שתף קטע נבחר

ריח רע מהמזגן: תדיראן שלחה 11 טכנאים

7 חודשים שבני זוג ממרכז הארץ מתלוננים על ריח של סולר שרוף שיוצא מהמזגן. בתדיראן שלחו טכנאים שלא הצליחו לפתור את הבעיה ולמרות זאת המזגן לא הוחלף, אלא רק אחרי פניית ynet, "כמחווה של רצון טוב", כך נמסר מהחברה. עוד מסרו כי בניגוד לטענת הלקוחות, הטכנאים "לא מצאו ריחות חריגים", אבל בדקנו ואכן, חשנו בריח

נירה ובנו, זוג אזרחים ותיקים ממרכז הארץ, קנו מזגן של חברת תדיראן לפני כ-7 חודשים. מאז לא הצליחו להשתמש בו כהלכה משום שלטענתם, כשהוא פועל, במיוחד כשחם בחוץ, הוא מדיף ריח עז.

 

 

בנו סיפר ל-ynet: "ב-4 במאי קנינו מזגן תדיראן ב-2,600 שקל, עבור חדר בבית שגודלו קטן מ-12 מ"ר. מרגע שהפעלתי את המזגן, הוא הדיף ריחות לא נעימים של סולר שרוף. התקשרנו לשירות הלקוחות והגיע טכנאי אמר שצריך להפעיל אותו יותר. נשמע לנו מוזר. הפעלנו יותר וזה לא עזר. מאז ביקרו אצלנו בבית 11 טכנאים. מרוב שביקרו אצלנו טכנאים אמרתי לאחד מהם שהוא יכול כבר להישאר לישון אצלנו.

 

"כולם ריססו, בישמו שום דבר לא עזר. כולם הסכימו שיש ריח. זה ריח כל כך חריג עד שנוצר גירוי בעיניים אחרי חצי שעה של שהות במחיצת המזגן. הריח בולט יותר בימים חמים מאוד, כך שהטכנאי האחרון שביקר אצלנו לא הרגיש בו, כי היה כבר קר. גם בימים קרים המזגן מדיף ריח אבל פחות דומיננטי". נירה אשתו מספרת שאחד הטכנאים נתן להם תרסיס לניקוי וחיטוי מזגנים – אך השימוש בו לא הועיל.

 

המזגן. גם אנחנו הרחנו  (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
המזגן. גם אנחנו הרחנו (צילום: מירב קריסטל)

 

לא מצליחים לתקן? החליפו, או החזירו את הכסף

בני הזוג אמרו ל-ynet שלא אכפת להם אם המזגן יתוקן, יוחלף, או שיילקח מהם ותדיראן תחזיר להם את הכסף. העיקר שייסתיים הסיפור. לפי חוק הגנת הצרכן על החברה לעשות כמיטב יכולתה לתקן את המוצר הפגום לכאורה, אך אם הפגם לא נעלם - יש מקום להחזר כספי או להחלפת המוצר.

 

”טכנאי אחד אמר שיתכן שהדבר קשור לחלקים הסיניים במזגן", מספר בנו. "אז הם הביאו חלקים סיניים אחרים, החליפו, רחצו, שתפו, אך כאילו לא נעשה דבר - זה לא עזר. ההמלצה האחרונה שקיבלנו היתה 'להתרגל לזה'. זה בלתי אפשרי.  כרגע, המזגן תלוי על הקיר אין מה לעשות עמו. פנינו לשירות הלקוחות אך ללא הועיל.

 

"מתדיראן אני מבקש: תקנו כבר את המזגן. אם אי אפשר לתקן, ונעשו כבר לא מעט נסיונות – אז שיחליפו אותו. אנחנו רצינו מזגן - לא ביקורים שבועיים של טכנאיים".

  

גם אנחנו הרגשנו בריח

אחרי פניית ynet, בתדיראן מסרו שהטכנאים לא הריחו ריח כזה, אבל שיוחלף המזגן. שני בני הזוג הם אזרחים ותיקים, שמחזיקים במזגן נוסף וקנו מזגנים במהלך חייהם. שניהם טוענים שהם יודעים מתי מזגן מדיף ריח ומתי לא. בנו מתעקש: "כל הטכנאים הריחו את הריח למעט האחרון, רונן, כי הריח חלש יותר כשלא חם".

 

עקב כך, ביקרנו בדירה הביקור היה ביום קר ובנו הזהיר אותנו שיתכן שהריח יהיה חלש בשל כך, שכן הוא הופך בלתי נסבל רק כשחם בחוץ והמזגן מתאמץ לקרר. המזגן הודלק במשך חצי שעה. כשנכנסנו לחדר, הרחנו את הריח. חד משמעית - הריח בהחלט ישנו ומדובר בניחוח של עובש מעורב בחומר כימי כלשהו. לכאורה, אין ודאות שמקור הריח הוא המזגן, אך בפועל יש בהחלט ודאות כזאת: זה ריח מאוד אופייני, שנודף לעיתים קרובת ממזגנים אחרי שלא השתמשו בהם תקופה ארוכה.

 

אחרי החלפת המזגן, בנו מעדכן שכרגע אין ריחות שנודפים מהיחידה החדשה, אך הבדיקה האמיתית תיעשה כשיהיה חם בחוץ, כך לטענתו.

 

מתדיראן נמסר בתגובה: "מברור שערכנו עולה כי ביקרו טכנאים אצל הלקוחה מספר פעמים כדי לבדוק את נושא הריח ומהבדיקות שלהם לא נמצאו ריחות חריגים.

 

"יחד עם זאת, הטענות הנזכרות אינן של מתקיני תדיראן ולכן לא ברור מהיכן מידע זה שהינו חסר אחריות ושאין לו כל שחר.

כמחווה של רצון טוב הוחלט להחליף ללקוחה את היחידה הפנימית בימים הקרובים, זאת נקבע טרם קבלת תלונתכם בנושא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
המזגן הריחני. אם לא ניתן לתיקון - למה לא להחליף?
צילום: מירב קריסטל
מומלצים