שילב: יתכן פגם בסלקל של מקסי קוזי ואינגליזינה
אבזם דגמי הסלקל מקסי סיטי שיוצרו החל מיוני 2012 וסלקלים מסוג האגי של אינגליזינה שנמכרו החל מ-2011, עלול להיפתח בעקבות תנועה חזקה ברכב ולסכן את התינוק. שני סוגי הסלקל נמכרים בארץ רק בשילב. הרשת: "זה פגם נדיר"
חברת שילב הודיעה היום (ב') ללקוחותיה כי התגלה פגם באבזם החיבור בסלקל לרכב מקסי סיטי של חברת מקסי קוזי ובאבזם סלקל האגי של חברת אינגליזינה, שמשווקים בארץ ברשת שילב בלבד.
הדבר נודע לרשת אחרי שקיבלו הודעה מחברת מקסי קוזי בסוף השבוע, על פגם באחד האבזמים שנתגלה בבקרת האיכות של החברה. הפגם נתגלה בעקבות הודעה שמסר לה יצרן האבזמים. בשילב פנו עקב כך, גם לחברת אינגליזינה, משום שהאבזם מיוצר במפעל שמייצר חלקים למותגים רבים בעולם, בין היתר, אינגליזינה.
משמעות הפגם היא שבמקרים נדירים האבזם עלול להיפתח ברכב, בגלל תנועה חזקה, ולסכן את התינוק. במקסי סיטי מדובר בסלקלים שיוצרו החל מיוני 2012 אך לא ניתן לראות את הבעיה בעין. באינגליזינה, החשש נוגע לסלקלים שנרכשו החל מ-2011. הבעיה באינגליזינה נראית לעין והיא יכולה לנבוע מחוסר של סליל אחד מתוך שניים שאמורים להיות באבזם, או מיקום לא נכון שלו בתוך האבזם.
מהרשת נמסר כי על הורים להפסיק את השימוש במוצר ולהגיע לחנות שילב הקרובה לבדיקה ואם יש צורך - ולהחלפת אבזם. בסלקלים של מקסי קוזי יוחלפו האבזמים בכל מקרה. באינגליזינה - רק אם סליל אחד חסר האבזם תקול - ורק אז הוא יוחלף. ישראל היא אחת המדינות הראשונות אליה הוטסו מאות אבזמים להחלפה. בשילב אמרו ל-ynet כי גם מי שקנה את המוצרים בחו"ל וזקוק להחלפת אבזם - יקבל אבזם חדש בשילב.
כך תבדקו אם עליכם להחליף את המוצר
"אבזם זה מיוצר לרבות מהחברות המובילות באירופה", מסרו בשילב. "אנו מבקשים מלקוחותינו לבדוק אם הכסא שברשותם נכלל בהכרזה. אם הסלקל שלכם נופל בקטגוריה של הכיסאות עם החשש לפגם, יש להפסיק את השימוש בו ולבוא לחנות שילב לבדיקה. ככל שצריך תבוצע במקום החלפה של האבזם, באבזם חדש ותקין", כך נמסר.
איך תזהו אם עליכם להגיע לחנות שילב? "בסלקל של מקסי קוזי מדגם סיטי, ניתן לזהות את האבזם בקלות לפי התמונה המצורפת. אם יש לכם דגם אחר של מקסי קוזי שאינו מקסי סיטי, אין צורך להמשיך בבדיקה", כך מסרו בשילב. אם אכן מדובר במקסי סיטי, ניתן לזהות את תאריך הייצור (החל מיוני 2012, שבוע 23), לפי התווית שבגב המוצר:
בדוגמא שמוצגת, מסומנים המספרים: "1613" - 16 משמעו שבוע 16, ו-13 זו שנת 2013. אם על גבי התווית שעל הסל קל מוצגים מספרים בטווח שבוע 23 שנת 2012 (לדוגמא 2312) ועד שבוע 22 שנת 2013 (לדוגמא 2213), יש לגשת לסניפי שילב על מנת להחליף את אבזם הסל קל, כך נמסר מהרשת.
בסלקל האגי של חברת אינגליזינה, יש חשש לפגם בסבירות נמוכה מאוד, אם נרכש החל מנובמבר 2011. "אם אכן כך, יש לגשת לסניפי שילב שם יבחנו האם האבזם שבידכם תקין", מסרו בשילב. "אם ימצא כי יש חשש שהאבזם פגום – יוחלף בסניף האבזם".
עוד מסרו כי "למרות שההיתכנות לפגיעה מאוד נמוכה (מתחת ל-0.03% בנוגע לסלקל מקסי סיטי), אנו רואים את בטחון התינוקות בראש סולם דאגתנו. על כל שאלה בנושא ניתן לפנות לשרות לקוחות שילב בטלפון 03-5775142/169 או בכתובת מייל sherut@shilav.com, תוך ציון הפרטים המלאים לגבי המוצר".