הטלוויזיה של סלקום: 99 שקל לחודש
סלקום השיקה היום את סלקום TV, שירות הטלוויזיה שלה על גבי האינטרנט. הסכום הזה כולל ממיר, תכני עידן + ותכני VOD: סדרות, סרטים, ילדים וספורט. אין לסלקום תכנים מקוריים או בלעדיים. כל ממיר נוסף יעלה 29 שקל בחודש. מנכ"ל סלקום: "מטרתנו: להפוך לקבוצת תקשורת"
"הטלוויזיה בישראל יקרה מדי. הגיע הזמן שזה יהיה אחרת. שבחבילה אחת, תקבלו הכל", כך אמר היום (ב') מנכ"ל סלקום ניר שטרן, בהשקת הטלוויזיה של סלקום, סלקום TV. המחיר: 99 שקל בחודש, כולל ממיר, זה היתרון המשמעותי של סלקום על מתחרותיה, HOT ו-yes.
חסרונות
סלקום טוענת שהיא חותכת את מחירי השוק ב-60%. יחד עם זאת כל ממיר נוסף יעלה ללקוחות 29 שקל בחודש, ורוב לקוחות חברות הכבלים והלוויין מחזיקים שני ממירים ומעלה, כך שהמחיר החודשי מתקרב למחירי HOT ו-yes. אין לסלקום תוכן בלעדי ואין לה שידורים ב-4k.
בנוסף, מדובר במחיר גבוה לעומת אפס שקלים בחודש שמשלמים לקוחות עידן + (המשלימים צפייה בתכנים דרך האינטרנט). מדובר גם במחיר גבוה לעומת נטפליקס - שירות VOD אמריקני שגובה 9.99 דולר לחודש, שכן בעצם השירות של סלקום זה VOD, ממיר, סטרימר ועידן +, ללא הפקות מקור, או תוכן בלעדי ולא כל הסדרות יוצגו בעונות האחרונות שלהן. לכן, יש לבחון את התמחור הנמוך בערבון מוגבל.
כרגע לא נראה שסלקום יצרה ערוצים משל עצמה. בנוסף, לא נראה שיש לה עושר תכנים ברוסית וערבית כמו למתחרות וכן היא לא מציעה את ערוצי יורו ספורט או את ערוץ ההיסטוריה. כמו כן, לא נראה שהחברה מוכנה לשידורים בפורמט 4K (שמתאימים למהירויות אינטרנט שמציעה כיום רק חברת הסיבים האופטיים, Unlimited). בנוסף,למרות שרוב התוכן נמצא בספריות, אין לסלקום אפשרות לחיפוש חופשי.
רוחב הפס: מינימום 15 מגה
הממיר של סלקום זה ממיר היברידי הכולל קליטה של עידן +, אינטרנט, חיבור לרשתות חברתיות, אפליקציה וסטרימר. בדומה ל-yes, ניתן יהיה לצפות בשידורים בכל המסכים, טלוויזיה, מחשב, טבלט וסמארטפון, מנקודת הצפייה האחרונה, באמצעות אפליקציה. השלט של סלקום כולל מקלדת מלאה בצידו השני.
עיקר השירותים של סלקום יינתנו דרך האינטרנט, מה שאומר שהלקוחות צריכים רוחב פס עבורם של 15 מגה מינימום ו-מינימום 20 מגה לשני ממירים.
מי שירצה, שטכנאי יתקין עבורו את הממיר של סלקום, יתבקש לשלם עוד 99 שקל, אך רוב הלקוחות יתקינו את הממיר בעצמם, כך פי סלקום, שכן ההתקנה פשוט ודורשת חיבור כבל אינטרנט לגב הממיר וחיבור כבל HDMI לטלוויזיה.
ניתן יהיה להצטרף לשירותי סלקום TV היום, דרך אתר האינטרנט ומחר: גם דרך מוקד השירות וחנויות דינמיקה.
סלקום גם תחל להציע חבילת טלויזיה וסלולר. החבילה כוללת את סלקום tv ו-3 קווי סלולר במחיר של 198 שקל. החבילה המוצעת תוצע במחיר אחיד גם ללקוחות חדשים וגם ללקוחות קיימים.
סלקום השיקה את המיזם שלה עוד לפני שהוחל מודל השוק הסיטונאי, שאמור להוזיל את תשתית הטלפוניה והאינטרנט לחברות כמוה. גם לחברה פרטנר מיזם דומה, אך עוד לא הושק. במקום זאת השיקה פרטנר תכני טלוויזיה באפליקציה, שירות דל יחסית לשירות של סלקום, ב-20 שקל לחודש.
מה בתכנים?
הטלוויזיה של סלקום היא בעיקר ערוצי VOD. ערוצי ילדים, סדרות ישראליות, סרטים. כל הממירים הם ממירים מקליטים (15 שעות הקלטה) וכן ניתן להמליץ על תכנים בפייסבוק.
בין הסדרות שסלקום קנתה: אלפא האוס, העונה החדשה של בית הקלפים, Alfa House, Mozart in the Jungle ,Manhattan Betas, Outlander , The After, Transparent, Community, סדרת ההמשך של "שובר שורות" (Better Call Saul, שגם HOT ו-yes קנו) וכמובן: סיינפלד ב-HD. משחקי הכס - אין.
בתוכן הישראלי: בופור, זוהי סדום, רוק בקאסבה, אביבה אהובתי ושלל סרטי נוסטלגיה וכן סדרות דרמה וקומדיה כגון רמזור, בני ערובה, פולישוק, עבודה ערבית, פלפלים צהובים, שנות ה-80, הפרלמנט וגם תוכניות ריאלטי ואקטואליה ככוכב הבא, עובדה, מועדון לילה ומצב האומה.
בספריית הסרטים: סרטים חדשים, קלאסיקות, סרטי ילדים וסרטים ישראלים. הסרטים ללא תשלום נוסף, רובם ב-HD מלא, כולל טריילר לכל סרט.
עוד בתכנים: נשיונל ג'אוגרפיק, תכני ילדים, תוכן מבוגרים מוגן ו"השבוע שהיה" - תוכן פריים טיים בצפייה נדחית - CATCH-UP. כלומר, אוסף תוכניות ששודרו בשבוע החולף בערוצים 1, 2 ו-10.
בתכני הילדים: פיניאס ופרב, דוג-בלוג, ג'סי, קסם של הורים, דייגו, פינגווינים ממדגסקר, גראויטי פאלז וזאת בנוסף לסרטי ילדים ואנימציה ומגוון גדול של קלטות לילדים החל מהגיל הרך.
תכני המוזיקה כוללים את ספריית ווליום של סלקום, אלבומים שלמים, פלייליסטים וגם: ערוצי רדיו כמו 88, קול המוזיקה וגלגל"צ, כולל אופצייה לשמוע שירים שהושמעו בשעה האחרונה בכל תחנה.
בתכני הספורט: משחקים מלאים, משחקים בלייב, תקצירים וגולים בלבד.
ניתן לצפות ביוטיוב וכן בתכנים של אתרי חדשות כמו ynet וכן להזרים לטלוויזיה מגוון תכני אינטרנט ותכנים אישיים.
"לקוחות מרגישים שהם משלמים הרבה ולא מקבלים הרבה"
מנכ"ל סלקום ניר שטרן אמר: "מטרתנו היא להפוך לקבוצת תקשורת וזה התחיל ברכישת נטוויז'ן. אנחנו רואים פוטנציאל צמיחה גם בעולם הטלוויזיה וגם בטלפוניה הקווית. אנחנו רוצים לבדל עצמנו מהמתחרים.
"לקוחות מרגישים שהם משלמים הרבה ולא מקבלים הרבה. הם רוצים תוכן איכותי. לא סרטים לפי משקל. הם רוצים ממשק משתמש כמו אייפון ואנדרואיד ולא כמו טלטקסט משנות ה-80. הם רוצים לצפות בטלוויזיה מתי שהם רוצים ואיפה שהם רוצים: על המסך הגדול או בטבלט או בסמארטפון".
יו"ר קבוצת סלקום עמי אראל הודה לשר התקשורת גלעד ארדן ששיבח את הטלוויזיה של סלקום בנאומו וכן הודה לבעלי השליטה ב-IDB מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין.
"אנחנו משקיעים 3 שנים בלימוד השוק הזה ובלימוד הלקוח הישראלי", אמר. "מה חשוב לו ומה מכריחים אותו לקחת. עח מה הוא מוכן לשלם. על בסיס זה תפרנו חבילת צפייה שמבחינתי היא מהפכנית, ראשונית אין לה אח ורע בשוק הישראלי. אינטגרציה בין האינטרנט לטלוויזיה. החביחב צפורה למידות הלקוח ניתנת במחיר שפוי. חשבונית פשוטה, קלה לקריאה, ללא הפתעות.