שתף קטע נבחר

יתייקרו: גולדסטאר, אורביט, פפסי ומוצרי זוגלובק

מוצרי הפסטרמה, הנקניקים, ותחליפי הבשר של זוגלובק יתייקרו בנובמבר ב-4% בממוצע, כך הודיעה החברה לרשתות. גם טמפו תופסת טרמפ על גל ההתייקרויות האחרון ומעלה את מחירי פפסי, גולדסטאר, מכבי והיינקן בכ-4%-6% למרות שהמחירים כבר עלו לצרכן בשל התייקרות המס על הבירה

זוגלובק מייקרת את רוב המחירון, טמפו מקפיצה את מחירי הבירה ופפסי ומסטיק אורביט - גם הוא מתייקר: חברות המזון ומוצרי הצריכה ממשיכות להעלות מחירים בזו אחר זו, כשכולן נוקבות בתאריך אחד להתייקרות: 1 בנובמבר.

 

 

חברת זוגלובק הודיעה לרשתות שתייקר את מרבית פורטפוליו המוצרים שלה, מנקניקיות והמבורגרים ועד פסטרמות, נקניקים ותחליפי בשר, בשיעור ממוצע של 4%. את מוצרי העוף, זוגלובק מייקרת ב-5% והמוצרים היחידים שלא תייקר הם מוצרי הבקר המעובדים: המבורגרים וקבבים. קמעונאי אמר ל-ynet: "יש כאן הצדקה להתייקרות, כי העוף התייקר ב-35%". זוגלובק הודיעה על התייקרות אחרי שהיום הודיעה חברת מעדני הטלה שתייקר את מוצריה: עוף, בשר ודגים, אותם היא משווקת לרוב הרשתות וכן לחברות כטירת צבי וזוגלובק.  רוב מוצרי מעדני הטלה - מיובאים.

 

חברת טמפו החליטה גם היא להצטרף לגל ההתייקרויות של חברות המזון, ותעלה מחירים ב-1 בנובמבר. למרות שהמס על הבירה עלה לאחרונה, טמפו תייקר את מותגי הבירה שלה, גולדסטאר, מכבי, והיינקן ב-4%-4.5%. המס אמנם מגיע למדינה, אולם טמפו כבר ייקרה בסוף מאי את גולדסטאר מהחבית ב-5%.

 

בנוסף, טמפו תייקר ב-5% את המשקאות הקלים של ג'אמפ וב-5.7% את פפסי, פפסי מקס, ו-7UP. טמפו משווקת גם את המים המינרליים סן בנדו, סאן פלגרינו ואקווה פנה, ואת משקה האנרגיה XL. אלה לא המשקאות הקלים היחידים שיתייקרו בסופר: החברה המרכזית למשקאות הודיעה לאחרונה שתייקר את המשקאות הקלים שלה בכ-6%, אך לא תייקר את הבירות שלה. גם יפאורה הודיעה שתייקר את המשקאות הקלים והמוגזים שהיא משווקת בכ-5%.

 

גם ריגלי הודיעה שתייקר ב-1 בנובמבר את מותגי המסטיק שלה: אורביט, מסטיק FIVE וסוכריות AIRWAYS ב-3%-5%.

 

הצרכנים? הם ישתו מים מהברז, שגם הם כבר לא זולים

נראה שבעוד חברות המזון אוזרות "אומץ" ומייקרות מחירונים בזו אחר זו, הצרכנים יוותרו חסרי אונים מול המדפים המתייקרים בנובמבר. בשבוע האחרון הצהירה מנעמים שתייקר וופלים ב-7%, אחווה הודיעה שתייקר חלבה, טחינה ומוצרי מאפה בשיעור דומה, דורסל הודיעה שתייקר סלולות ב-10% וגם קטשופ היינץ יתייקר.

 

ויוניליוור היתה הראשונה להודיע, עוד לפני החגים, שתייקר בנובמבר מאות מוצרים כמרקי תלמה, קנור, מיונז דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק בשיעור ממוצע של 4%-5%. בעת החגים, אסם הודיעה שתייקר במבה ומוצרים רבים נוספים בשיעור ממוצע של כ-5%. החברה המרכזית למשקאות שמייצרת את משקאות קוקה קולה, פריגת ונביעות הודיעה שתעלה מחירים ב-5.7% ויפאורה מבקשת לייקר משקאות אר סי קולה, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס ומיץ פז ב-5%.

 

הלחם כבר מזמן התייקר בשיעור דומה, כשהתייקרות גדולה נוספת צפוייה בפתח: התייקרות מוצרי החלב בפיקוח, עליה צפוי להכריז משרד החקלאות בתחילת נובמבר והתייקרות מוצרי תנובה, שטראוס וטרה. והצרכנים? הם יאלצו כנראה לשתות מים מהברז, שגם הם כבר לא זולים ולצמצם את הקניות שלהם למותגי מזון זולים.

 

בזוגלובק אישרו את הדברים.

 

מטמפו נמסר בתגובה:  "עליית המחירים הינה תולדה של עליות מתמשכות בחומרי הגלם ותשומות אחרות".

 

מריגלי נמסר בתגובה: לאחר 6 שנים  בהן ריגלי ישראל לא העלתה מחירים כלל, צפויה העלאת מחיר של 3%-5% כתוצאה מעלייה שמחירי חומר הגלם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
גולדסטאר. המחירים שוב יעלו
זוגלובק. ייקרו את כל המחירון, למעט מוצרי על האש
צילום: ברוך נאה
פפסי. קוקה קולה ייקרו, אז הם לא?
אורביט. גם מתייקר
מומלצים