שתף קטע נבחר

צמצומים בשופרסל: נסגור 15 סניפים

במסגרת תוכנית התייעלות, הרשת תסגור 15 סניפים, תצמצם 65 אלף מ"ר בשטחים המסחריים, תוריד מחירים בסניפים ותציע לעובדים תוכנית פרישה מרצון, כל זאת בהוצאה חד פעמית של 200 מיליון שקל ברבעון השני של 2014

סגירה מדורגת של 15 סניפים בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר, הקטנת סניפים בשטח כולל של 25 אלף מ"ר, חיסכון בהוצאות בסניפים, בשרשרת האספקה ובמטה החברה ותוכנית פרישה מרצון - אלה הם עיקרי תוכנית ההתייעלות של שופרסל, שאישרה היום (ה') מועצת המנהלים של החברה. יישום התוכנית יהיה כרוך בהוצאה חד פעמית של 200 מיליון שקל.

 

התייעלות בשופרסל: תסגור סניפים

מנכ"ל שופרסל: "נוריד מחירים בעשרות סניפים"

הצרכנים לא קונים: ירידה דרמטית במכירות בסופר

 

הרשת אף הודיעה על הורדת מחירים רוחבית בפורמטים של הרשת "דיל", "שלי", "אקספרס" והמשך הורדת מחירים בפורמט "יש". עוד הודיעה כי תצמצם את פערי המחירים בין הסניפים השכונתיים לבין סניפי הדיסקאונט.

 

הצרכנים קונים פחות, סניפים יסגרו. שופרסל ()
הצרכנים קונים פחות, סניפים יסגרו. שופרסל

 

הרשת הודיעה כי תנפיק "תו זהב" חדש, אחיד, לשימוש בחנויות שופרסל ללא הפחתות מהערך הנקוב המצוין בתו (כלומר העערך הנקוב הוא גם שווי התו ולא 90% ממנו ושאר טריקים שצרכנים נתקלו בהם במימוש התווים). יחד עם זאת, שיעור ההנחה שמגלם התו יופחת, יופחתו ההנחות למועדוני הלקוחות, "מהלכים שיתרמו להורדת מחירי המוצרים לכלל ציבור הלקוחות", כך נמסר. בסניפים כבר אפשר לראות שלטים שמבשרים כי בחודש הבא תופסק מכירת תו הזהב.

 

עוד נמסר כי שופרסל תשקיע ב"הרחבה וחיזוק המותג הפרטי", בחינת פיתוח וקידום פעילויות חדשות או משלימות של החברה, ובכלל זה פעילות בשוק המוסדי, מכירה סיטונאית ומכירת מוצרים שאינם  מזון באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה. החברה גם מתכוונת לחזק את הקניות אונליין באמצעות אפליקציה חדשה שהחלה להפעיל לאחרונה.

 

בסיכום הרבעון הראשון של 2014, שופרסל ירדה במכירות בשיעור של 6%. הרווח התפעולי ירד ב-54% והגיע ל-1.2% מהמכירות.מתחילת השנה ניכרת מגמה של האטה בצריכה בשוק המזון שפגעה בכל השוק ובשופרסל בפרט.

 

בהודעתה לבורסה מתחילת החודש כתבה שופרסל כי "בימים אלו בוחנת הנהלת שופרסל אימוץ תוכנית מתאימה לשופרסל ברוח העקרונות שתוארו לעיל אשר עיקריה עשויים לכלול בין היתר מיצוב תמחירי חדש באמצעות הוזלת מחירים מצד אחד וביטול או צמצום הנחות למגזרים מסויימים או מועדוני לקוחות מצד שני. עוד כוללת התוכנית סגירת או הקטנת סניפים, התייעלות וחסכון בהוצאות וכן, חיזוק פעילויות קיימות ברצפת המכירה של הרשת לצד פיתוח פעילויות חדשות או משלימות".

 

שופרסל מתריעה כי יישום התוכנית יהיה כרוך בהשקעות, כמו גם בהפרשות או מחיקות בעיקר בשל סגירת או הקטנת סניפים ועלול להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות של שופרסל במספר רבעונים קרובים שלאחר אימוץ ויישום התוכנית.

 

יו"ר דירקטוריון שופרסל, רפי ביסקר מסר: "שופרסל שמה דגש מיוחד על המשך פיתוח מנועי צמיחה חדשים, הרחבת המותג הפרטי ופעילויות על בסיסם של מועדון הלקוחות המונה כיום כ- 1.8 מיליון חברים ושל פלטפורמות דיגיטליות המתקדמות של החברה. במקביל למהלכים מחוללי צמיחה תמשיך שופרסל בפעולות התייעלות תפעולית ונדל"נית עמוקות וחוצות ארגון. יישום התכנית האסטרטגית מהווה בסיס נוסף לשימור המובילות והרווחיות הנאותה לאורך זמן".

 

 

נורית קדוש, כלכליסט, השתתפה בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבישג שאר-ישוב
שופרסל
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים