גולן טלקום - האותיות הקטנות: יש קנס יציאה?
כשהתקשרנו לחברה בעקבות המבצע החדש ושובר השוק, נציגי השירות אמרו לנו שמי שמצטרף לחברה ועוזב בטרם חלפו 6 חודשי המבצע, ישלם את ההפרש בניגוד לחוק. מייקל גולן: "אין קנס יציאה", אחרי פניית ynet התשובה בשירות הלקוחות השתנתה. וגם: מהן האותיות הקטנות הנוספות?
האותיות הקטנות במבצע החדש והמדהים של גולן טלקום העלו תהיות: האם גולן החזירה את קנסות היציאה בניגוד לחוק?
- גולן טלקום שוב שוברת את השוק: 49 שקל
- הום סלולר: 69 ש' לחודש - לתקופה מוגבלת
- HOT מובייל מציעה כחודשיים חינם
גולן יצאה אתמול במבצע שובר שוק: 49 שקל בחודש לשיחות והודעות SMS ללא הגבלה וגלישה בנפח 3 ג'יגה, למצטרפים חדשים בלבד. באתר החברה נכתב כי המצטרפים החדשים לגולן צריכים להישאר, "מנויים של גולן טלקום לתקופה של 6 חודשים לפחות". המשפט הזה הזכיר לנו שיטה שכבר חשבנו שעברה מהעולם: התחייבות.
ביקשנו לברר במוקד שירות הלקוחות הטלפוני: מה הכוונה ב"מנויים חדשים ל-6 חודשים לפחות"? פעם אחת ענו לנו (אחרי המתנה של למעלה מרבע שעה על הקו): "זה אומר שאם עוזבים לפני תום התקופה, למשל אחרי חודשיים, משלמים 50 שקל על ארבעת החודשים הנותרים למבצע".
פעם שנייה אמרו לנו: "אם עוזבים לפני תום התקופה, למשל אחרי חודשיים, משלמים 50 שקל על שני החודשים שהיית בחברה".
גם בחוזה של גולן מול הלקוח יש סעיף שזו לשונו: "במידה ותוכנית התעריפים שלך כוללת תקופת התחייבות מינימלית של חיבור לרשת או לשירותים מסוימים, עלייך לשאת במלוא יתרת התשלומים תום תקופת ההתחייבות..", המעיד על כוונה לגביית קנס יציאה.
מייקל גולן: הנציגים התבלבלו?
כיוון שקנסות היציאה אסורים בחוק, פנינו בבקשת תגובה לחברה. בשיחה של ynet עם מייקל גולן הוא הכחיש את הדברים ואמר נחרצות שלקוחות שעוזבים את החברה באמצע המבצע לא ישלמו דבר למעט 49 שקל לחודש ותשלום חד פעמי על סים: 39 שקל.
אז למה נציגי השירות אמרו אחרת?
"לא יודע, אבל זה לא נכון, אין שום התחייבות מי שרוצה לעזוב אחרי חודשיים לא ישלם תוספת".
עקב כך התקשרנו פעם שלישית לחברה ושוב פעם, נציגה נוספת אמרה לנו שיש קנס יציאה: "אם עוזבים אחרי חודשיים, משלמים 50 שקל על כל חודש שהיית בחברה".
כשהתעקשנו לברר איתה איך גביית "הקנס" מתבצעת טכנית, הנציגה ביקשה לדבר עם הממונים עליה ואז חזרה אלינו ואמרה שבעצם, אין צורך לשלם דבר אם עוזבים את החברה באמצע המבצע. כששאלנו האם פתע שונו ההנחיות היא הודתה שכן, ההנחיות השתנו. בשיחה נוספת עם נציג נוסף בחברה כבר היה ברור שההנחיות שונו: לשאלתנו, הוא מייד השיב שאין כל תשלום נוסף אם עוזבים את החברה באמצע המבצע.
האותיות הקטנות: כמה עולה סים?
1. אז מה השורה התחתונה, האם יש קנס יציאה?
מייקל גולן: "אין". כלומר, גם אם הנציגים אומרים לכם שיש: יש לכם הבטחה מגולן שלא תשלמו דבר.
2. לקוח פוטנציאלי שאל בעמוד הפייסבוק של החברה: "האם ישנה התחייבות לתקופה מעבר לחצי שנה הראשונה? כלומר האם אחרי חצי שנה של 49 ש"ח אני מחוייב להשאר לעוד חצי שנה ב-99 שקל"?
לפי שירות הלקוחות של גולן התשובה היא לא. אין שום התחייבות להישאר בחברה בתום המבצע. הדברגם אסור על פי חוק.
3. איך נרשמים?
דרך אתר החברה.
4. כמה עולה סים בחברה?
39 שקל במשלוח רגיל בדואר, ברישום דרך האתר, שאמור להגיע תוך 10 ימי עסקים. כמו כן י כפתור באתר שמאפשר משלוח חוזר אם הסים לא הגיע ליעדו בזמן. אם מזמינים סים באמצעות שליח, כך שהמשלוח יגיע תוך יום (אם מזמינים לפני 16:00) או יומיים, המחיר שלו מאמיר ל-99 שקל.
5. לקוח שאל: "האם אפשר להגיע למרכז שירות כלשהו, לקבל את הסים ובכך לחסוך את העלות? האם יש מרכזים בצפון? למשל בנהריה"?
אין לגולן טלקום מרכזי שירות, אם לא מעוניינים להזמין דרך האתר, אפשר להזמין סים לאחד מסניפי באג ולאסוף אותו משם וכך לחסוך את דמי המשלוח. באזור נהריה סניף באג הקרב נמצא בקיריון.
6. האם יש בחנויות באג מלאי של כרטיסי סים, או שצריך להזמין ולחכות שיגיעו?
אין מלאי. יש להזמין ולהמתין.
7. אם הצטרפתי בסוף נובמבר, האם אשלם על חודש מלא?
לפי שירות הלקוחות: תשלמו ב-30 בנובבר על דצמבר. כלומר התשלום הוא על חודש מראש.
8. מדוע קופחו הלקוחות הוותיקים?
מייקל גולן שבעבר הלין על כך שחברות הסלולר הוותיקות מצ'פרות רק את הלקוחות החדשים אמר היום ל-ynet: "עד לפני שבועיים הצענו 4 חודשים חינם לבני משפחה של לקוחות ותיקים. זה מהלך יותר דרמטי מהמהלך לחדשים. יהיו לנו עוד מבצעים גם ללקוחות ותיקים".
9. אין לי כרטיס אשראי - אני יכול להצטרף לחברה בהוראת קבע?
כרגע לא.
10. האם השמועות על מכירת החברה נכונות?
מייקל גולן: "בהתחלה החברות הוותיקות אמרו שלא נהיה פה בקיץ. ועכשיו אומרים שנמכור את החברה. אז השמועות השתפרו מבחינתנו. אנחנו פה לטווח ארוך".
11. האם גולן תחבור לחברת אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה, כמו שקורה ב-HOT, סלקום, פלאפון ופרטנר?
"אנחנו ממשיכים להיות ממוקדמים בסלולר".