החיים בלי פלאפון: "אמא חשבה שמשהו קרה לי"
ליאת לא הצליחה להעביר לחבריה כרטיסים למשחק כדורגל, אמו של חייל חששה לגורל בנה ובבית החולים שבו עובד י' לא ניתן היה להשיג אף אחד: "במצב חירום, כמו החייאה, זה מאוד בעייתי". על הערב הארוך והמנותק של לקוחות פלאפון
"המשפחה שלי דאגה לי וחשבה שמשהו קרה, ולא יכולתי להודיע להם"; סיפר הלילה (יום ב') ל-ynet חייל המוצב בחברון, על השעות הארוכות שבהן נותר ללא חיבור לעולם שבחוץ. לקוחות חברת פלאפון ברחבי הארץ נותרו אמש ללא יכולת לקיים שיחות או לשלוח סמסים - והתגובות היו זועמות.
- פלאפון: התקלה ברשת תוקנה במלואה
- פלאפון הכירה בהסתדרות כארגון יציג של העובדים
- רמי לוי: סלולר בשקל. פלאפון: 3 חודשים חינם
- הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet
אתמול בשעה 19:05 קרסה רשת התקשורת של חברת פלאפון. מאות גולשים סיפרו ל-ynet כי התקלה התפשטה לכל חלקי הארץ. רק לקראת חצות הצליחו הלקוחות לשוב לקיים שיחות טלפון.
חייל בן 20 המשרת בחברון, סיפר כי בזמן התקלה הוא התקשה להיות מנותק מהעולם. "סבלנו פה קשות בערב. הרבה חיילים ניסו להוציא שיחות וזה בלתי אפשרי. המשפחה שלי דאגה לי וחשבה שמשהו קרה - ולא יכולתי להודיע להם. עד שהשגתי שיחה ממישהו שלא לקוח פלאפון, יצאה לי הנשמה".
"בעיה רצינית במצב של החייאה"
לא רק בצבא נתקלו בקשיים, אלא גם במערכת הבריאות. "פלאפון נותנת שירות לבית החולים שבו אני עובד", הסביר י', העובד כאח. "כל הרופאים אצלנו מסתובבים עם מכשיר מפלאפון, והערב הזה כ-ו-ל-ם לא היו זמינים! בפעילות רגילה ניתן להתמודד, אבל במצב חירום כמו החייאה, זה הופך לבעיה רצינית ביותר. אינני יודע כמה אנשים איבדו את חייהם הערב, כיוון שלא הצליחו להשיג רופא כזה או אחר".
ליאת, תושבת רמת השרון, תחילה התקשתה להאמין כי המכשיר שהפך לחלק בסיסי מאורח החיים במאה ה-21 יכול להיעלם בן רגע. "כשניסיתי להתקשר ולא יצאו שיחות, חשבתי שהבעיה אצלי. אז כיביתי והדלקתי את המכשיר, וגם אז זה לא הסתדר. אחרי זה ראיתי את אחי, וגם הוא אמר שהוא לא הצליח להוציא שיחות. אמנם יש לו אורנג', אבל הוא ניסה לטלפן למישהו בפלאפון".
עבור ליאת - ואוהדי כדורגל רבים כמוהה - התקלה הצליחה לשבש ערב מהנה. "הלכנו למשחק כדורגל של בית"ר נגד רמת השרון, והיו שם הרבה שניסו להשיג אחד את השני, להעביר כרטיסים אחד לשני, להיפגש כדי לשבת יחד, וזה יצר בלאגן. קבענו עם אנשים שניתן להם כרטיסים - ולא יכולנו להשיג אותם".
אחרי תיקון התקלה, הודה מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, בשיחה עם ynet כי הסיבה לתקלה עדיין לא ברורה. "כל המהנדסים הבכירים של החברה עסקו ועוסקים בניסיון לאתר את מקור התקלה וכך גם יצרני המערכות העיקריות מהארץ ומחו"ל, כדוגמת HP ואריקסטו".
גם לגבי סוגיית הפיצוי, למנכ"ל לא היו תשובות: "אנחנו לא יודעים". בעיני החייל, התשובה לכך ברורה: "אני חושב שמגיע פיצוי מסוים, לפחות על עוגמת הנפש של המשפחה. כשהשגתי את אמא שלי, היא שאלה בלחץ אם אני חי. היא חשבה שקרה משהו".
לעומתו, ליאת דווקא לא באה לחברת הסלולר בדרישות, אלא רק עם רצון לחזור לשגרה. "לא מעניין אותי לקבל פיצוי, רק רציתי שיחזירו לי את האפשרות לתקשר עם העולם".