הכרטיסים לכוורת: לא כל הלקוחות קיבלו החזר
מי שקנה כרטיסים להופעות באתר Tcats, נאלץ לקנותם שוב אחרי שמפיקים וספקים טענו שהמכירה נעשתה שלא ברשותם. למרות שבאתר הבטיחו זיכוי לכולם, חודש עבר ורבים לא קיבלו את כספם. הבעלים: "מקווה שהטיפול בנושא יסתיים במהלך הימים הקרובים". ישראכרט: "עליו להפקיד כספים לשם כך"
צרכנים שנאלצו לשלם פעמיים על כרטיסים להופעה של כוורת בפארק הירקון, עדיין לא קיבלו את כספם בחזרה. הצרכנים קנו את הכרטיסים באתר Tcats שמכר כרטיסים להופעות שונות, בין היתר, ההופעה של כוורת שתתקיים ב-8 באוגוסט.
- קשה להשיג אותם כעת: נגנבו כרטיסים לכוורת
- שבוע לפני המופע של "כוורת": גידי גוב נפצע
- הטבות ומבצעים חדשים בסלולר: באמת משתלמים?
באמצע מאי התברר שמפיקי המופע: טלית הפקות ומועדון זאפה – הגוף הרשמי שמוכר כרטיסים למופע זה ולמופעים אחרים שנמכרו דרך Tcats, טוענים שלא אישרו את מכירת הכרטיסים דרך Tcats. בזאפה אף דאגו להתקשר לטענתם, לכל הקונים דרך tcats ולהודיע להם שהכרטיסים לא תקפים. עקב כך, עליהם לדרוש את כספם בחזרה ולקנות כרטיסים חלופיים דרך זאפה.
הבעלים של האתר, גיא זילברמן אמר ל-ynet אז כי הדבר קרה בשל סכסוך עסקי וכי "כל הלקוחות שלא קיבלו את מבוקשם זוכו בזיכוי כספי ואף דאגנו לשריין עבורם מקום במופעים הרלוונטיים תוך כדי תיאום עם הגורמים המתאימים וזאת על מנת שלא תגרם להם עוגמת נפש מיותרת".
עשרות לקוחות פנו אחרי פרסום הכתבה ל-ynet, בטענה שקנו כרטיסים דרך אתר Tcats והם מבקשים לקבל החזר כספי עבורם. הבעלים של האתר הבטיח בכתבה ההיא כי יחזיר את הכסף לכל הלקוחות. רובם ניסו מאז לטענתם, לפנות לבעלי האתר ולחברת האשראי, אך לשווא, כספם עדיין לא הוחזר להם. לרוב מדובר בסכומים של 1,000-400 שקל. לא ברור כמה מבין הלקוחות כן זוכו על הכרטיסים שקנו.
"הפניות לבעלים ולחברת האשראי כשלו"
איתי סיפר ל-ynet: "קניתי שני כרטיסים להופעה של כוורת דרך האתר ב-8 במאי. הם עלו לי 467 שקל. מאז פרסום הכתבה, כתבתי מייל לגיא, הבעלים של Tcats והוא ענה לי תוך פחות מ-10 דקות וטען שהעביר הוראה לחברת האשראי לזיכוי החשבון שלי. בחברת האשראי לעומת זאת, אמרו לי שהוראה כזאת לא ניתנה, הכסף לא הוחזר וגיא לא עונה יותר במייל. עברו כבר שלושה שבועות ועדיין לא החזירו לי את הכסף".
נועה קנתה שלושה כרטיסים באתר tcats להופעה של כוורת בסכום של 675 שקל. אחרי שלא הצליחה ליצור קשר עם האתר, פנתה לחברת האשראי. "כשפניתי לחברת ישראכרט, נאמר לי כי אין ביכולתם לבטל את העסקה ולהחזיר לי את הכסף, אלא אם Tcats יאשרו את ביטול העסקה. בינתיים, אתר Tcats נסגר ואין לי למי לפנות".
"חברת האשראי אמרה לנו שהחיוב כבר ירד"
הלקוחות שילמו לחברה על הכרטיסים דרך כרטיסי אשראי שונים. את התשלומים שהועברו לחשבונה של חברת tcats סלקה חברת ישראכרט. לקוחות אחרים סיפרו ל-ynet כי בישראכרט מסרבים להעביר את הכסף בטענה שכיוון שהחיוב כבר ירד ועקב כך החברה לא יכולה לפי חוק לבטל את החיוב, אלא באישור גיא - בעל האתר. גיא לטענתו, אישר לבטל את החיוב ולהחזיר את הכסף, אך ההחזר מתעכב.
"ניסיתי ליצור קשר עם גיא, הוא לא ענה וחברת האשראי מסרבת לעזור גם היא, כיוון שהחיוב כבר ירד", סיפרה לקוחה בשם מעיין ל-ynet. צרכן בשם מיכאל למשל, רכש 7 כרטיסים להופעת כוורת בפרק הירקון ושילם 1,567 שקל, שנגבו מייד. גם הוא קיבל סירוב מחברת האשראי. "בוויזה אמרו לי שכיוון שהסליקה נעשתה דרך ישראכרט, הם לא יכולים לעזור לי. הם פנו לישראכרט והם סירבו להחזיר את הכסף".
לקוחה בשם יעל אמרה שגיא אמר לה בעל-פה שהוא מאשר להחזיר לה את הכסף. "ישראכרט ממלאים טפסים עכשיו. זה לוקח להם 45 יום, משום מה".
יש לקוחות שכן זוכו
לקוחה אחרת, נטעלי שמה, הצליחה להעלות את בעלי tcats ואת ישראכרט לשיחת ועידה. "דיברתי עם גיא לפני שבוע והעליתי לשיחה את ישראכרט – אמריקן אקספרס במקרה שלי. נציגי החברה אמרו לגיא בשיחה איתי שפשוט אין לו כסף בחשבון. הוא אמר שידאג לנו ואז נעלם. בישראכרט לא יכולים לעזור".
יתכן שרבים מהלקוחות זוכו והם לא פנו ל-ynet בתלונה, משום שאין להם על מה להלין. מבין הלקוחות שפנו ל-ynet, היחיד שזוכה הוא צביקה, אבא של ערן שקנה כרטיסים לכוורת.
"ישראכרט זיכו את בני בכרטיס האשראי ב-10 ביוני", סיפר ל-ynet, "אבל רק אחרי שעברתי איתם מסכת התדיינויות ארוכה. הם ניסו לעשות לי 'אבו עלי', אבל לא נתתי להם. בסופו של דבר, הם שלחו לנו מכתב שלחו שהם מזכים אותנו בעלות הכרטיסים. הבעלים של tcats לא חזר אלי - הוא פשוט התאדה. אני חושב שלולא הפרסום של הסיפור ב-ynet לא היינו מקבלים את כספנו בחזרה".
תגובות
מבעלי Tcats גיא זילברמן, נמסר בתגובה: "העברנו בקשה מסודרת לחברת האשראי וביקשנו ממנה לבטל באופן גורף את כלל העסקאות שנעשו למופע של כוורת באתר. הבקשה הוגשה לפני למעלה מחודש וחלק ניכר מהלקוחות כבר זוכו. הנושא בבירור מול חברות האשראי וכלל רוכשי הכרטיסים למופע באתר יקבלו את כספם בחזרה אני מאד מקווה שהטיפול בנושא יסתיים במהלך הימים הקרובים וצר לי על הטרטור ועוגמת הנפש שחווים חלק מהלקוחות".
בישראכרט מסרו: "בהתייחס לבית העסק המדובר התקבלו בחברה 33 תלונות. כל תלונה טופלה בתשומת לב מירבית ובהתאם לחוק כרטיסי האשראי בישראל ובמקביל הפסיקה את התקשרותה העיסקית עימו במיידי על מנת למנוע פגיעה בלקוחות נוספים .
"חברת ישראכרט רשאית להחזיר את מלוא התשלום ללקוח במידה וטרם עבר לבית העסק וזכאית לעצור תשלומים עתידיים וכך נהגה לגבי 11 לקוחות. לצערנו, אין באפשרות החברה לזכות לקוח שהתלונן לאחר שתשלומיו הגיעו לבית העסק. על מנת להמשיך ולסייע לאותם 22 לקוחות, פנתה ישראכרט בדרישה לבית העסק על מנת שיפקיד בידיה כספים המיועדים להשבה ללקוחות".