שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית נגד סלקום ופרטנר: גבו לפני הניוד

שני לקוחות עסקיים טוענים שהחברות שלחו להם חשבוניות שכללו מחזור חיוב שהחל לפני ששוחחו בפועל - מספר ימים לפני הפעלת כרטיס הסים. עקב כך, קיבלו חיובים כפולים ולא מוצדקים. סכום התביעה: 26.3 מיליון שקל

בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 26.38 מיליון שקל הוגשה לביהמ"ש המחוזי ת"א-יפו, נגד החברות סלקום ופרטנר על כך שהן מחייבות את הלקוח עוד לפני שהתנייד אליהן בפועל.

 

  • HOT מובייל: מחייבים למרות שהסים לא הופעל

  • ייצוגית: גולן טלקום גבו למרות שהסים לא הופעל

 

לפי כתב הבקשה לתביעה, החברות הפרו את ההסכם עמם כלקוחות וכן הפרו את סעיף 11 לחוק התקשורת ואת תנאי רשיונן, נהגו ברשלנות, חטאו בהטעיה ובאי גילוי בחוסר תום לב והרוויחו על חשבון לקוחותיהם שלא כדין.

  

החיוב: 6 ימים לפני הזמן

אחד המבקשים לתבוע הוא לקוח של פלאפון בשם דימיטרי, בעל עסק לייעוץ ותיווך במקרקעין, ביקש לעבור לסלקום. ב-18 באוגוסט חתם עם סלקום על ניוד ארבעה מספרי טלפון סלולריים שהיו ברשותו. ב-9 בספטמבר 2012  קיבל כרטיסי סים של סלקום במשלוח לביתו. עוד באותו היום הורה לסלקום לנייד את הקווים. פלאפון שלחה לדימיטרי הודעה על הפסקת מתן השירותים באותו היום - 9 בספטמבר.

 

אף על פי כן, עם קבלת החשבון לתשלום מסלקום, גילה דימיטרי, כך הוא טוען, שסלקום החלה לחייב את דימיטרי בתשלום חודשי קבוע כבר מ-3 בספטמבר - שישה ימים לפני הפעלת הסים. השיטה בה סלקום עשתה שימוש היא שיוך מספרים זמניים לדימיטרי וחיוב בתשלום עבורם בסך 19.17 שקל ללא מע"מ עבור כל קו. זאת למרות שדימיטרי טוען כי כלל לא יכול היה לעשות שימוש ברשת סלקום, כיוון שטרם נוידו הקווים לרשת. מסתבר שסלקום הצמידה לו באותה העת מספרים זמניים ולכאורה המציאה עבורם חשבון מ-14 באוגוסט (יומיים לפני עריכת החוזה) עד 13 בספטמבר. עקב כך חויב דימיטרי במשך תקופה זו בתשלומים כפולים גם לפלאפון וגם לסלקום.

 

מקרה דומה קרה לחברה בשם טלטריקס, שניידה מספרי טלפון מסלקום לאורנג' וגם היא ממגישי הבקשה לתביעה. מנהל החברה, גלעד חתם על הסכם ניוד עם פרטנר ב-8 ביולי 2012 לנייד 5 מכשירי סלולר לרשת אורנג'.  ב-10 ביולי התקבלו כרטיסי הסים של פרטנר. גלעד הורה לנייד את המספרים ב-10 ,11 וב-15 ביולי. בחשבונית הוא התפלא לגלות כי פרטנר חייבה את החברה בתשלום החל מ-8 בילי 2012 - כלומר מיום חתימת החוזה - למרות שלא היה עדיין ניוד לחברה במועד זה ולא ניתן היה לעשות כל שימוש במספרים ברשת אורנג'. עקב כך, חויבה החברה בתשלומים כפולים: גם לסלקום וגם לאורנג'.

 

הערכה: חצי מהמתניידים קיבלו חיוב בטרם עת

איך הגיעו לסכום התביעה, 26,383,500 שקל? הנזק של דימיטרי עמד על 92 שקל (23 שקל ל-4 קווים שברשותו) ולטלטריקס - 73 שקל, אולם באותה העת, בתקופה של חצי שנה, מספר הניודים לאותה תקופה, בהתאם להודעת משרד התקשורת עמד על מיליון ו-25 אלף. "בהנחה שמרנית כי ב-3 השנים שחלפו מאז, נוידו עוד מיליון לקוחות לפחות, נגיע למספא ניודים של 2 מיליון", נכתב בכתב התביעה שהוגש על-ידי עורכי-הדין גל ורם גורודיסקי. "לכן, לצורך התביעה העריכו המבקשים כי לחברות התניידו 700-620 אלף לקוחות, כש-50% מהם חויבו שלא כדין כלומר: 350 אלף לקוחות סלקום ו-310 אלף לקוחות פרטנר".

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "הבקשה טרם התקבלה בחברתנו, לכשתגיע נלמד אותה ונגיב בערכאות המתאימות".

 

מסלקום לא נתקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דנה קופל
סלקום. הסים הופעל ב-9 בספטמבר, התשלום מ-6 בספטמבר
צילום: דנה קופל
פרטנר. החלה לחייב מיום החתימה על החוזה
צילום: יוגב עמרני
מומלצים