שתף קטע נבחר

בייגלה 2012: השטוחים של אסם בירידה

מה קרה בבייגלה בשנה שחלפה? אסם בירידה, אך השטוחים שלה עדיין שולטים בשוק הבייגלה. בייגל בייגל של יוניליוור מובילה בבייגלה השטוח בטעמים עם המותג "דקים דקים" ומאיר בייגל, השחקן הקטן והצומח בשוק השיק השבוע את "שטוחל'ה פינוקים" – עם 5 תוספות

ב-2012, הבייגלה המשיכו להיות שטוחים, אך אסם מאבדת גובה: בעוד שבסגמנט הבייגלה השטוח כולו, היתה עלייה במכירות ב-2012 לעומת 2011, מ-62.7 מיליון שקל ל-98.7 מיליון שקל, כך לפי נתוני סטורנקסט, נתח השוק הכספי של בייגלה אסם, חלוצת התחום עם "שטוחים", נמצא בירידה חדה בגלל המתחרים שהרימו ראש: מ-80.2% ל-52.1%.

 

 

לעומת זאת, נתח השוק של בייגל בייגל (יוניליוור) בסגמנט הבייגלה השטוח, עלה מ-8.3% ל-31.1% ומאיר בייגל מחזיקים ב-11.5% מהקטגוריה עם "שטוחל'ה". אף על פי כן, אסם שטילטלה את השוק עת השיקה את בייגלה "שטוחים" ב-2011, עדיין מובילה את הסגמנט השטוח.

 

אסם נמצאת בירידה גם בנתח השוק הכספי בכלל קטגוריית הבייגלה: נתח השוק הכספי של בייגל בייגל, שעמד בדצמבר 2010-נובמבר 2011 על 37.7%, אמנם ירד קלות ל-37.5% בתקופה המקבילה השנה (דצמבר 2011-נובמבר 2012) אך התקרב לנתח השוק של אסם שירד מ-42.1% ל-39.4%. נתח השוק הכספי של מאיר בייגל, שמייצרים גם עבור המותג הפרטי, עלה מ-15.5% ל-20%. שאר השוק שייך ליצרנים ומשווקים קטנים.

 

הישראלים קנו פחות בייגלה ב-2012

למרות העלייה במכירות הבייגלה השטוח, בסך הכל, הישראלים קנו מעט פחות בייגלה ב-2012: כלל שוק הבייגלה רשם ב-2012 צמחיה של 1.4% בלבד והסתכם במכר של 161.8 מיליון שקל לעומת 159.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2011. המכר הכמותי בקטגוריה כולה צנח ב-2%, כשבייגל בייגל של יוניליוור מציגה את הירידה הגדולה ביותר במכירות (בטונות): 11%. אסם עלתה ב-0.3% בכמויות שמכרה ומאיר בייגל ב-23.9%.

 

בבייגל השטוח לעומת זאת, היתה עלייה של 84% בכמויות שנמכרו. בייגלה אסם עלו במכירות ב-12.7%, בייגל בייגל עלו ב-564.10% ומאיר את בייגל ב-154.60%. 

 

בסגמנט הבייגלה השטוח בטעמים, שולטת, נכון לסוף 2012, בייגל בייגל של יוניליוור. אסם הגיעה עם הטעמים שלה, שטוחים שמנת בצל, שטוחים מתקתקים ושטוחים צ'ילי –לנתח שוק של 7.2% מהקטגוריה, כך לפי נתוני סטורנקסט נכון לנובמבר 2012. לעומת זאת, בייגל בייגל, שמשווקת את בייגלה דקים דקים בטעמי שמנת בצל (הטעם האהוב ביותר בקטגוריה גם אצל יוניליוור וגם אצל אסם), וכן בטעמים צ'דר וחמוץ מתוק, הגיעה ל-15.51% מהקטגוריה.

 

שטוחל'ה פינוקים: המחיר הכי נמוך בשוק

עד כה היו בסגמנט הבייגלה השטוח בטעמים רק שני שחקנים. לאחרונה הצטרף למגרש הזה שחקן נוסף: חברת מאיר בייגל, שיוצאת בטעם חדש לכבוד 2013: שטוחל'ה פינוקים, אריזת 300 גרם של בייגלה שטוח עם 5 תוספות, כמו בבייגל אמריקני: מלח, שומשום, קצח, בצל ושום. המחיר המומלץ לצרכן: זהה למחיר של חטיף "שטוחל'ה" הרגיל – 9.90-8.90 שקל. את השטוחים בטעמים של אסם מוכרים ב-13.90 שקל ואת דקים דקים של בייגל בייגל ב-11.99 שקל.

 

"השנה חדשנות תוביל את השוק ולא מחירים", אמר בעלי החברה גלעד זילברברג במסיבת עיתונאים שערך. "מאז השקת שטוחים של אסם, השוק גדל מ-100 ל-160 מיליון שקל והבייגלה השטוח מהווה כרגע למעלה מ-60% מהשוק. שטוחל'ה פינוקים שונה מהבייגלה בטעמים שכבר קיימים בשוק מפני שהתוספות שלו טבעיות. עם זאת, המטרה שלנו לשנה הקרובה היא הגדלת הייצוא, בעיקר לארה"ב. אנחנו מכוונים ש-50% מהייצור שלנו יהיה לייצוא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אפרת אשל
שטוחל'ה פינוקים של מאיר בייגל
צילום: אפרת אשל
מומלצים