מדינת עשירים: 1,350 ישראלים שילמו הון על אוטו
עשירי ישראל לא הושפעו ממחירי המכוניות ושילמו סכומי עתק על מכונית חדשה ונוצצת. רובם הסתפקו בסכומים של בין חצי מיליון למיליון, אבל היו גם כאלה ששילמו יותר מכפליים
שנת 2014 הייתה הטובה ביותר שידע שוק הרכב הישראלי, וכנראה שגם עשירי המדינה עשו עסקים לא רעים. שכן קרוב ל-1,350 מהם הכניסו את היד עמוק (מאוד) לארנק, ושלפו ממנו לפחות חצי מיליון שקלים תמורת מכונית חדשה וכמובן יוקרתית. בחינת נתונים שפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-דצמבר 2014, מגלה כי כל מותגי היוקרה, כמעט ללא יוצא מהכלל, נהנו משנה מצוינת. כזו בה אפילו דגמי פאר יקרים באופן יוצא דופן, נמסרו למספר מרשים של לקוחות.
- שוק הרכב שבר את שיא כל הזמנים - כבר בנובמבר
- מהן המכוניות הנמכרות ביותר בישראל?
- איזו מכונית חיפשתם הכי הרבה בגוגל?
קחו לדוגמה את מרצדס S-קלאס, ממנה נמסרו לא פחות מ-124 יחידות, כל אחת מהן במחיר התחלתי של 960 אלף שקלים, ורובן יקרות (בהרבה) ממיליון. וכן, כדאי גם לשים לב שירידת הערך השנתית לכלי רכב שעולים כל-כך הרבה, גבוהה יותר לעיתים ממחירה של מכונית משפחתית חדשה.
גם מתחרותיה של ה-S, מבית אודי (A8) וב.מ.וו (סדרה 7), מסרו כל אחת כ-50 יחידות. המחיר כאן פחות קיצוני, אבל עדיין לא ממש מתאים לשכירים כחולי צווארון. שכן מחיר הפתיחה עומד על 630 אלף שקל, לפני תוספות ממש חשובות כמו מושב אחורי ממוזג, גרסה מוארכת וכמובן כזו עם מנוע חזק. אפילו מה-LS המהודרת של לקסוס והמעט פחות מנקרת עיניים - אלמנט חשוב במיוחד בקרב רוכשי פאר והדר - נמסרו 16 מכוניות.
המכונית | מסירות 2014 |
1. מרצדס M-קלאס | 191 |
2. מרצדס S-קלאס | 124 |
3. ב.מ.וו X5 | 97 |
4. לנד רובר דיסקברי | 87 |
5. אודי Q7 | 75 |
6. ב.מ.וו X6 | 69 |
7. אודי A7 | 66 |
8. אינפיניטי FX | 55 |
9. ב.מ.וו סדרה 7 | 52 |
10. אודי A8 | 49 |
לא רק מותגי יוקרה נהנו מהשפע הזה. אפילו ניסאן, שמציעה בישראל את המכונית ה"עממית" היקרה ביותר, ה-GT-R הספורטיבית (מ-785 אלף שקל), מסרה אצלנו ארבע מכוניות.
מותג | מסירות 2014 | מסירות 2013 |
אודי | 2,568 | 2,323 |
מרצדס | 1,739 | 1,441 |
ב.מ.וו | 1,733 | 1,441 |
לקסוס | 1,001 | 570 |
אלפא רומיאו | 509 | 500 |
מיני | 496 | 498 |
קדילאק | 427 | 239 |
לנד רובר | 201 | 168 |
אינפיניטי | 144 | 154 |
יגואר | 59 | 61 |
פורשה | 50 | 57 |
אבארט | 46 | 51 |
מזראטי | 41 | - |
פרארי | 7 | - |
עשירי ישראל אוהבים, בדיוק כמונו פשוטי העם, את פלח רכבי הפנאי. עד כמה? מרצדס M-קלאס נמסר ב-191 עותקים, ב.מ.וו X5 ו-X6 ב-166 עותקים, אודי Q7 רשם 75 מסירות ואינפיניטי FX מעט יותר מ-50. מדגמי הריינג' רובר של לנד רובר (לא כולל אווק) נמסרו 52 יחידות במחיר התחלתי של 780 אלף שקלים ומדגם הדיסקברי ה"זול" יותר מ-80.
ומה עם פרארי ומזראטי? לא לדאוג, גם מהן נמכרו השנה בישראל לא מעט. ליתר דיוק, 41 מזראטי במחיר התחלתי של 595 אלף שקל, ושבע פרארי שעולות - כל אחת 1.67 מיליון שקלים לפחות. מדובר בנתונים מרשימים ביותר לשנת השיווק הראשונה של המותגים האקסקלוסיביים, ולבטח בזמן שאינם מציעים רכבי פנאי שמהווים חלק נכבד ממכירות פורשה, המתחרה העיקרית.
ובכלל, קטגוריית היוקרה חוגגת
גם כאשר מדובר בסכומים נמוכים יותר, יבואני מכוניות מותגי היוקרה חגגו השנה - כמעט ללא יוצא מהכלל. את הקטגוריה ממשיכה להוביל אודי, בפער ענק של עשרות אחוזים. מותג היוקרה של פולקסווגן העלה השנה על הכביש 2,568 מכוניות חדשות, מספר מכובד בכל קנה מידה, ועלייה של כ-10% לעומת 2013. במקום השני בקטגוריה נמצאת מרצדס עם 1,739 מכוניות יוקרה חדשות (או 1,985 אם כוללים גם דגמים מסחריים ומשאיות), לפני היריבה המושבעת ב.מ.וו שמכרה רק שש מכוניות פחות (1,733) - בשני המקרים מדובר בעליה של יותר מ-20%.
את הזינוק המרשים ביותר בקטגוריה ביצעה ללא ספק לקסוס. מותג היוקרה של קונצרן טויוטה כמעט והכפיל ב-2014 את מספר המכוניות שהעלה על הכביש בשנה אחת, מ-570 ב-2013 ל-1,001 בשנה החולפת. כל זאת לאחר שנים ארוכות של נתוני מכירות מאכזבים יחסית, בין היתר עקב מיעוט דגמים תחרותיים. יש להניח שב-2015 ימשיך המותג ליהנות מאטרקטיביות תודות לרכב הפנאי החדש NX שהושק לאחרונה.
מיני מבית ב.מ.וו שמרה על כוחה עם כ-500 מכוניות חדשות, כשהיא מקדימה את קדילאק האמריקאית עם תוצאות מעולות השנה - 427 לעומת 239 ב-2013. כדאי לציין גם את מותג וולוו, המתנהל כבר מספר שנים על תפר היוקרה. המותג השוודי מכר אשתקד 985 מכוניות, זינוק נאה לעומת 738.