שתף קטע נבחר
 

פיז'ו וסיטרואן מפתחות מכונית שתונע באוויר

קונצרן PSA הצרפתי המאחד את שני מותגי הרכב, חשף טכנולוגיות עתידיות וכמעט-דימיוניות. למשל, מכונית שמונעת על-ידי אוויר

חשבתם שנתוני מכירות נמוכים ומשבר כלכלי מתמשך ימנעו מיצרניות הרכב באירופה פיתוחים עתידיים? טעיתם כמובן. קחו למשל את קונצרן PSA בו חברות פיז'ו-סיטרואן, אשר ערך אירוע בו חשף טכנולוגיה עתידית. בין היתר פלטפורמות חדשות שישמשו דגמים עתידיים, אך גם טכנולוגיה היברידית הכוללת במקום מנוע חשמלי לצד מנוע בנזין, יחידת דחיסת אוויר נקייה.

 

ה-VelV של פיז'ו-סיטרואן. חשמליות עם עתיד לא ברור ()
ה-VelV של פיז'ו-סיטרואן. חשמליות עם עתיד לא ברור

 

במסגרת האירוע שנערך השבוע בצרפת, נחשפה הפלטפורמה שתשמש את המכוניות הקומפקטיות בקונצרן, החל מהשנה הקרובה. הפלטפורמה החדשה, תחת שם הקוד "EMP2", תשמש דגמים קומפקטיים כמו פיז'ו 308, 3008, 5008, RCZ ופרטנר, ואחיותיהן לבית סיטרואן - C4 ,DS4 ,C4 פיקאסו וברלינגו.

 

 

הצרפתים חשפו גם חזון ארוך-טווח להשקת מכונית כלאיים ייחודית, בה במקום מנוע עזר חשמלי יש מערכת דחיסת אוויר. המערכת תהיה קלה יותר ממערכת כלאיים מבוססת מנוע חשמלי, ותעשה שימוש ב"משאבת אנרגיה" מהמנוע ומערכת הבלימה, באמצעות משאבות דחיסת אוויר.

 

לטענת הצרפתים, ב-80% מהנסיעות העירוניות המערכת תאפשר לנסוע "על אוויר", במקום לבזבז בנזין. הם צופים שהמערכת, שפותחה על-ידי ספקית הרכיבים הגרמנית בוש וכוללת שתי משאבות הידראוליות, תסייע לדגם סדרתי שיושק בסביבות שנת 2020, להציג תצרוכת דלק של 50 ק"מ לליטר בנזין בממוצע.

 

בצד החשמלי הוצגו צמד מכוניות זעירות שמשמשות למחקר. השם שניתן להן הוא VelV, והן מזכירות כלי רכב חשמליים עירוניים שפופולאריים למדי בצרפת ומשווקים בעיקר על-ידי יצרניות קטנות.

 

נכון לעתה אין מפרט טכני של ה-VelV או מועד רשמי לייצור. כדאי להזכיר בהקשר זה כי קונצרן PSA משווק כיום - לא בהצלחה יתרה - גרסאות משלו למיצובישי i-MiEV החשמלית - פיז'ו איון ו סיטרואן C-זירו. אלו אמנם גדולות יותר, אך ממוצבות בפלח שוק דומה. ייתכן כי ה-VelV רומזות על היום שלאחר סיום ההתקשרות עם היפנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנוע אוויר דחוס, בינתיים רק רעיון
הפלטפורמה החדשה, שתשמש שורה של דגמים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים