שתף קטע נבחר

"היבואנים דואגים למחיר גבוה באינטרנט"

מנכ"ל שקם אלקטריק היוצא גרינאפל הסביר בוועידת הקמעונאים למה לדעתו המסחר באינטרנט בארץ שומר על מחירים גבוהים. מנכ"ל טרה אלסנר הגיב לכך שגבינה צהובה שלו נמכרת באותו המחיר כמו של תנובה: "מעולם לא התערבנו במחירים לצרכן. מי שקובע את המחיר אלה הקמעונאים"

מנכ"ל שקם אלקטריק היוצא בני גרינאפל אמר היום (ה') בוועידת הקמעונאות שכרגע המסחר באינטרנט בארץ שומר על מחירים גבוהים, בשל האינטרסים של הקמעונאים. "מערכות היחסים בין היבואן הרשת והצרכן מורכבות. היבואנים שומרים על הקמעונאים ודואגים שהמחיר באינטרנט לא יהיה נמוך. יד רוחצת יד", אמר גרינאפל בפאנל "האם הקונה הישראלי משתנה". לדבריו, "חנויות החשמל מתנהגות כמו שוק הכרמל, והלקוח מתמקח על המחיר וקונה בזול".

 

 

מכירות מוצרי חשמל באינטרנט הן 7%-8% מכלל המכירות של מוצרי החשמל בארץ. "ללא ספק האינטרנט יהיה הרבה יותר זול בעתיד. חנויות החשמל יצטרכו לשנות את פניהן ויהיו פחות חנויות חשמל. אם יגיע שחקן בינלאומי רציני לאינטרנט, הוא יכול להגיע ל-20%", אמר גרינאפל.

 

מנכ"ל טרה ארן אלסנר אמר באותו הפאנל "מעולם לא התערבנו במחירים לצרכן. מי שקובע את המחיר אלה הקמעונאים". טרה מוכרת את גבינת "נעם" במחיר זהה לגבינת עמק של תנובה, למרות התחרות בין החברות.

 

רמי לוי: "המכירות באינטרנט מהוות 25% מהמחזור של הסניף בר"ג" 

נראה שבעוד ש-65% מהצרכנים בארץ עורכים את הקניות שלהם באתרי אינטרנט מחוץ לישראל, הקמעונאים הישראלים לא ממהרים למכור דרך האינטרנט. אולי כי הם חוששים מהשוואות מחירים.

 

רמי לוי שמוכר אונליין למספר מצומצם של אזורים בארץ, אמר בפאנל שעסק בסחר אלקטרוני, ש-25% ממחזור המכירות בסניף בר"ג - הן מכירות דרך האינטרנט. "אותו הדבר בסניף בראש העין, ועכשיו גם התחלנו למכור דרך האינטרנט במודיעין. היום לכל ילד בן 6-5 יש גישה למחשב. עד 2020 - 25% ממכירות המזון בארץ יהיו באינטרנט. בסניף בר"ג זה לא פגע במכירות, זה העלה את המכירות. עבורי, זו היתה הדרך לתת שירות באזור ת"א למי שלא יכל להגיע אלי", אמר לוי.

 

"אני חושב שצריך שהקמעונאים יהיו יותר שקופים במחירים באינטרנט, שהמחיר יהיה נמוך ושזה לא יהיה על חשבון השירות והאיכות", הוסיף לוי.

 

רמי לוי (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
רמי לוי(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

סופר-פארם מוכרת כבר עדשות באינטרנט 

עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר בסופר-פארם אמר: "ברור שסופר-פארם תהיה בסחר אלקטרוני, אבל זה פחות רלוונטי היום עבור סופר-פארם. אנחנו מריצים אתר נסיוני למכירת עדשות מגע כבר חודשיים וחצי וגילינו שלמעלה מ-70% מהלקוחות מעדיפים לאסוף את המוצרים מהסניפים".

 

מנכ"ל הום סנטר אלי גידור אמר: "הקמעונאות משתנה. עבור הום סנטר מכירות דרך באינטרנט זו דרך להגיע ליותר קהלים".

 

מנכ"ל s.wear דרור לב נעלב בשם הצרכן הישראלי: "החנות המקוונת שהשקנו לפני 6 שנים, מהווה 5% מהמכירות ברשת. ממוצע עסקה בה גבוה ב-20% מעסקה ממוצעת בחנות. אני חושב שזה מעליב את הציבור הישראלי שהקמעונאות ברשת מפגרת".

 

מנכ"ל פרומול עופר שכטר דיבר על הסתגלות הקניונים למגמה: "האיום על הקניונים קיים. הסחר האלקטרוני יביא את הקניונים להמציא עצמם מחדש. הראשונים שייפגעו זה אלו שאינם מאורגנים - הרחוב שאין בו מיזוג אוויר או התארגנות - ייפגע ראשון. המסחר יהיה חייב להשתנות, אבל הקמעונאות תשרוד. כמו שבונים עוד ועוד בתי קולנוע למרות שטענו שהאינטרנט יחסל את התעשייה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
קניות באינטרנט
צילום: shutterstock
מומלצים