שתף קטע נבחר

החברה המרכזית חשפה משקה אנרגיה חדש

למשקה מבית אושן ספריי, קוראים קרנרג'י (CRANERGY). יש בו שלושה מקורות קפאין: פולי קפה, תה ירוק וגווארנה, הוא מומתק בסטיביה, וישווק בחנויות נוחות, פיצוציות וברים. המחיר לצרכן: 8-6 שקלים. זו הכניסה הראשונה של החברה לשוק משקאות האנרגיה

בחברה המרכזית, שמשווקת בין השאר את קוקה קולה, החליטו להיכנס לשוק משקאות האנרגיה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, וחושפים לראשונה את המשקה שתשווק בארץ, חברת מב"י (מבשלות בירה בינלאומיות) מקבוצת קוקה קולה ישראל: קרנרג'י (CRANERGY) משקה מ"רכיבים טבעיים" מבית אושן ספריי. 

 

 

את המשקה מתחילים רק עתה לשווק בעולם, וישראל היא אחת המדינות הראשונות בה ישווק. הוא יימכר בפיצוציות, חנויות נוחות וברים בפחית של 250 מ"ל, אך לא ברשתות השיווק, בינתיים, בניגוד למתחריו בשוק.

 

המחיר המומלץ לצרכן יעמוד על 8-6 שקלים, בדומה למתחרים אך מעט יקר יותר לעומת המחירים ברשתות. פחית XL למשל, עולה ברשתות השיווק בין 3.82 שקלים ל-3.49 שקלים. בפיצוציות בת"א מצאנו שפחית XL עולה בין 5.5 ל-8 שקלים, או 3 ב-10 שקלים.

 

קרנרג'י. כך נראה המוצר הישראלי (צילום: open) (צילום: open)
קרנרג'י. כך נראה המוצר הישראלי(צילום: open)
  

יש קפאין, אין טאורין

המשקה המוגז מכיל רכז חמוציות ורכז ענבים. יש בו שלושה מקורות קפאין: פולי קפה, תה ירוק וגווארנה, צמח מהאמזונס שמכיל את החומר הממריץ. בעוד שבחו"ל יש במשקה 105 מ"ג קפאין ל-345 מ"ל, בארץ יש במשקה 80 מ"ג קפאין ל-250 מ"ל. קפאין נחשב לחומר שעשוי להזיק, אך ריכוז נמוך מ-500 מ"ג קפאין ביום נחשב כמינון יומי.

 

בקרנרג'י אין טאורין (סוג של חומצה אמינית שבמשקאות אנרגיה מקורה סינתטי). הוא מומתק בסטיביה, ממתיק טבעי ועל כן תכולת הקלוריות עומדת על 72.5 קלוריות לפחית, פחות מהמתחרים (למשל בפחית רד בול יש 120 קלוריות), אך יותר מגרסאות הדיאט, שמכילות 2 קלוריות ל-100 מ"ל. בישראל כבר נמכרים משקאות אנרגיה ממקורות טבעיים, אבל בתפוצה נמוכה.

 

"אנשים אוהבים וודקה קרנברי"

הראל חייקין, מנכ"ל מבשלות בירה בינלאומיות בע"מ (מב"י), מסר כי: "מחקרים מראים כי ישנם שני חסמים עיקריים בקטגוריה – חסם הבריאות וחסם הטעם. CRANERGY נותן מענה לשני חסמים אלו הן כמשקה אנרגיה טוב יותר עבור הצרכנים והן בטעמו". אם כי עיקר הביקורת על משקאות האנרגיה לא כוונה למלאכותיות רכיביהם, שכן גם קולה ומשקאות אחרים מכילים רכיבים מלאכותיים בחלקם, אלא לכמות הקפאין שבהם ובקרנרג'י יש לא מעט קפאין. 

   

מה נתח השוק שהמשקה עשוי לתפוס? כיוון שקוקה קולה משווקת את טובורג וקרלסברג לברים סביר להניח שלא תהיה לה בעיה לשלב את קרנרג'י בחיי הלילה. אחד מבעלי הברים בחיפה אמר ל-ynet: "כיוון שזה קוקה קולה, הם יכולים להגיע לנתח שוק של 40% מהברים". בעל בר בת"א אמר ל-ynet: "הם שחקן חזק, אם המשקה טעים, עושה את העבודה, לא יקר ולא ייתפס רק כמשקה של בנות - הוא יתפוס. אנשים אוהבים וודקה קרנברי".

  

שוק משקאות האנרגיה בישראל מגלגל 300 מיליון שקל בשנה. לפני כשנה סגרה רד בול את פעילות השיווק והמכירות בישראל, לאור ירידה בנתחי השוק והתחרות העזה מול המותגים ‏blu‏ שהושק בישראל ב-2008 וחולש על נתח שוקו-‏XL‏ שהושק ב-2005 ומוביל את השוק.  

 

לדברי דורון ארד, סמנכ"ל השיווק של החברה, "קרנרג'י פונה לקהלים רחבים שעד היום לא מצאו את עצמם בשוק משקאות האנרגיה: ספורטאים, סטודנטים, אנשי קריירה וכל זאת בזכות היותו משקה אנרגיה שאינו מזיק ומתאים לצריכה לאורך כל היממה. אנו נפגוש ונפתיע את הצרכנים הללו בסיטואציות רבות לאורך היממה בהן הם זקוקים לאנרגיה או רוצים אותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: open
קרנרג'י. משקה אנרגיה מחומרים טבעיים
צילום: open
המשקה המקורי באתר האינטרנט של אושן ספריי
מומלצים