השר שלום: לבדוק זמן ההמתנה בתאגיד המים
פרסום הראיון באולפן ynet עם היוצר גיא עמיר, שנדרש להמתין יותר מ-1,000 דקות לנציג שירות בתאגיד המים מיתב בפתח תקווה, קוממה את שר האנרגיה והמים. מהמשרד נמסר, כי התאגיד קיבל מכתב נזיפה חמור בנושא
שעות ספורות לאחר פרסום הראיון באולפן ynet עם היוצר גיא עמיר (עספור, פצועים בראש) שתיעד את זמן ההמתנה הממושך - למעלה מ-1,000 דקות, לנציג שירות של תאגיד המים "מיתב" בפתח תקווה, פנה לעמיר בפייסבוק שר האנרגיה והמים סילבן שלום, ועדכן אותו כי הנושא הובא לתשומת לבו והוא מטופל.
"גיא שלום", כתב השר שלום לעמיר, "אני מבקש רק ליידע שהנחיתי את הגורמים המקצועיים בלשכתי לבדוק את זמן ההמתנה הבלתי נסבל שהוצג בכתבה. אעדכן בקרוב, חג שמח ושבוע טוב".
בדיקה שנערכה מול משרד האנרגיה והמים העלתה כי הפנייה אכן אותנטית וכי השר שלום אכן התקומם נוכח ההמתנה הממושכת לשירות הלקוחות בתאגיד המים וכי הורה לגורמים במשרדו לטפל בנושא מול תאגיד המים מיתב.
גורם במשרד האנרגיה והמים אמר ל-ynet: "מדובר בשערורייה, התנהלות שהיא מעבר לכל היגיון. לא ייתכן שכך יתנהל שירות הלקוחות של תאגיד מים, שהוקם במידה רבה כדי לשפר את השירות ללקוח ולהגביר את הזמינות והאמינות. מה שרואים בכתבה פשוט לא עולה על הדעת".
ממשרד האנרגיה והמים נמסר כי זוהי איננה התלונה הראשונה על שירות הלקוחות הגרוע של תאגיד מיתב, וכי בחודשים האחרונים הועברו מספר תלונות של צרכנים לממונה על פניות הציבור ברשות המים וכי תאגיד המים מיתב קיבל מכתב נזיפה חמור בנושא.
במשרד בוחנים בימים אלה, במידה ולא ישתפר השירות, לפעול משפטית כנגד תאגיד מיתב. יש ציין כי אמצעי האכיפה העומדים לרשותם מוגבלים ביותר כיוון שמדובר בחברה פרטית. על כן בוחנים במשרד אפשרות לפעול להטיל קנסות על התאגיד, בכפוך לחוק הגנת הצרכן.
ומה היה לגיא עמיר לומר בנושא? "הסיפור הזה עשה רעש גדול וכנראה שהרבה אנשים התרגזו כמוני", אמר עמיר ל-ynet. "הפתיע אותי לקבל את ההודעה מהשר ואני מקווה שעכשיו בעקבות הפרסום משהו יזוז וישתנה. אני שוקל עכשיו ברצינות לפתוח בקריירה נוספת ולעשות פינת צרכנות יומית".