שתף קטע נבחר

 

כרטיס אשראי לאל על: האם זה משתלם?

אל על בשיתוף דיינרס השיקה כרטיס אשראי שיאפשר לצבור נקודות מהר יותר לטובת כרטיס בונוס לטיסה באל על, ותציע גם כרטיס "פרימיום". בכיר הקשור במיזם: "קניבליזם מסוים בשוק כרטיסי האשראי"; מספר כרטיסי האשראי הנוכחי בישראל מגיע ל-8.5 מיליון - אך ב-20% מהם לא נעשה שימוש

חברת התעופה אל על השיקה היום (ג') כרטיס אשראי חדש, שבו יוכלו הלקוחות לצבור נקודות מהר יותר לטובת כרטיס בונוס לטיסה באל על. האם הכרטיס משתלם? בשורה התחתונה התשובה תלויה בשאלה האם אתם טסים באל על יותר מפעם-פעמיים בשנה.

 

 

מדובר בשני סוגים של כרטיסים: כרטיס "פליי קארד" בשיתוף חברת דיינרס העולמית ומועדון הצרכנות You, המיועד לציבור הרחב, כאשר יחס ההמרה  הוא של 250 שקל לכל נקודת נוסע מתמיד באל על. הכרטיס השני הוא "פליי קארד פרמיום", בשיתוף שלוש חברות האשראי והבנקים המסחריים. כרטיס זה מיועד ללקוחות שהיקף הרכישות שלהם כרטיס גבוה מ-10,000 שקל בחודש. כרטיס זה יעניק יחס המרה מועדף של 190 שקל לכל נקודת נוסע מתמיד. יחס ההמרה הנוכחי, שנחשב "משופר", מסתכם כיום ב-350 שקל לנקודת נוסע מתמיד.

 

ואולם, בניגוד לכרטיסי האשראי שחלקם ניתנים בחינם, או בהנחה משמעותית בהתאם להיקף השימוש שנעשה בכרטיס, בכרטיס החדש של אל על תיגבה עמלת כרטיס של 20 שקל לחודש לכרטיס ה"רגיל" ובין 32 שקל (דיינרס) ל-50 שקל בחודש (לאומי קארד) לכרטיס הפרימיום.

 

כאמור, בכרטיס ה"פליי קארד" בשיתוף דיינרס (המיוצגת בישראל על ידי חברת כאל), ישולב כרטיס המועדון You, שמעניק הטבות ברשתות הקמעונאיות שבקבוצה, בהן רשת You ומגה, כך שרכישות ברשת יעניקו נקודות נוסע מתמיד נוספות.

 

בשוק כרטיסי האשראי בישראל קיימים כרטיסים הניתנים בחינם, בחלקם יש הנחה משמעותית בדמי הכרטיס ואף פטור מתשלום - בהתאם לרמת השימוש בכרטיס. בדרך כלל יינתן פטור מתשלום דמי כרטיס על רכישות בהיקף של 6,000-8,000 שקל בחודש. כרטיס הפרימיום החדש יעלה ללקוחות 320-500 שקל בשנה, והכרטיס הרגיל יעלה כ-240 שקל בשנה.

 

בחישוב גס, רכישות בסכום של כ-80,000 שקל בשנה בכרטיס יקנו לכם 320 נקודות נוסע מתמיד. במקרה ש-20% מהרכישות הללו בוצעו ברשתות מועדון you, תקבלו כ-80 נקודות נוספות. עדיין מספר נקודות שאינו מספיק לקבלת כרטיס בונוס. עם זאת, ללקוחות שיצברו נקודות גם מטיסות שמצטרפות לנקודות הבונוס, הכרטיס הופך ליותר אפקטיבי, כך שהתשלום של דמי כרטיס בתמורה לצבירת נקודות מהירה יותר, יכול להשתלם.

 

"קניבליזם מסוים בשוק כרטיסי האשראי"

לדברי מנכ"ל אל על, דוד מימון, היעד לחמש השנים הבאות הוא הנפקת 300 אלף כרטיסי אשראי חדשים והגדלת מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ב-450 אלף – ל-1.8 מיליון חברים.

 

באל על ובחברת האשראי לא נרתעים מהעובדה ששוק כרטיסי האשראי בישראל רווי. כיום כולל שוק זה יותר מ-8.5 מיליון כרטיסים, כשיותר מ-1.5 מיליון כרטיסים תקפים מוגדרים כלא פעילים, כלומר כרטיסים שלא בוצעה בהם כל פעילות במשך שלושה חודשים. מציאות זו צריכה להטריד בעיקר את ציבור הצרכנים שמשלם לעתים דמי כרטיס לשווא.

 

בנוסף, יש להניח שהצטרפות לכרטיס החדש תבוא על חשבון כרטיסי אשראי אחרים שמנפיקה חברת כאל, כמו גם חברות האשראי האחרות (בכרטיסי הפרימיום). בכל מקרה, כאל מעוניינת לחזק את המותג דיינרס, אליו משויכים כיום כ-200 אלף כרטיסים בישראל.

 

בכיר הקשור במיזם החדש מודה בשיחה עם ynet שלא לציטוט כי "בסופו של דבר אין ספק שמדובר בקניבליזם מסוים בשוק כרטיסי האשראי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרטיס האשראי החדש של אל על
מומלצים