פערים גדולים במחירי משקאות האנרגיה ברשת
מבדיקה מהירה שערכנו באתרי האינטרנט של הרשתות הגדולות, גילינו כי ההפרש במחיר משקאות האנרגיה מגיע לעיתים ללמעלה מ-100%. מה הן מסקנות ההשוואה ואיפה הכי כדאי לקנותם?
הם מספקים אנרגיה מהירה ומיידית ומאפשרים לנו לא פעם להמשיך ולתפקד גם כשקצת עייפים.
- השוואת מחירים
- כתבות נוספות
אמנם, ישנם כאלה שיעדיפו חטיף גרנולה או פרי יבש להגברת העירנות והעלאת האנרגיה, אך אם נניח בצד את שאלת בריא או לא, העובדה היא שאנו נתקלים בהם בכל מקום.
דרך אתר ההשוואות, בדקנו 7 סוגי משקאות, סידרנו מההפרש הגבוה ביותר לנמוך ביותר ובדקנו איפה הכי זול לקנות:
יצרן | מחיר בשופרסל ישיר | מחיר במגה באינטרנט | מחיר ברמי לוי באינטרנט | הפרש באחוזים בין מחיר גבוה לנמוך | |
משקה אנרגיה 250 מ"ל XL | טמפו | 1 | 2.13 | 1.22 | 113% |
משקה אנרגיה קרנברי 250 מ"ל XL | טמפו | 1 | 2.13 | 1.22 | 113% |
משקה אנרגיה ללא סוכר 250 מ"ל XL | טמפו | 1 | 2.13 | 1.22 | 113% |
משקה אנרגיה למון ליים 250 מ"ל XL | טמפו | 1 | 2.13 | 1.22 | 113% |
משקה אנרגיה 250 מ"ל BLU | אקו ביט | 1.93 | 1.41 | 1.13 | 71% |
ללא סוכר 250 מ"ל Red Bull | Red Bull | 3.54 | - | 2.50 | 42% |
משקה אנרגיה 250 מ"ל Red Bull | Red Bull | 3.54 | 3.34 | 2.62 | 35% |
*החישוב לפי מחיר ל-100 מ"ל והוא נכון לתאריך 27/11/2012
את המחירים חישבנו לפי עלות ל-100 מ"ל, כך ניתן להצליב מחירים בין מותגים וסוגים שונים וכך יכול הצרכן לבחור את המוצר המתאים לו ביותר ללא קשר למיתוג או טעמים.
מסקנות ההשוואה
את תואר הרשת הזולה ביותר גורפת הפעם רשת שופרסל ישיר עם 4 המוצרים הזולים ביותר מתוך 7. נכון, מדובר במבצע כמות של ארבע ב-10 שקלים עבור כל סוגי פחיות XL, אך בעקבות המבצע הזה שופרסל עומדת בראש הטבלה ובהפרש של כ-113% ממתחרותיה.
את התואר המפוקפק של הרשת היקרה, אנו מעניקים בבדיקה מהירה זו לרשת מגה עם 7 מתוך 7 מוצרים.
ומה עם ההפרשים?
הרשתות מציגות פערים אדירים בהפרשים אשר מתחילים בכ-35% ומגיעים עד לשיא של כ- 113% על אותו מוצר בדיוק (מותג XL).
עוד ניתן לראות כי המחיר הממוצע של הרשתות עבור פחית אנרגיה עומד על 1.86 שקל בשופרסל ישיר, 2.21 שקלים במגה באינטרנט ו-1.59 שקלים ברמי לוי באינטרנט. המשמעות: באופן שאינו משתמע לשני פנים, בשיקלול מחיריה של שופרסל, היא עדיין מחזיקה במחיר ממוצע גבוה יותר מהמתחרה רשת רמי לוי באינטרנט. כלומר ממוצע המחירים אצל רמי לוי זול יותר, גם אחרי הנחה של 35% ממחיר ה-XL במבצע הכמות של שופרסל.
והצרכן האדיש?
הצרכן, שלא מתעניין במותג ספציפי, יוכל להנות מהפרש של כ-254% מהמחיר היקר לזול ביותר בטבלה. כל שנותר לנו הוא לתהות - מה הם התירוצים המצדיקים כאלו פערים עבור אותם המוצרים בדיוק?