7 הטיפוסים הכי מעצבנים במטוסים
אחרי שסקרנו את שבעת הטיפוסים המעצבנים שיהרסו לכם את חווית שדה התעופה, הגיע הזמן לעלות למטוס ולדרג את מצעד 7 הטיפוסים הכי מעצבנים בטיסה עצמה. קבלו אותם - במחיאות כפיים בזמן הנחיתה, כמובן
אתם מכירים אותם, אבל אינכם משתייכים לאף אחת מהקבוצות האלה, נכון? טוב, ברור שגם אם כן - לא תודו שאתם מפריעים לנוסעי המטוס האחרים. זאת במידה ואתם בכלל מודעים להתנהגות שלכם.
רגע לפני שנתחיל במצעד הנוסעים המעצבנים, חשוב לציין כי גם אם הם אמיתיים - הדברים נכתבו מלכתחילה באווירה קלילה ואף בהומור. ועכשיו, מוכנים? הדקו חגורות, ממריאים.
1. דוחסי התא
ראשונים יעלו ויבואו הנוסעים שלא הפנימו את צמד המילים "כבודת יד", כלומר את גודל המטען עמו הם עולים למטוס. לא ברור איך זה נוח להם עצמם, אבל הנוסעים שעולים עם עשרות תיקים, מזוודות טרולי, שקיות וארגזים לטיסות עצמן, חוסמים ותופסים את כל המקום בתאים שמעל למושבי המטוסים.
עזבו את עניין הסכנה או כאמור את השאלה האם ואיך זה בכלל נוח להם לנסוע ככה, הבעיה האמיתית היא כמובן הזמן שלוקח להם לדחוף את כל הערימות שלהם לתאים העליונים, בזמן שמאחוריהם משתרך תור אינסופי של נוסעים עם תיק גב קטן שמבקשים רק להיכנס למטוס. אבל להם? זה כמובן לא מפריע. הם ימישיכו ויטעינו את המדפים בכמות האינסופית של תיקיהם, ולנו רק נותר להתפלל שאלה לא ינחתו לנו על הראש בזמן ההמראה.
ומה עם הטיפוסים המעצבנים בשדה התעופה? לחצו כאן
2. מדלגי השיחה
הטיפוסים הבאים הם שניים שהם בעצם אחד. כלומר, אותו אחד שיחליט לעמוד באמצע המטוס כשהוא נשען על כרית הראש שלכם (בלי שהוא מנחש, כמובן, שזה מפריע לכם באיזושהי צורה) הוא גם אותו אחד שינהל שיחה מהמעבר אל חברו שיושב סמוך לחלון, כשבדרך קולו החזק (אלא מה) מדלג מעליכם. אותו מצב יחול גם כאשר הנוסעים בשורה מאחוריכם יחפצו בשיחה עם הנוסע שלצדכם, ועל הדרך יוציאו אתכם מדעתכם.
אופי השיחות, כך מניסיון, לא יהיה מביך או אינטימי, אלא בעיקר החלפת חוויות או השווצות שונות ומשונות ממהלך הטיול. החל מהמסעדה הכשרה שהוא מצא וההוא לא, דרך המוזיאון שאחד מהשניים הצליח להתפלח אליו בחינם תוך שהוא משקר שקר כלשהו, ועד לחנות המתנות שהאחד בילה בה ומצא את כל המתנות שהוא סחב עמו (ר' סעיף קודם) והשני לא. ואתם שם באמצע או בצד? רק רציתם לנמנם קצת בדרך. אז רציתם.
רוצים לדעת עוד על נימוס במטוסים? לחצו כאן
3. מריירי הכתף
ואם בנמנומים עסקינן, אז הרי שכאן מדובר בסאגה שלמה, ובחידה לא פתורה: כיצד מנומס להעיף אדם שהחליט שאתם הכרית שלו, והוא יכול לנמנם + לנחור על כתפכם? האם להעיר לו ולהעיר אותו או שמא לתת לו להזיל ריר כאוות נפשו על החולצה החדשה שקניתם?
שאלה טובה ותשובה אין. אבל אולי עם קצת יותר תשומת לב, אותו נוסע (או אותה נוסעת, לעניין המגדרי כמובן אין תפקיד כאן) - יישענו עליכם קצת פחות ויאפשרו לכם שלא לעסוק בשאלה המיותרת והקצת מגעילה הזאת.
רוצים לדעת איך להקל על הגב שלכם את השהות במטוס? לחצו כאן
4. חוסמי הדיילת
או, את אלה אנחנו אוהבים במיוחד. בכל טיסה שיש עליה שירות, כמעט ללא יוצא מן הכלל, תמצאו את הנוסע המתמיד שחייב ללכת לשירותים בדיוק בזמן שהדיילת עוברת עם עגלת האוכל / השתייה / הדיוטי פרי. הוא כל כך חייב ללכת לשירותים עד שהוא נצמד לאחוריה, ולא ירפה עד שהיא תיתן לו לעבור.
הבעיה: היא לא יכולה לתת לו לעבור. אבל הוא? ימשיך ויידבק אליה עד תא השירותים. אם הדיילת באמת תרצה להוריד את הפלולה הזו מהגב, היא תצטרך לבקש ממנו להיכנס לאחת השורות, היא תנסע אחורה עם העגלה ואז הוא יוכל לעבור. אבל אולי תפנימו כבר שהפתרון הקל יותר הוא להמתין עד שהדיילת תסיים לעבור עם העגלה?
רוצים עוד סיפורים של דיילות? לחצו כאן
5. מחליפי המקום
כאן אנחנו מגיעים לאחת הסוגיות הפחות משעשעות בטיסות. בימים בהם גם בחירת מקום הישיבה בטיסה כרוכה לעתים בתשלום, לא מעטים הם הנוסעים שאינם מרוצים מהמקום שקיבלו ויתעקשו לשבת דווקא במקום אחר במקרה הפחות טוב, או לבקש מהדיילים לעבור מקום במקרה הטוב.
פחות נימוסי או אנושי מאלה הם הנוסעים החרדים עליהם דובר רבות, הדורשים שלא לשבת ליד נשים. רק לאחרונה פורסם סרטון האנימציה הפארודי ובו המדריך לנוסע החרדי במטוסי אל על, אבל באמת שבמציאות מדובר בסיפור הרבה פחות משעשע. אז לפחות אתם, אם מזדמן לכם, בקשו בנימוס מהנוסעים שלידכם או שתסתפקו במקום שקיבלתם. העיקר, אל תטרידו בכך את הדיילים.
עוד לא צפיתם ב"סרטון ההדרכה לנוסעים החרדים"? לחצו כאן
6. הפכני השירותים
בין אם זכיתם לשירות מלא או אפילו כזה של מחלקת עסקים, לבין אם טסתם בטיסה שאפילו מים לא חילקו בה, על השירותים במטוס (לשמחתנו) עדיין לא גובים תשלום. יכול להיות שזו הסיבה שלא פעם תמצאו במטוסים תאי שירותים מבולגנים, מטונפים וכמעט לא ראויים לשימוש אדם. הפכני השירותים לא יתרגשו, ולא רק שימשיכו ללכלך אלא אולי אפילו יאספו אליהם את גלילי נייר הטואלט.
מה עושים? לפחות אתם עצמכם השתדלו לשמור על האסלה והכיור בתא השירותים נקיים, ונסו (גם אם זה לא קל בכלל, במצב שאתם קיבלתם את התא) לכבד את הנוסע שאחריכם.
תוהים לאן הולך מה שעושים בשירותים? לחצו כאן
7. מוחאי הכפיים
לסיום אנחנו עם התופעה שלמרות שחשבנו כך היא לא ישראלית כלל, מוחאי הכפיים. אלה שברגע הנחיתה יבחרו להריע לטייס שהצליח לנהוג כל הדרך ולהניח אותנו בשלום על מסלול הנחיתה. הטייס, כך לימדו אותנו בכתבה בנושא, לא שומע כלל את מחיאות הכפיים שלכם. אז למה אתם בכלל מתאמצים?
ואגב, אותם מוחאי כפיים יהיו לא פעם גם הראשונים לנתק את החגורות, להפעיל את הטלפון הסלולרי מחדש לפני שניתן האות לכך (עצירתו הסופית של המטוס) והראשונים שיוציאו מהתאים העליונים את חפציהם. כאילו שלא ניתקע כולנו ביחד באותו מקום עשר דקות לאחר מכן, כשנבקש לקחת את מזוודותינו.
למה אנחנו בכלל מוחאים כפיים בנחיתה? לחצו כאן
טיסה נעימה ורגועה לכולנו.