דיור בר-השגה ברמלה: 3 חדרים ב-670 אלף
קבוצת רכישה מציעה דירת 3 חדרים ברמלה החל מ-670 אלף שקל ו-4 חדרים מ-780 אלף שקל. היתרון: המחירים זולים משמעותית מנכסים סמוכים בעיר ומהמחירים באזורי הביקוש בכלל; החיסרון: הפרויקט ממוקם במרכז העיר, שעדיין לא הצליחה להשתחרר מתדמיתה השלילית. משתלם להשקיע? בדקנו
בעוד שבועת הנדל"ן ממשיכה להתנפח באזורי הביקוש , בעיר רמלה מנסים לספק פתרונות מגורים במחירים סבירים. מחר (ג') ייפתח לשיווק פרויקט מגורים חדש בעיר, במסגרת של קבוצת רכישה, אשר יציע דירות שלושה חדרים בפחות מ-700 אלף שקל. מדובר במחיר אטרקטיבי ביחס למחירי הדירות באזור המרכז, בעיקר כאשר מדובר בדירות חדשות.
כתבות נוספות על רמלה בערוץ הנדל"ן :
- רמלה: אושרה תוכנית לבניית כ-4,000 דירות
- רמלה משתדרגת: עוד 1,000 דירות במצליח
- רמלה מתפתחת: עוד 364 יח"ד, קניון וקאנטרי
הפרויקט, שנקרא "Metro", צפוי לקום בסמוך לקריית הממשלה בעיר ולכלול 189 יחידות דיור בשישה בניינים. דירה חדשה עם שלושה חדרים בשטח של 83 מ"ר תעלה החל מ-670 אלף שקל; דירת שלושה חדרים וחצי בשטח של 90 מ"ר תעלה החל מ-720 אלף שקל; ודירת ארבעה חדרים בשטח של 100 מ"ר תעלה החל מ-780 אלף שקל.
המחירים האלה מזכירים את המחירים שמאפיינים את היישוב חריש שריכז עניין רב בשנה החולפת, שם דירת ארבעה חדרים במסגרת של קבוצת רכישה תעלה החל מ-660 אלף שקל. אלא שחריש מרוחקת כשעה נסיעה מתל-אביב, ואילו רמלה מרוחקת כ-20 דקות בלבד מהעיר ללא הפסקה. נוסף לכך, מחירי דירות מקבלן בחריש כבר מטפסים ל-800 אלף שקל.
בחברה מתחייבים לעמוד מאחורי ההבטחה
את המחירים הנמוכים יחסית ניתן לייחס לעובדה שחברת הייזום מעלות טל, שמארגנת את קבוצת הרכישה, טרם השלימה את רכישת הקרקע עליה אמור להיבנות הפרויקט. אם תצליח לארגן את קבוצת הרכישה, תוכל חברת מעלות טל לרכוש את הקרקע, ששטחה כ-10 דונם, בחצי השנה הקרובה תמורת 32.5 מיליון שקל מבעלת הקרקע, חברת לנדקו ע"מ.
בחברת אנגלו-סכסון פרויקטים, המשווקת את הפרויקט, מסבירים כי מדובר בקרקע עם תב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת לבנייה, אולם טרם הוצאו עבורה היתרי בנייה. עוד מוסיפים בחברה כי במסגרת התב"ע מאושרת, הפרויקט אמור לכלול פחות מ-189 דירות כפי שמתוכנן - אולם בעיריית רמלה כבר אישרו עקרונית להגדיל את מספר הדירות שייבנו.
בעלת הקרקע, מצדה, התחייבה במסגרת הסכם הרכישה לבנות את הפרויקט או להתקשר עם קבלן שיבצע את הבנייה במחיר שיאפשר לקבוצת הרכישה לעמוד בהבטחת המחירים (החל מ-670 אלף שקל). לטענת מארגני הפרויקט, בעלת הקרקע אף התחייבה לקזז מהתמורה על הקרקע אם וכאשר מחיר הבנייה יהיה גבוה ולא יאפשר לעמוד במחיר הסופי של הדירה.
המחיר - בזכות קבוצת הרכישה ובגלל התדמית
המחירים הנמוכים נעוצים, כאמור, בעובדה שמדובר בקבוצת רכישה - אבל לא רק. הסיבה המרכזית היא המיקום. העיר רמלה אמנם מתפתחת מאוד בשנים האחרונות (רק אתמול אישרה הוועדה המחוזית הקמת כ-3,700 דירות חדשות במערב העיר); אך חלק מהשכונות שלה עדיין סובלות מתדמית שלילית.
לראיה, השכונה החדשה "קריית האמנים" בעיר, שצפויה לכלול 3,000 דירות, ממותגת כשכונה שיושבת על אדמות מושב מצליח (למעשה מדובר בקרקעות שסופחו לרמלה מהמושב). המחירים בהתאם: דירת ארבעה חדרים עולה 1.15 מיליון שקל - כמעט 50% יותר ממה שמבטיחים בפרויקט Metro. "מחיר הקרקע בקריית האמנים יקר יותר והמיתוג הוא לקהל מבוסס יותר", מסביר רפי ולנסי, מנכ"ל אנגלו-סכסון פרויקטים.
אז האם כדאי להיכנס לקבוצת הרכישה? אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, סבור שמדובר בעסקה מעניינת למי שמחפש פתרונות דיור זולים. "המחיר טוב, אם נשווה אותו לשכונה במצליח, אך זהו אזור בעייתי - שכונה לא פשוטה, חצי תעשייתית". למרות זאת, הוא אומר, התפשרות על מיקום ודירות קטנות מהווה מענה לאוכלוסייה שמחפשת פתרונות זולים - "שכן מחירי הנדל"ן היום הם בלתי אפשריים". דנוס מבהיר כי מוקדם להסיק על ירידת מחירים כללית מפרויקט זה.
דנוס אף סבור שעדיף לקנות דירה במחיר כזה ברמלה מאשר בחריש. "שתי הערים הללו מכוונות לאוכלוסיות שונות, אך אני חסיד של הפתגם 'לוקיישן לוקיישן לוקיישן'. לכן הייתי ממליץ, מבחינת פוטנציאל עליית שווי, לקנות דירה ברמלה ולא בחריש. אם שיווק הדירות בחריש ימשיך באותו הקצב, יש להניח שמחיר הקרקע לא יעלה. ברמלה, מדובר בכמות מצומצמת יותר".