוצרי ניקול יתייקרו ב-4.5%-6%.
לפי החברה, ההתייקרות באה משום ש"חומרי הגלם העיקריים המשמשים לייצור מוצרי הנייר שלה, לדוגמא תאית ,ו-SAP, התייקרו בשיעור ממוצע של 20% בשנתיים וחצי האחרונות. כמו כן, חלה התייקרות דרמטית במחירי האנרגיה והגז בשיעורים של עשרות אחוזים".
כולם מעלים מחירים בו זמנית
רק אתמול הודיעו מעדני הטלה, זוגלובק, טמפו וריגלי על העלאת מחירי בשר, עוף, דגים, גולדסטאר, היינקן, פפסי, ג'אמפ ומסטיק אורביט ב-4%-9%. נראה שבעוד חברות המזון אוזרות "אומץ" ומייקרות מחירונים בזו אחר זו, הצרכנים יוותרו חסרי אונים מול המדפים המתייקרים בנובמבר. בשבוע האחרון הצהירה מנעמים שתייקר וופלים ב-7%, אחווה הודיעה שתייקר חלבה, טחינה ומוצרי מאפה בשיעור דומה, דורסל הודיעה שתייקר סלולות ב-10% וגם קטשופ היינץ יתייקר.
יוניליוור היתה הראשונה להודיע, עוד לפני החגים, שתייקר בנובמבר מאות מוצרים כמרקי תלמה, קנור, מיונז דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק בשיעור ממוצע של 4%-5%. בחגים, אסם הודיעה שתייקר במבה ומוצרים רבים נוספים בשיעור ממוצע של כ-5%. החברה המרכזית למשקאות שמייצרת את משקאות קוקה קולה, פריגת ונביעות הודיעה שתעלה מחירים ב-5.7% ויפאורה מבקשת לייקר משקאות אר סי קולה, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס ומיץ פז ב-5%.
הלחם כבר מזמן התייקר בשיעור דומה, כשהתייקרות גדולה נוספת צפוייה בפתח: התייקרות מוצרי החלב בפיקוח, עליה צפוי להכריז משרד החקלאות בתחילת נובמבר והתייקרות מוצרי תנובה, שטראוס וטרה. והצרכנים? הם יאלצו כנראה לשתות מים מהברז, שגם הם כבר לא זולים ולצמצם את הקניות שלהם למותגי מזון זולים.
מנכ"ל חוגלה קימברלי: "3 שנים לא העלנו מחירים"
לפי מנכ"ל חוגלה קימברלי, יובל דגים: "במהלך 3 השנים האחרונות נמנענו מלהעלות מחירים של מוצרי הליבה שלנו, חיתולים ונייר טואלט, למרות עליות דרמטיות בעלויות חומרי הגלם והאנרגיה לייצור ובחרנו לספוג את העליות הנוספות על החברה. בנוסף, ביצענו מספר מהלכי התייעלות עסקיים כגון צמצומים, התייעלות תפעולית, הקפאת שכר בכירים ועוד, שאפשרו לנו להימנע ממהלך עליית מחירים.
"בשנה האחרונה, חלה התייקרות נוספת ומשמעותית במחיר חומרי הגלם והאנרגיה, מציאות שלא מותירה לנו ברירה אלא להעלות מחירים באופן המינימאלי הנדרש. במותג "טיטולים", נמשיך לספוג את העלויות ולא נבצע עדכון מחיר. כמו כן גם בסדרת 'האגיס בנים בנות'".