שתף קטע נבחר
 

הנעת מימן היא העתיד, אבל לא הקרוב

ספקית חלפי הרכב הגדולה והחשובה בעולם מצננת את התלהבות עולם הרכב מהנעה אלטרנטיבית באמצעות מימן. מתי הוא כן יהפוך לרלוונטי עבור אמצעי תחבורה? בעוד עשור לפחות

רגע לפני שיצרניות הרכב היפניות - ובראשן טויוטה והונדה - משיקות רכבי מימן סדרתיים, ספקית החלפים הגדולה והחשובה בעולם מצננת את ההתלהבות. בכיר בחטיבת הרכב של רוברט בוש (Robert Bosch), שרכיביה נמצאים בחלק ניכר מהמכוניות בעולם, טוען כי הפיכת מכוניות מימן לחלק אינטגרלי מצי הרכב העולמי, צפויה רק בעוד עשור לפחות.

 

 

מכונית המימן של הונדה (גרסת תצוגה). תשווק מ-2016, תהפוך כלכלית רק ב-2025? ()
מכונית המימן של הונדה (גרסת תצוגה). תשווק מ-2016, תהפוך כלכלית רק ב-2025?

 

וולף-הניג שניידר, ראש מחלקת הרכב של ספקית החלקים שהמצאותיה אחראיות לכמה מהמהפיכות הגדולות בתעשיית הרכב, הסביר בכנס שנערך בגרמניה כי עדיין רחוק היום בו מכוניות מימן יהיו קרובות להישג ידם של רבים. לפי שניידר, הפיכת מכוניות מימן לאמצעי תחבורה חליפי לבנזין בזרם המרכזי של התעשייה, תדרוש ירידה משמעותית בעלויות הפיתוח והייצור של הרכיבים השונים. בכך הוא מתייחס לא רק לעלות הייצור של המכוניות עצמן, אלא גם בעלויות פיתוח תשתית הובלת ואחסון המימן ועלות הקמת תחנות התדלוק.

 

על-פי הערכת בוש, מערכות הנעה למכוניות מימן - מסוג תא דלק, בו מימן וחמצן נפגשים בתגובה כימית שיוצרת אנרגיה חשמלית - יוסיפו להיות יקרות מאוד גם בעשור הבא. למעשה, בספקית מעריכים כי עלות ייצור של מערכת הנעת מימן, תהיה גבוהה כפליים מייצור מנוע בנזין גם בשנת 2025. עם זאת, היעילות של מכוניות המימן ושינויים נוספים יובילו להפיכתן לשחקניות מרכזיות יותר בשוק הרכב.

 

למרות הפסימיות, שניידר אמר כי מכוניות מימן "לא מחוץ לתחרות. הן אלטרנטיבה ממשית לטכנולוגיות לא מזהמות אחרות", למשל מכוניות חשמליות. כמו רכבי המימן, כלי רכב מבוססי מצבר סובלים מאז חזרו בעידן המודרני מבעיות של עלויות ייצור ותשתיות חסרות - שפגעו עד עתה בחדירתן לשווקי רכב אפילו בשווקים מערביים מודעי-סביבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית מימן של טויוטה, מיראי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים