שתף קטע נבחר
 

16 מיליון בדרך לתיקון: GM עוצרת שיווק גם בישראל

ענקית הרכב מאיימת לשבור השנה שיא בקריאות לתיקון, עם קרוב ל-16 מיליון מכוניות שהוזמנו לתיקון בחמישה חודשים. שברולט אביאו, אופטרה, מאליבו וטראוורס מצטרפות למאגר, שיווק אחד הדגמים הופסק בישראל עד לתיקון

משבר הקריאות לתיקון בג'נרל מוטורס (ביואיק, שברולט, קאדילק ו-GMC) מחריף, והיצרנית פרסמה קריאה לתיקון לקרוב ל-3 מיליון מכוניות נוספות - בהן שברולט טראוורס ששיווקה בישראל יופסק זמנית. בכך עולה מספר המכוניות שהיצרנית הזמינה השנה לתיקון ל-15.8 מיליון בכל העולם, מתוכן כ-13.8 מיליון בארה"ב. לא פחות מ-30 דגמים שונים של היצרנית זומנו עד כה השנה לתיקון, במה שנראה כמו תגובת-יתר לטענות לפיהן GM הסתירה תקלה שגרמה למותם של 13 בני אדם.

 

 

שברולט טראוורס. השיווק הופסק בישראל עד לטיפול בתקלה בחגורות הבטיחות ()
שברולט טראוורס. השיווק הופסק בישראל עד לטיפול בתקלה בחגורות הבטיחות

 

למכוניות שנדרשות להגיע למוסך מצטרפות השבוע 218 אלף שברולט אביאו ואופטרה מהשנים 2008-2004, בגלל חשש לקצר במערכת התאורה שיוביל לשריפה. ב-GM מודים כי אכן קרו כמה מקרים כאלו, אך ללא נפגעים. כלי הרכב הללו יוצרו בדרום-קוריאה בפס הייצור ממנו הגיעו גם לישראל, אך בחברת UMI, יבואנית דגמי GM, נמסר ל-ynet כי לא ידוע לפי שעה על קריאה לתיקון בישראל.

 

בקריאה נפרדת יזומנו 1.3 מיליון בעלי שברולט טראוורס (שנמכר גם בישראל), GMC אקדיה וביואיק אנקלייב מהשנים 2014-2009 וסאטורן אאוטלוק מהשנים 2010-2009 לתיקון בגלל חגורות קדמיות שעשויות להתבלות ולא לתפקד כנדרש. ב-GM פרסמו הוראת עצירת מכירה לכלי רכב אלו והודיעו כי בשלב זה אין חלקי חילוף מתאימים לביצוע הקריאה לתיקון.

 

עצירת השיווק של הטראוורס תתקיים גם בישראל - לאחר שנמכרו השנה 180 מכוניות. בהמשך עשויה להתפרסם קריאה לתיקון גם למכוניות שכבר נמסרו (מ-2009 עד היום).

 

קאדילק אסקלייד. הלקוחות התבקשו לא להסיע נוסע עד לתיקון ושיווק הדגם הופסק 

 

קריאה שלישית נוגעת לשברולט מאליבו (2008-2004) ששווקה גם בישראל, פונטיאק G6 וסאטורן אורה, בגלל כבל לקוי בתיבת ההילוכים. זה עשוי להתבלות ולגרום לכך שהסטת בורר ההילוכים למיקום מסוים, לא תוביל בהכרח לבחירה בהילוך הרצוי. ב-GM מציינים כי בשל תקלה זו היו 46 תאונות דרכים עם חמישה נפגעים בנפש.

 

חלק מהקריאות לתיקון שפרסמה GM השנה:

 

שתי קריאות לתיקון נוספות פורסמו לכלי רכב חדשים שהושקו אך לאחרונה וכמעט ולא נמסרו ללקוחות: 1,400 קאדילק אסקלייד מהדור החדש יתוקנו בגלל כרית צד שעשויה לא להיפתח כראוי. GM מבקשת את בעלי המכוניות שלא להסיע נוסע מלפנים עד לביצוע התיקון ועצרה מכירת הדגם. 58 שברולט סילברדו מהדור החדש יתוקנו בגלל פיוז לקוי שעשוי להוביל לקצר ושריפה.

 

הקריאות לתיקון מצטרפות לשורה של קריאות נוספות, המפורסמת שבהן כוללת מתגי הנעה ב-2.6 מיליון מכוניות - עשרות בודדות מהן גם בישראל (פונטיאק סולסטיס). בפרשה זו, שהתפוצצה לאחר שהוגשה תביעה כנגד היצרנית, קיים חשד לפיו GM ידעה על הכשל במשך שנים, אך בחרה לא לתקנו - מה שהוביל למותם של 13 בני אדם לפחות בתאונות. כתוצאה מהסקנדל והחקירה הממשלתית שהגיעה בעקבותיו, נראה כי כעת ב-GM לא לוקחים סיכונים, ומפרסמים קריאות לתיקון במספרים יוצאי דופן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים