פשרה בייצוגית: הנחה לקוני אתר שופרסל
התביעה הוגשה בטענה ששופרסל מציגה מבצעים באתר האינטרנט שלה, שתקפים בסיכום החשבון, אך כשהמשלוח מגיע - אם תם תוקף המבצע - הלקוח מקבל חיוב גבוה. הרשת התחייבה לתקן את האתר תוך חצי שנה וכן תתן הנחה ללקוחות שקנו דרכו בין אפריל לספטמבר 2013
פשרה בתביעה ייצוגית נגד שופרסל: לקוחות אתר האינטרנט שופרסל ישיר, שקנו באתר בין 1 באפריל ל-30 בספטמבר יקבלו פיצוי: 25 שקל הנחה בקנייה הבאה ללקוחות שקנו בממוצע בתקופה הזאת ב-560 שקל ומעלה ו-10 שקלים הנחה בקנייה הבאה ללקוחות שקנו בממוצע בפחות מכך, במהלך התקופה המדוברת.
בבקשה לתביעה ייצוגית נטען כי שופרסל "מוכרת" ללקוח מבצעים בעת ההזמנה - שתוקפם לעיתים פג ביום קבלת ההזמנה בפועל ולכן התשלום על ההזמנה עולה. "בהזמנה דרך אתר האינטרנט שופרסל ישיר, הלקוח רואה את הסכום הכולל של ההזמנה, שבתוכו מחושבים גם מבצעים, אך החיוב בפועל של הלקוח מעודכן בהתאם למועד האספקה - כך שאם בין מועד ההזמנה לבין מועד האספקה תם תוקפו של מבצע מסוים, יחויב אותו מוצר במחירו המלא", נטען.
עוד נטען כי "העובדה שהלקוח מחויב בפועל בסכום הגבוה מהסכום הכולל שנצפה ביום ביצוע ההזנה, מהווה הפרה בוטה של הדין והטעיית הצרכן".
שופרסל: היו גם מבצעים חדשים ביום התשלום
שופרסל טענה בתגובה שתנאי השימוש באתר מובהרים היב ללקוחות באמצעות תקנון האתר, אותו הלקוח מחויב לאשר. בתקנון מצויין מפורשות כי התמחור הסופי של כל עסקה נעשה במועד האספקה שבחר הלקוח, מה שמחייב לטענתה, גם מהכרח תפעולי, שכן רק במועד האספקה ניתן לדעת אם המוצרים שהוזמנו מצויים במלאי או שנדרש לספק מוצר תחליפי. בין היתר, רק במועד זה ניתן לדעת מהו משקלו המדויק של מוצר הכרוך בשקילה.
עוד טענה כי גם בדף הקופה הדבר מצוין וכן לצד כל מבצע מצויין התוקף שלו וכן כי השינוי במחיר בין מועד ההזמנה לבין מועד האספקה מביא לעיתים גם להורדת המחיר שנקבע במועד ההזמנה בשל מבצעים חדשים שנכנסים לתוקף.
הפשרה: פיצוי ללקוחות ושינוי באתר
בהמלצת בית-המשפט - גובש הסדר פשרה. סוכם שהאתר יתוקן תוך 6 חודשים. שופרסל תוסיף חלון צף (פופ אפ)שיופיע אחרי בחירת מועד אספקת ההזמנה במידה שהמערכת תזהה שקיימים בסל מוצרים במבצע שתוקפו מסתיים לפני מועד האספקה שנבחר. שופרסל ביקשה לשלם פיצוי של 20 שקל או 10 שקלים ללקוחות שקנו באתר בין 1 ביולי ל-30 בספטמבר, אך ביהמ"ש האריך זאת ללקוחות שקנו באתר באפריל-ספטמבר וקבע את גובה הפיצוי על 25 שקל או 10 שקלים.
לקוחות פעילים הזכאים להנחה של 10 או 20 שקל על הקנייה הבאה בזכות הפשרה, יקבלו הודעה כתובה באתר. ההטבה תיכנס לתוקך תוך 30 יום מהיום שבו ביהמ"ש ייאשר את ההסדר ותישאר בתוקף 6 חודשים. שופרסל תשלם לתובעים, שביקשו 229 שקל פיצוי, 30 אלף שקל וכן תשלם להם שכר טרחת עו"ד בסך 190 אלף שקל בצירוף מע"מ.