GM פיטרה 15 מהנדסים שאחראים לפרשיית מתג ההנעה
בתום חקירה פנימית שביצעה היצרנית, הוחלט לפטר 15 מהנדסים שפעלו לא כשורה בטיפול בפרשת הקריאה לתיקון. צפו בתדריך המלא של מנכ"ל GM מארי בארה
פרשיית מתג ההנעה של ג'נרל מוטורס ממשיכה לייצר כותרות. מנכ"ל יצרנית הרכב האמריקאית הגדולה ביותר, מארי בארה, הודיעה בכנס עובדי החברה על פיטוריהם של 15 מהנדסים - לאחר שחקירה פנימית שבוצעה בעקבות פרשיית הקריאה לתיקון הובילה לחשיפת שורה של כשלים.
נאום מנכ"ל GM, מארי בארה, כפי שהועבר על-ידי היצרנית:
המהנדסים, בראשות ריי דה-ג'ורג'יו שנראה כי אליו מכוונת GM את מרבית האשמה, איבדו את מקום עבודתם לאחר שבדיקת היצרנית מצאה שפעלו בחלק מהמקרים כדי להסתיר את התקלה, לא התייחסו כראוי לדיווחים על תאונות שנגרמו כתוצאה מתכנון לקוי במתג ההנעה ולא מילאו אחר כל הנהלים.
המתג, שדרש מומנט (כוח) נמוך מהנדרש כדי לנוע בין המצבים, גרם לכך שהמנוע ייכבה ספונטנית ואיתו יפסיקו לפעול שורה של עזרים - תגבור הגה, בלמים, מערכת החשמל וחמור מכך - כריות האוויר. 13 בני אדם לפחות נהרגו כתוצאה ישירה של הכשל, שהביא לקריאה לתיקון למיליוני מכוניות - גם בישראל. הפרשה גם הובילה לשורה של קריאות לתיקון נוספות ולא קשורות, לאחר ש-GM החליטה לא לקחת סיכון בנוגע לטיפול בפרשיות אחרות. אלו כללו הפסקת שיווק מספר דגמים, גם בשוק הישראלי.
על-פי בארה, בדיקה שערך עבורה בוחן חצוני, מצאה תרבות של הסתרה - בדיוק כפי שטענו מקטרגיה של היצרנית לאורך שנים. תרבות אותה היא מתכוונת כעת לשנות, תוך שהיא קוראת לעובדים שנכחו בכנס לא לשכוח לעולם את הפרשה ולפעול לשינוי התרבות הארגונית בחברה. "קשה לי לדבר על הנושא ולכם קשה לשמוע, אבל זה חייב להיאמר", הסבירה.
בארה ניצלה את התדרוך גם כדי להודיע כי בכוונת היצרנית להקים תוכנית לפיצוי משפחות הנפגעים, בפניהם ובפני בני משפחותיהם התנצלה שוב.