שתף קטע נבחר

סל השוואות חדש: איפה הכי זול לעשות קניות?

סיירת המועצה לצרכנות מתחילה בהפעלת השוואה שבועית של סל קניות הכולל 40 מוצרים שייבדקו ב-150 נקודות במכירה. "זה חלק מהמאבק ביוקר המחיה". על ביצוע הפרויקט אמונים "נאמני צרכנות" שיבדקו גם עוולות צרכניות מכיוון בית העסק

המועצה לצרכנות תעלה היום (ד') באתר האינטרנט שלה סל קנייה המשווה 40 מוצרים שונים בכ-150 נקודות מכירה בכל רחבי הארץ. "זהו חלק ממאבקה של המועצה לצרכנות בפער הרווחים הבלתי-סביר בשוק מוצרי המזון ובמאבקנו יחד עם הצרכן נגד יוקר המחיה", הסביר מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, את מהות הפרויקט.

 

>>> לאתר השוואת המחירים ברחבי הארץ

 

לפני מספר שבועות החלה המועצה בפרויקט סמ"ל, סיירת המועצה לצרכנות, שהינו מערך של "נאמני צרכנות" אותו היא מפעילה, ובין היתר ישווה את מחירי המוצרים. כ-50 סיירים יקבלו רשימת קניות ויבדקו את מחירי המוצרים מידי שבוע, כאשר מידי שבועיים תוכפל כמות נקודות המכירה הנבדקות ותעמוד על 300. באתר האינטרנט יופיע ציון המחיר לכל מוצר, שם הסניף, המיקום והתאריך בו בוצעה התצפית.

 

מקור: המועצה לצרכנות. בנקודת מכירה בה לא נמצא מוצר ומחירו נעשה שימוש בממוצע המחיר של שאר הסניפים שנדגמו לטובת חישוב סה"כ עלות הסל ()
מקור: המועצה לצרכנות. בנקודת מכירה בה לא נמצא מוצר ומחירו נעשה שימוש בממוצע המחיר של שאר הסניפים שנדגמו לטובת חישוב סה"כ עלות הסל

 

כמו כן, מעבר להשוואת המחירים, פרויקט סמ"ל גם יערוך תצפיתנות עוולות. סיירי המועצה לצרכנות יבחנו את התנהלות בתי-העסק כלפי הצרכנים ועמידתם בחוק: חובת הצגת מחירים, חובת הצגת מוצרים בפיקוח, דרכי פרסום וההתנהלות במכירות מיוחדות, כלומר מבצעים.

 

במקרה של פגיעה בצרכנים יתעד הסייר את הפגיעה באמצעות צילום או הקלטה ומילוי טופס דיווח מפורט שיישלח למועצה לצרכנות. המועצה תדווח לבית העסק על הממצא, תקרא לו לתקן את ההתנהלות הפוגעת בצרכנים ותודיע לו כי ייערך סיור נוסף בבית-העסק. אם יימצא שגם בסיור הנוסף הליקוי נמשך, תדווח המועצה למשרד התמ"ת, הרשות לסחר הוגן, על הממצאים שבידיה, או תפנה לבית-המשפט לתביעות קטנות נגד בית העסק, וכן תפרסם את שם בית-העסק הפוגע באתר, לצורך אזהרת הציבור.

 

"הפעילות המוצעת תבטא את החשיבות שאנו רואים בהגברת ההגנה על ציבור הצרכנים ובהעברת המסר של יושר והגינות בחיי הסחר בישראל, כמכנה משותף של יצרנים, משווקים וצרכנים", הוסיף עו"ד פלג.

 

לדבריו, "פרויקט סמ"ל מצטרף לשורה של מהלכים שמבצעת המועצה לצרכנות במאבקה על זכותם של הצרכנים להגינות ובמאבק נגד יוקר המחיה. היכולת לנקוב במחירים גבוהים לצרכן נשענת במידה רבה על קשיים הניצבים בדרכו של הצרכן לבצע השוואות מחירים ולקבל החלטות רכישה מושכלות: היכן לצאת לבצע את קניותיו, אילו מוצרים עדיף לקנות בחנויות מסוימות וכן מאיזו חנות להדיר את רגליו.

 

"כעת יש לצרכן אמצעי זמין להיוודע קודם לכן מה האפשרויות שלו באזור מגוריו והיכן הוא יוכל לבצע את הרכישה הכדאית מבחינתו. בהתאם לכך, הצרכן יוכל להחליט לאיזו חנות לצאת, ואילו מוצרים לרכוש בה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים