למה המטוס רועד וכמה זה מסוכן?
תנאי מזג האוויר הביאו לפציעת 14 איש במטוס שנחת נחיתת חירום ביפן. סא"ל (מיל') ערן רמות, לשעבר טייס קרב ניסוי מסביר באולפן ynet: "המטוס יכול לסבול הרבה יותר משנדמה לכם, הטייסים חגורים בטיסה - תלמדו מהם"
עולם התעופה סוער בעקבות האירוע החמור במזרח השבוע, במהלכו נאלץ מטוס "אמריקן איירליינס" שהמריא מסיאול לכיוון ארה"ב לבצע נחיתת חירום בטוקיו. המטוס סבל מרעידות קשות בעקבות תנאי מזג האוויר החמורים באזור. כתוצאה מהרעידות נפצעו 14 נוסעים ואנשי צוות.
בראיון לאולפן ynet הסביר סא״ל (במיל׳) ערן רמות, ראש המרכז למחקר תעופתי במכון פישר, איך מגיעים למצב כזה וכיצד הטייסים מנסים להימנע מ"כיסי האוויר" המוכרים לנו היטב. רמות, לשעבר טייס באלעל, טייס קרב וטייס ניסוי בחיל האוויר, אומר כי כיום ישנן שיטות רבות המאפשרות לטייסים להיזהר מתנאי מזג אוויר קשים, בין אם זה באמצעות מערכת תקשורת בין מטוסים באוויר, ובין אם באמצעים טכנולוגיים שהולכים ומתפתחים עם השנים.
עוד בערוץ התיירות של ynet
- רן בוקר עם חוויות תיירותיות וספורטיביות מברצלונה
- המפגן האווירי המרשים של דגם AIRBUS החדש
- סא"ל (מיל') ערן רמות עם תשובות לכל השאלות שלכם
רמות מצליח להרגיע ומספר כי המטוסים של ימינו יכולים להתמודד עם תנאים קשים הרבה יותר מאלה שאנחנו חושבים, וגם אם הרעידות לא נעימות לנו במיוחד, נדירים ביותר המצבים בהם העניין הופך למסוכן.
עונת החורף לדבריו אמנם קצת יותר קופצנית ומועדת לטיסות אי-נעימויות, אך בניגוד לפרשנים שונים, אומר שאי אפשר לחזות שההתחממות הגלובלית תביא לרעידות קשות יותר בטווח הטיסה בעתיד.
עוד מגלה רמות בראיון כי הטייסים עצמם חגורים כל הזמן, כל עוד הם ישובים בכסא הטייס, מה שאולי יכול קצת יותר לשכנע אותנו הנוסעים שאוהבים כל כך לטייל במטוס, לשבת במקום ולהיחגר - לפחות חלק מזמן הטיסה.