שתף קטע נבחר
 

מכספי הציבור: 900 אלף שקל לטל פרידמן

נתוני לשכת הפרסום המשלתית חושפים את שכר הפרזנטורים במגזר הציבורי: טל פרידמן קיבל 900 אלף שקל עבור שני קמפיינים של המשרד להגנת הסביבה. משה איבגי קיבל 261 אלף שקל עבור קמפיין חוק השקיות, ואילו אלי פיניש ומריאנו אידלמן קיבלו 650.000 שקל עבור קמפיין של רשות הדואר

900 אלף שקלים - זה הסכום שקיבל השחקן טל פרידמן עבור עבודתו כפרזנטור בשני קמפיינים של המשרד להגנת הסביבה. כך עולה מנתוני היקף השקעות משרדי הממשלה, של לשכת הפרסום הממשלתית.

 

המשרד להגנת הסביבה טל פרידמן

תעשיית הנייר נגד הקמפיין הירוק של טל פרידמן

המשרד להגנת הסביבה יעודד קניית דירות ירוקות

 

מתוך כ-270 מיליון שקל בשנה, תקציב הפרסום הממשלתי, בוחרים משרדי הממשלה להשקיע משאבים כספיים רבים בקמפיינים יקרים במיוחד, המובלים ע"י פרזנטורים. רק בשתי הקדנציות האחרונות של הממשלה, העניקו משרדי הממשלה מעל 120 מיליון שקל עבור קמפיינים פרסומיים כאלה.

 

 

את השכר הגבוה ביותר קיבלו טאלנטים מהטלוויזיה. נכון לעכשיו מחזיק פרידמן בשיא ההכנסות, עם קרוב למיליון שקל שהוא קיבל כאמור מהמשרד להגנת הסביבה עבור שני קמפיינים. 

 

עוד עולה מנתוני לשכת הפרסום הממשלתית: השחקן משה איבגי קיבל 261 אלף שקל מהמשרד להגנת הסביבה, עבור קמפיין שליווה את חוק השקיות - שבינתיים הוקפא בגלל הבחירות והתפטרות השר עמיר פרץ. עלות הקמפיין, שהחל בחודש שעבר, עמדה על 2.7 מיליון שקל.

 

חיים הכט קיבל ממשרד הכלכלה 80 אלף שקל עבור שלושה סרטונים באורך דקה כל אחד. המטרה היתה להסביר לעובדים צעירים את הזכויות שלהם. משרד הכלכלה הוציא על הקמפיין כ-2 מיליון שקל, ו-4% מתקציב זה הועבר להכט.

 

בנק ישראל הוציא על הקמפיין שליווה את השטרות החדשים כ-5 מיליון שקל. אלון אבוטבול שלשל לכיסו 180 אלף שקל על היותו פרזנטור בקמפיין זה. הבחירה בו נעשתה למרות שאבוטבול אינו תושב ישראל בשנים האחרונות, אלא חי בלוס אנג'לס.

 

 

רשות הדואר מבקשת לפטר עובדים במסגרת תוכנית קיצוצים והתייעלות, אבל זה לא הפריע לה לשלם 650 אלף שקל לפרזנטורים שלה, אלי פיניש ומריאנו אידלמן.

 

בשוק הפרטי: 2.5 מיליון למיקי חיימוביץ'

תופעת הטאלנטים כפרזנטורים רווחת בשוק הפרטי מזה כמה שנים, כמקדמי מכירות ושווק. כך למשל, יו"ר סיעת יש עתיד ושר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, הרוויח כ-220 אלף דולר בשנה, כפרזנטור של בנק הפועלים. בהמשך הוא ויתר על החוזה שלו כשחזר להגיש את אולפן שישי בערוץ 2, לפני כניסתו לפוליטיקה.

 

גם מגישת הטלוויזיה, מיקי חיימוביץ', כיכבה בתשדיר רדיו ובתשדירי פרסומות בטלוויזיה של ביטוח ישיר, במקביל לתפקידה בטלוויזיה. ההסכם איתה היה לשלוש שנים בתמורה ל-2.5 מיליון שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ירון ברנר
טל פרידמן בקמפיין המשרד להגנת הסביבה
צילום: ירון ברנר
מומלצים