תנובה תשיק מעדן עם שוקולד אמיתי. המחיר: גבוה
ששת טעמי השוקולד של מעדן YOLO מכילים עד 15% שוקולד. גובה ההשקעה במהלך: 40 מיליון שקל. המחיר הקמעונאי ל-123 גרם: 3.44 שקלים.מנכ"ל החברה אריק שור, אמר שבשל חוק המזון, תנובה לא תנקוב יותר במחיר מומלץ לצרכן. נראה כי ל-100 גרם, זה יהיה המעדן היקר ביותר על המדף
חברת תנובה הודיעה היום (א'), על השקת מעדן המבוסס על שוקולד אמיתי, אחרי 4 שנים של מחקר ופיתוח. גובה ההשקעה אסטרונומי: 40 מיליון שקל, 20 מיליון שקל מזה - שיווק ופרסום. המעדן יגיע למדפים בפברואר.
כתבות נוספות בנושא תנובה :
- תנובה נתבקשה להוזיל שמנת 32%
- איך 750 ג' גבינה לבנה של תנובה נמכרת בארה"ב ב-4.73 ש'?
- תנובה: הרווח הנקי צנח ב-20% בחציון
למעדן, YOLO (יוֹלוֹ) שמו, שישה טעמים (125 גרם באריזת דמויית אריזת גלידה): שוקולד חלב, שוקולד מריר, שוקולד לבן, שוקולד חלב בנגיעת קוקוס, שוקולד חלב בנגיעת תפוז ושוקולד בשתי שכבות לבן וחלב. YOLO אלה ראשי תיבות של You Only Live Once. המעדן הכולל שוקולד חלב, מכיל: 15% שוקולד. בבמעדן הכולל שוקולד מריר, יש 12% שוקולד (9% מריר עם 60% מוצי קקאו ו-3% שוקולד חלב). שיעור השומן במעדנים: 8%.
המעדן היקר ביותר על המדף
המחיר הקמעונאי שתנובה הצהירה עליו עומד על 3.44 שקלים. מילקי, לשם השוואה עולה לצרכן 2.8-2.9 שקלים. ג'וי עולה 4.2-3.8 שקלים. כך שנראה ש-YOLO, גם אם יימכר במחיר של ג'וי, יהיה מעדן יקר, היקר על המדף ל-100 גרם. מנכ"ל תנובה אריק שור, הסביר: "כיוון שחוק המזון לא מאפשר לנו לתת מחיר מומלץ לצרכן, לא נתנו מחיר מומלץ לצרכן. הקמעונאים יקבעו את המחיר לצרכן".
לטענתו המוצר החדש בכל זאת יקבל הקלות לפי חוק המזון: "משום שזו קטגוריה חדשה בכלל וגם אצלנו, נפעל להגדירו כקטגוריית 'מוצר חדש' לפי חוק המזון. יש דברים שמותר לעשות, כיוון שזה מוצר חדש".
על קניית תנובה על ידי ברייט פוד הסינית אמר: "ברייט פוד קנו עוד 9 חברות, בין היתר, מאוסטרליה, ניו זילנד ואיטליה; אך תנובה היא הגדולה ביותר ואנחנו מקווים שנוכל לפרוץ איתם לחו"ל אולי בארה"ב. אנחנו מתרגשים מכך שנוכל להתפתח בישראל וגם תוך סין שצריכה הרבה יותר מזון מכפי שהיא מסוגלת לייצר. אני מקווה שהעסקה תושלם עד אפריל ואז השמיים הם הגבול".
בתנובה מסרו כי החברה מתכננת להגיע למכירות של עשרות מיליוני שקל עם המעדן. לאחרונה, הוגשו תביעות ייצוגיות נגד מוצרים בטעם שוקולד בטענה שהטעו בכך שלא הכילו שוקולד אמיתי. בין היתר נגד שטראוס וטרה ונגד אסם, ויטה ומיימונ'ס. חלק מהתביעות הסתיימו בפשרה ואחרות כמו תביעה בעניין תערובת כדורי שוקולד - נדחתה.
שוק מעדני החלב נמצא בירידה
שוק מעדני החלב נמצא בירידה. השוק מגלגל כ-400 מיליון שקל במונחים קמעוניים, כך לפי נתוני סטורנקסט. המעדנים המובילים: מילקי, ג'וי, מעדן תנובה, קרלו, מו. שטראוס מחזיקה 67% במונחים כספיים. תנובה: 21% טרה: 7% אחרים: 5%. מילקי מוביל את הקטגוריה, כש50% מהצריכה בקטגוריה, היא של צרכנים בוגרים.
קטגוריות הפינוק (שלגונים למשל), נמצאות בצמיחה מהרבעון הראשון של 2011 עד הרבעון הראשון ב-2014. למרות ששוק המזון והחלב בירידה כמותית. מחוץ לסופר: גלידריות ושוקולטריות נפתחות. אחוז החדירה של מכונות הקפה הוא מעל 30%. למרות זאת, קטגוריית המעדנים בירידה.
מנהלת חטיבת עסקים ושיווק ענת גרוס שון אמרה במסיבת עיתונאים שערכה תנובה: "הסיבה לירידה בשוק המעדנים, היא שהבוגרים לא מרוצים. החלטנו ללמוד מהו פינוק לבוגרים, תובנה ראשונה: זה לא דומה לפינוק של ילדים. תובנה שנייה: אנשים אוהבים לקבל את רמת הפינוק שלהם בצורה מדודה. תובנה שלישית: פינוק חייב להיות מלווה בתחושת חטא. תובנה רביעית היא שהפינוק האולטימטיבי זה שוקולד.
"72% מהצרכנים הבוגרים בסקר שערכה תנובה אמרו שחוויית השוקולד במעדנים לא מספקת. בבריטניה, גרמניה וצרפת יש מגוון גדול של מוצרי מעדנים למבוגרים משחקות שם חברות כמו נסטלה וקדבורי.יש שם אריזות שונות טעם שונה והכי חשוב: הקטגוריה מכילה שוקולד אמיתי. זה מה שהמותגים מתקשרים, זה מה שמשפיע על הטעם שלהם. בארץ יש רק מעדני חלב בטעם שוקולד".
בתנובה התעקשו והדגישו שהמעדן שלהם לא מתחרה בג'וי ומילקי, אלא מהווה קטגוריה חדשה העומדת בפני עצמה.
אייל מאליס מנכ"ל תשלובת החלב אמר: "יש שלושה סוגי צרכנים: הצרכן המחושב, צרכן הבריאות והצרכן שמחפש לשדרג את עצמו, מוצרים בעלי איכויות גבוהות יותר לא מסתפק בקיים. בשנים האחרונות השקענו בצרכן המחושב: סדרת עמק במעדניה, בימים אלה, השקנו את סדרת פיראוס סמי מעדנייה, שמטרתה להביא לחיסכון בקנייה. לצרכן הבריאות פנינו בכך שהשקנו את 'המצפן התזונתי'. הוצאנו 570 טון סוכר מהמוצרים וכ-300 טון מלח. ההשקה הנוכחית היא עבור הצרכן המבקש לשדרג עצמו".