הגשר החדש בת"א: יחבר בין ביצרון לאיילון
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל-אביב אישרה את תוכנית העיצוב לגשר "ביצרון-יהודית", שאמור לשמש הולכי רגל ורוכבי אופניים ולחבר בין שכונת ביצרון לשכונת מונטפיורי. תחילת הבנייה ב-2016. צפו בהדמיות הראשונות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל-אביב-יפו אישרה היום (ד') תוכנית עיצוב לגשר ביצרון-יהודית. גשר זה יחבר בין שכונת ביצרון במזרח העיר לשכונת מונטיפיורי ומרכז העיר, והוא ייבנה במסגרת המדיניות העירונית לעידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יומיומי. צפי התחלת ביצוע הגשר הוא תחילת שנת 2016.
צנרת התכנון - עוד כותרות בערוץ הנדל"ן :
- 1,000 דירות חדשות בגוש דן ובבקעת אונו
- חיפה: תוכנית פיתוח חזית הים יוצאת לדרך
- 1,200 דירות במקום השלישות הראשית בר"ג
הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), מהווה חלק ממערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים, ויקשר בחיבור רציף בין שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים.
מדובר, כאמור, באזור ביצרון שגבולותיו הם דרך השלום בצפון, רחוב עמינדב בדרום, שכונת ביצרון במזרח ורחוב יגאל אלון במערב; ואזור מונטיפיורי שגבולותיו הם רחוב קפלן בצפון; רחוב יצחק שדה בדרום; נתיבי איילון במזרח; ודרך מנחם בגין במערב.
צפו בהדמיות של הגשר העתידי
גישה נוחה מהמזרח אל מערב העיר
מיקום הגשר המתוכנן בסמוך לתחנת רכבת השלום, במרחק הליכה מתחנת הקו האדום העתידית (תחנת יהודית), הממוקמת בצומת שדרות יהודית ודרך מנחם בגין. בנוסף, הוא אמור לאפשר גישה עבור תושבי שכונות ביצרון ויד אליהו לסינמטק, למוזיאון תל-אביב, להיכל התרבות ולמרכז שרונה. תושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות לפארק שדרות ההשכלה, סקייטפארק "גלית", היכל יד אליהו וכו'.
בעיריית תל-אביב-יפו מסבירים כי "הגשר יאפשר איחוי הרקמה העירונית ורצף תנועה בין שתי הגדות של האיילון עבור תושבי העיר ועבור יוממים המגיעים בתחבורה ציבורית (אנשים שגרים ביישוב מסוים ונוסעים מדי יום למקום עבודתם ביישוב אחר - ה.צ), וכן מעבר ראוי עבור רוכבי האופניים".
העיצוב והתכנון הופקד בידי משרד חן אדריכלים, שזכה בתחרות אדריכלים שהתקיימה בשנת 2010. אורכו של הגשר צפוי להיות 110 מטרים, רוחבו כ-11 מטרים והוא יהיה יכלול, בין היתר, קורת פלדה שתישען על קשת מרכזית עילית וקורות רוחביות, ללא עמודים. ניהול הפרויקט מתבצע על ידי נתיבי אילון באמצעות חברת עמי מתום מהנדסים.