בורא פרי הגפן: נוני גפן על "לא בתל אביב"
הדרך להשלמת "לא בתל אביב" - סרטו הראשון כבמאי של נוני גפן - היתה רצופת רגעים מצחיקים ומוזרים. הקשיבו לקולנוען בן ה-30 משחזר אותם במדור הערות הבמאי: "הצלחתי לא לפספס שום טעות של סרט ראשון, וזה מה שאני מאוד אוהב בו"
איך עושים סרט במינימום תקציב, ובמינימום ניסיון? ובכן, נוני גפן הוכיח לנו ובעיקר לעצמו שזה אפשרי עם "לא בתל אביב", סרט ראשון שביים, ושאת התסריט כתב בעצמו. הוא גם מוביל אותו כשחקן הראשי. בעצם, אפשר להגיד שגפן הוא הפנים, הראש והלב של ההפקה העצמאית הצנועה הזאת, שכנגד כל הציפיות, דווקא זוכה לפרגון מהמבקרים והקהל. עם זאת, כפי שהקולנוען בן ה-30 עצמו טוען, הדרך לא היתה קלה, וכללה הרבה מהמורות.
במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :
- דן תורג'מן על "רימון הזהב" עודד בן נון ומיכל ברזיס על "איה"
- דינה צבי ריקליס על "הרקיע החמישי
- גיא דוידי על "חמש מצלמות שבורות"
עלילת "לא בתל אביב" מספרת על מורה צעיר (גפן), שמפוטר מעבודתו ובתגובה מטורפת משהו חוטף תלמידה (יערה פלציג) ויוצא איתה למסע הזוי אל הגליל. הוא עושה זאת בין השאר כדי לעורר את תשומת לבה של האקסית (רומי אבולעפיה), וכך נוצר לו משולש רומנטי לא הכי מאוזן, שיוצר לא מעט רגעים ביזאריים וקומיים על המסך. גפן מספר כי רגעים ביזאריים וקומיים היו למכביר גם מחוץ למסך בעת הצילומים עצמם.
במדור "הערות הבמאי", גפן משחזר רגעים מעשיית הסרט, כמו זה בו הצלם זיו ברקוביץ' צילם סצינה נסיעה מורכבת כשהוא רתום על גבי רכב גרירה באופן לא הכי בטיחותי; או הסט המאולתר במקווה בקרבת קריית טבעון אליה הגיעו ברסלבים בדיוק כשגפן, אבולעפיה, פלציג ורותם בר אור שהו בו כשהם בלבוש מינימלי; וגם הסצינה המרכזית בפאב, אליה נדרשו כ-15 אנשי צוות ו-25 ניצבים, שצולמה תוך שלוש שעות בגלל האיחור המשמעותי של בעלת העסק שהשתכרה בלילה שלפני. הפיצוי הגיע בדמות שני ארגזי וודקה.
"אני חושב שהצלחתי לא לפספס שום טעות של סרט ראשון, ואני חושב שזה מה שאני מאוד אוהב בו", מסכם גפן את הפרויקט השאפתני שלו. "זה פשוט גרם לו לחיות".