האוצר הודיע: פפו ספנות תפעיל את נמל אילת
החברה תפעיל את הנמל במשך 15 שנים. היא תשלם במזומן 105 מיליון שקל ועוד כ-15 מיליון שקל שייגזרו מההכנסות
חברת פפו ספנות , בבעלות האחים נקש, זכתה במכרז המדינה להפרטת פעילות נמל אילת. החברה זכתה במכרז להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנים, עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות. כך הודיע הערב (ג') משרד האוצר.
כתבות נוספות בנושא נמל אילת:
- הפרטת נמל אילת אושרה בוועדת הכספים
- הערכה: נמל אילת יימכר ב-150 מיליון שקל
- מתחרה בודד על רכישת הפעילות בנמל אילת
בספטמבר האחרון הגישה החברה, שהיתה המתמודדת היחידה במכרז, הצעה כספית על סך 100 מיליון שקל עבור קבלת האפשרות לתפעל את הנמל ועוד 90 מיליון שקל עבור הארכת הזיכיון. לאחר מו"מ מול המדינה הוסכם שהחברה תשלם במזומן 105 מיליון שקל ועוד כ-15 מיליון שקל שייגזרו מההכנסות העתידיות של הנמל. עבור מימוש האופציה להארכת הזיכיון תשלם החברה עוד 105 מיליון שקל. בשורה התחתונה שיפרה החברה את הצעתה הכוללת ב-35 מיליון שקל.
פפו ספנות תקבל את האפשרות לתפעל את הנמל, אולם נכסי הנדל"ן שבו, כמו גם הקרקע שעליה מוצב הנמל, נשארים ברשות המדינה.
שר האוצר יובל שטייניץ, אמר כי "אנחנו מקווים שהמהלך יתרום תרומה משמעותית לפיתוח נמל אילת, לעיר אילת, ולפיתוח הנגב כולו. מבחינתנו הצלחת המהלך בנמל אילת פותחת את הדלת למהלכים נוספים של התייעלות והפרטה בעתיד גם בנמלי חיפה ואשדוד".
המכרז להפרטת פעילות נמל אילת יצא לדרכו בדצמבר 2010, ולא פחות מ־17 חברות נרשמו אליו. בחודשים האחרונים הצטמצמה הרשימה לארבע חברות - כיל, פפו ספנות, גדות וגולדבונד. גולדבונד וגדות התריעו שהמחיר המינימלי לנמל אינו ריאלי ולכן נמנעו מהשתתפות בהגשת מחיר הרכישה.
במפתיע, ב־30 ביולי הודיעה כיל על פרישה מהמכרז, מה שהוביל את המדינה לבצע מקצי שיפורים מול שלושת המתמודדים שפרשו. השדרוגים כללו אחריות לתיקון הרציף השבור בנמל והחזרת דיבידנד של כ־40 מיליון שקל שנלקח מקופת הנמל, כמו גם הגעה להסדר פרישה עם העובדים וחלוקת בונוסים שעשויים להגיע לכ־35 אלף שקל לכל אחד מ־130 עובדי הנמל.