מאק החלה למכור אונליין. לרוב יקר יותר בארץ
מותג האיפור מבית אסתי לאודר השיק אתר מכר ישראלי שזהה (כמעט) לאתרי מכר של מאק בעולם. השוני העיקרי: המחירים בישראל, כמובן, גבוהים יותר ורק דמי המשלוח – נמוכים יחסית. בחברה מצפים שהאתר יגדיל את מכירות המותג ב-5% תוך 5 שנים. ואיך האתר? ידידותי למשתמש עם אפס דמי משלוח בפברואר
חברת האיפור מאק (MAC), של אסתי לאודר, השיקה היום (ג') את אתר הקניות המקוון הישראלי שלה, (maccosmetics.co.il) בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. במאק מקווים שהאתר יגדיל את המכירות של המותג ב-5% תוך 5 שנים. בכל זאת, בארה"ב, האתר של מאק רשם לזכותו כמה הצלחות מסחררות. אחת מהן היתה כש-35 אלף יחידות של השפתון של ריהאנה ומאק, רירי ווּ, נמכרו תוך 3 שעות. המכירה נערכה באתר האינטרנט בלבד.
"אנחנו מצפים למכירות בסדר גודל של חנות ממוצעת ותוך 5 שנים או פחות, אנחנו צופים שזו תהיה החנות מספר 1 ברשת, כמו בארה"ב ובבריטניה", אמר ל-ynet מנהל מותג מאק אלי גיספאן, "ההערכה שלנו, היא שהאתר גם ישלח לקוחות לחנויות ועקב כך, יגדיל את המכירות בחנויות ב-2%-3% מעבר לגידול הדו-ספרתי השנתי שלהן".
האתר דומה לאתרים בעולם - מה שמאפשר השוואת מחירים
באתר האינטרנט הישראלי מוצעים למכירה שפתונים, מברשות, פריימרים, צלליות, לקים ומוצרי איפור נוספים שנמכרים ב-14 חנויות המותג בארץ והוא מעוצב באופן כמעט זהה ל-22 אתרי המכר המקבילים של מאק בעולם. נראה שהשוק הזה בפריחה: בארץ הושק לאחרונה אתר בשם גילטי, שמוכר מותגי קוסמטיקה ואיפור, שחלקם לא נמכרים בחנויות בארץ וקסטרו הודיעו השבוע שיפתחו בארץ חנויות של המותג איב רושה ואך ימכרו אותו אונליין.
כבר לפני שבועיים הוסב אתר מאק ישראל, בהשקה שקטה, לאתר סחר אלקטרוני (שהשרתים שלו יושבים מעבר לים) וצרכנים כבר החלו לערוך קניות דרכו. מדובר באתר בהיר, ידידותי ונוח מאוד לרכישה. חבל רק שהמחירים בו, כמו גם בחנויות מאק, גבוהים לעומת מחירי אתרים מקבילים באירופה וארה"ב.
כרגיל, הצרכנים הישראלים משלמים יותר
מבדיקה שערכנו עולה כי יש הפרשי מחירים של שקלים בודדים ועד כ-46 שקלים בין מוצרי מאק שנמכרים באתר הישראלי ובחנויות בארץ לבין מוצרי מאק זהים באירופה ובארה"ב (ארץ הייצור של המוצרים).
המוצר מסקרה פלאשלאש עולה 16 דולר באתר האמריקני של מאק. באתר הבריטי מחירו 14 ליש"ט, באתר הצרפתי 20 אירו ובאתר הישראלי המוצר מתומחר בלא פחות מ-102 שקל. כלומר, בדרכו לישראל, המוצר האמריקני התייקר ב-81%. אמנם גם בדרכו מארה"ב לצרפת המוצר התייקר - ב-68%, אבל המוצר הצרפתי עדיין זול מהישראלי ב-7%.
מוצר | מחיר באתר הישראלי | מחיר באתר האמריקני | מחיר באתר הבריטי | מחיר באתר הצרפתי | בכמה יקר יותר בארץ? |
מסקרה פלאש לאש | 102 | 56.3 | 80.5 | 95 | 7%-81% |
שפתון ויוה גלאם | 90 | 56.3 | 86.3 | 87.9 | 2%-59% |
ליפגלוס שקוף | 90 | 52.8 | 80.5 | 78.3 | 11%-70% |
סומק מינרלי | 134 | 88 | 115 | 118.7 | 12.8%-52% |
מייק אפ מאצ'מסטר SPF 15 | 198 | 119.7 | 155.3 | 161.5 | 22.6%-65% |
צללית פיגמנט | 110 | 73.9 | 97.3 | 106.8 | 3%-48 |
*לפי שערי המטבע: דולר - 3.5210 שקלים; ליש"ט - 5.7525 שקלים; אירו - 4.75 שקלים
דמי המשלוח בארץ נמוכים יחסית
לעומת זאת, דמי המשלוח בישראל נמוכים יותר, כך נראה. כרגע, במאק המשלוח (של חברת תפוז) הוא חינם, לרגל ההשקה. במרס יחלו לגבות דמי משלוח של 15 שקל בהזמנה מתחת ל-200 שקל וחינם בהזמנה יקרה מזו. אספקה: תוך 3 ימי עסקים, או תוך 5 ימי עסקים לרמת הגולן, הערבה וים המלח.
בצרפת, דמי המשלוח גבוהים יותר: 28.2 שקל על כל קנייה מתחת ל-142.5 שקל. יחד עם זאת, בקנייה מעל 142.5 שקל - המשלוח חינם, לעומת 200 שקל בארץ. בבריטניה גובים 16.9 שקלים למשלוח והמחירים עולים אם הלקוח מעוניין במשלוחים מיוחדים (הגעה ביום ספציפי, או ביום למחרת או בסוף השבוע). או אז הם מגיעים עד ל-60.4 שקל (למשלוח בסופ"ש). בארה"ב, תשלמו דמי משלוח של 17.6 שקל, לא כולל מס מקומי או דמי עיטוף אם צריך. לרוב ההפרשים האלה עדיין לא מטים את המחירים של המוצרים + המשלוח לטובת ישראל, אבל לעיתים זה בהחלט קורה. בארה"ב למשל, מחירי המשלוח בקנייה בסכומים גבוהים, כשהמשלוח היקר ביותר מתומחר ב-20 דולר (עבור משלוח באותו היום, כשסכום הקנייה עומד על 100 דולר).
בחו"ל המגוון גדול יותר?
ומה לגבי המגוון באתר הישראלי? באתר של מאק, מוצעים למכירה כל מוצרי המותג שנמכרים בחנויות בארץ, למעט מוצרי הפרו שנמכרים רק בחנות ברמת אביב וייכנסו בשלב מאוחר יותר למלאי. בעתיד יימכרו בו חלק מהקולקציות במהדורה מוגבלת לפני השקתן בחנויות ויוצעו בו גם קולקציות בלעדיות לאתר.
בחברה אומרים שמדיניות מאק היא למכור מוצרים זהים בכל מדינה בעולם, אבל לפי מראה עיניים, יש מוצרים שלכאורה חסרים באתר הישראלי, למשל, השפתון ויוה גלאם ריהאנה. באתרמאק האמריקני מופיעים 20 סוגי שפתונים (שכל אחד מהם כולל עשרות צבעים), אך באתר הישראלי - 7 שפתונים. באתר האמריקני מציעים 7 סוגי לקים ובארץ - שני סוגים. "ישר הישראלי מגוון זהה לדומה למעט קולקציות ות
גם בצבעים המגוון קטן באתר הישראלי נראה יותר. באתר הישראלי מופיעים 17 גווני צללית מסוג פיגמנט. לעומת זאת, באתר הישראלי יש 44 גוונים ובצרפת 43 גוונים. בלקים מסוג Laquer יש 30 גוונים באתר הישראלי ו-42 גוונים בארה"ב.
באתר עדיין לא ניתן לקנות בפייפאל (האפשרות הזאת תתווסף בקרוב, מבטיחים בחברה). כמו כן לא יהיו בו מבצעים כיוון שאין מבצעים במאק. את המוצרים ניתן להחליף או להחזיר תוך 14 יום בחנויות מאק או במשלוח בדואר.
"יש לנו יותר עלויות"
"המחירים שלנו די דומים למוצרי אירופה", טוען גיספאן. "ליפסטיק עולה 90 שקל בארץ ובצרפת. אין לנו שליטה על שערי מטבע. ארה"ב היא היצרנית של המוצרים, לכן לנו יש 30% יותר עלויות: שילוח, התאמת אריזות, הפרשי מע"מ - 18% מהמחיר הוא של המדינה. באירופה המחירים דומים, אך יכולים להיות שונים ממחירי ישראל בטווח של אחוזים בודדים".
כיוון שבארה"ב זול יותר, האם משתלם יותר לישראלים לקנות באתר האמריקני?
מנהלת האי-קומרס של החברה, קרן איטליאנו, אמרה ל-ynet: "מחיר ייבוא האישי לא משתלם, כי הכסף לחברות השילוח מייקר את העסקה".
יש שוק של מוצרי איפור מאוד זולים בישראל וקמים עוד מתחרים זולים. אתם לא חוששים מאפקט קופיקס באיפור?
"לא. איפה שפתחו מתחרים - גדלנו יותר. אנחנו לא יקרים, אלא באמצע. בסופו של יום, לכולם יש מוצרים, אנחנו מוכרים שירות וחוויית קנייה".
מה דעתכם על זה שרשתות אומרות: לצרכן יש חנות מתחת לבית?
"זה תירוץ. הצרכן כבר באינטרנט. צריך להקשיב לצרכן. אנחנו חושבים שיש ואקום. הצרכן הישראלי אנחנו רואים שהוא קונה, אבל הוא הוא לא קונה בארץ אלא בחו"ל. יש פה זליגה של כסף ישראלי החוצה. ככל שיותר חברות ירימו הכפפה ויפתחו אתרים - הכסף יישאר בארץ. ההשקעה לא מניבה רווח מיד, זו השקעה לטווח רחוק. משרד הכלכלה מעודד חברות ישראליות לפתוח אתרים כי לממשלה יש אינטרנס להשאיר את הכסף הישראלי כאן".