צו הרחקה: גט טקסי לא תוכל לאסוף מנתב"ג
רשות שדות התעופה הוציאה צו הרחקה תמוה נגד גט טקסי בטענה שהזמנה באפליקציה אינה מהווה הזמנה מיוחדת ואין לה הרשאה מסחרית מנתב"ג. מנכ"ל גט טקסי: "מנסים לפגוע בתחרות". רשות שדות התעופה בתגובה: "כל מונית מזדמנת מכל תחנה יכולה לאסוף נוסעים לאחר רישום ותשלום"
צרכנים לא יוכלו להזמין מוניות גט טקסי מנתב"ג, עד להודעה חדשה - כך אמר היום (ג') מנכ"ל ומייסד החברה, שחר וייסר. הלקוחות הקבועים של החברה, שמעסיקה 3,500 נהגים, יקבלו הודעה על כך באפליקציה.
- לכתבות נוספות בערוץ הצרכנות
וייסר, שדיבר במפגש עיתונאים, אמר כי "מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, מנסה לפגוע בתחרות ולמנוע מאיתנו לפעול בנתב"ג ומלעבוד עם צוותי אל על. "נראה שלא מעניינים אותו הנוסעים, אלא תחנות המוניות שעובדות בנתב"ג ושמשלמות לנתב"ג כסף. נסיעות שדה זה דבר מאוד משמעותי לחברה. מדובר באלפי נסיעות בחודש". עוד אמר, כי החברה תפעל באמצעים משפטיים נגד צו ההרחקה.
עצירת הפעילות מנתב"ג אירעה בעקבות מכתב ששלחה עורכת דין מטעם הרשות לחברה לפיו, "נהגי מוניות גט טקסי אינם רשאים לקבל הזמנות באמצעות האפליקציה ולאסוף נוסעים מנתב"ג, משום שהדבר אינו מהווה נסיעה מיוחדת שהוזמנה מראש... על מנת שמוניות השייכות לתאגיד יוכלו לערוך נסיעות בנתב"ג, בין היתר, על התאגיד לקבל הרשאה מסחרית מנתב"ג".
מנהל נתב"ג, זכאי, הכחיש בתגובה ל-ynet כי הוא מעדיף את טובת חברות המוניות על פני טובת הנוסעים: "לא אמרתי דבר כזה, זה שקר. יש פרוטוקול של השיחה. מחירי המוניות נמצאים תחת פיקוח. אנחנו מבצעים צעדי פיקוח על נהגי מוניות גם כשמדובר במוניות מוזמנות. הוצאנו צו אחרי שלא הסכימו לעשות התקשרות עם נתב"ג".
- ונהג פרטי שמזמינים לנתב"ג, נהג בלי תחנה, יש לו התקשרות עם נתב"ג? האם לכל חברות המוניות יש התקשרות עם נתב"ג?
"לא. אבל כולם פועלים לפי כללי נתב"ג. נהגי גט טקסי מורידים נוסעים לא במפלסים הנכונים, מחנים את המונית לצד הכביש, ומחכים לנוסעים בכניסה לנתב"ג. הם רוצים שיהיה מערב פרוע. הם לא דואגים לציבור, אלא לאינטרסים של הבעלים שלהם על הגב של הציבור".
- אם נהג חונה בצד הכביש מחוץ לנתב"ג זה עניין של המשטרה לא של נתב"ג.
"אני משלם למשטרה כשאני מבקש מהם להגיע ולמנוע את החניה מחוץ לנתב"ג. גט טקסי רוצים לעשות כאוס בנתב"ג. תפקידי בחוק למנוע את זה. לא ביקשנו מהם כסף אלא ביקשנו רק להסדיר את הפעולה שלהם בנתב"ג".
רק חברה אחת מורשית לאסוף נוסעים אקראיים
גט טקסי, כמו חברות מוניות אחרות, יכלה עד כה לאסוף נוסעים שהזמינו מונית מנתב"ג וכן להוריד נוסעים בנתב"ג. חברות אחרות כן יכולות להמשיך לקבל הזמנות מנתב"ג, עקב כך, עילות הוצאת צו ההרחקה לא ברורות.כמו שאר חברות המוניות, גט טקסי לא יכלה לחכות בנתב"ג כדי לאסוף נוסעים אקראיים, משום שהחברה היחידה ש"מחכה" לנוסעים רנדומליים שמבקשים לעמור מונית בנתב"ג, היא מוניות הדר שמחזיקה בזיכיון לפעול בנתב"ג.
היתרון של גט טקסי בנתב"ג הוא לאו דווקא במחיר נמוך (למרות שלאחרונה יצאה במבצע קצר מועד: 99 שקל לתושבי גוש דן), אלא בעובדה שאפשר להזמין מונית דרך האפליקציה בקלות, לראות את הנהג מתקדם לעברך על גבי מפה ולשלם גם באמצעות כרטיס אשראי. לפי הרשות, גט טקסי חתמו על כתב התחייבות לפיו תפעל בהתאם לתנאי מנהל נתב"ג.
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "רש"ת מגינה על ציבור הנוסעים ובראשם התיירים המגיעים לישראל מ'חאפרים' הפוגעים בתדמית מדינת ישראל ובעיקר בציבור הנוסעים. רש"ת פועלת על פי החוק ועל פי חוק חובת המכרזים, תקנות התעבורה וחוקי ותקנות רשות שדות התעופה.
"בנמל התעופה בן גוריון פעולת מספר חברת מוניות שזכו כחוק במכרזים להפעלת מוניות משטח השדה. כל מונית מזדמנת מכל תחנה שהגיעה לנמל התעופה יכולה לאסוף נוסעים לאחר רישום ותשלום על פי החוק והתקנות".