שתף קטע נבחר
 

סיאט ליאון סטיישן במבחן דרכים: יחי תא המטען

גרסת הסטיישן של סיאט ליאון לא מוסיפה דבר מלבד נפח גדול יותר בתא המטען. אז איך זה שהיא בכל זאת יותר משתלמת מההאצ'בק?

  • שנת השקה: 2012 (סטיישן ב-2013)
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות סטיישן
  • מתחרות לדוגמה: טויוטה אוריס, יונדאי i30cw, סקודה אוקטביה, פיז'ו 308SW
  • מחיר התחלתי: 130 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 130 אלף שקל 

 

 

1. תא נוסעים ותפעול

סיאט ליאון סטיישן מציעה תא נוסעים זהה כמעט להאצ'בק, לפחות עד לשורת המושבים השנייה. בהתאם איכות החומרים מרשימה ויוקרתית מבעבר, וגם נוחות התפעול טובה - אם כי מערכת המולטימדיה מעט מסובכת לתפעול מהרצוי.

 

איכות ההרכבה והחומרים מעט מאכזבת בנקודות מסויימות ביחס למצטיינות הקטגוריה, במיוחד ככל שיורדים מטה בקונסולה. המרווח מלפנים מספק, מאחור תעלה גדולה פוגמת במרווח לרגלי היושב במרכז. כצפוי ממכונית סטיישן, תא המטען נדיב מאוד בגודלו ונוח לשימוש.

 

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

בנסיע עירונית כיול המתלים של הליאון נוקשה מדי, עם תחושה שהם מתקשים להתמודד עם חלק נכבד מהשיבושים. נסיעות בינעירוניות נעימות יותר, עם רמת נוחות טובה - אך עדיין לא מצטיינת. מושב הנהג נוח, אך נעדר תמיכה מספקת לגב, מה שפוגע בנוחות לאורך זמן. תנוחת הישיבה בכל המושבים - במיוחד מאחור - מעט נמוכה מהרצוי.

 

הראות החוצה טובה מאוד, ונוחות התמרון העירונית טובה בסך הכל. בידוד הרעשים ממוצע בלבד, עם רעשי כביש ורוח נוכחים. 

 

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

בניגוד לגרסאות אחרות, את הסטיישן ניתן להזמין רק עם מנוע ה-1.2 ליטר של קונצרן פולקסווגן, עם מגדש טורבו, 105 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. יחידת הכוח מרשימה מאוד מבחינת זמינות כוח בסל"ד נמוך (אך מעט פחות במהירות גבוהה), עידון וביצועים. תיבת ההילוכים מהירה וכמעט חפה מרעידות ונקישות, למעט (כמעט כרגיל בתיבות דומות) בזחילה ותמרוני חנייה.

 

התיבה נוטה להעלות הילוכים מוקדם יחסית לטובת חסכון בדלק. במסלול המבחן זה הביא לתצרוכת של 12.9 ק"מ לליטר, רחוק ב-35% מנתון היצרנית (20 ק"מ לליטר). הנטייה הזו תורמת לצמצום רעשים בנסיעה, אך מנגד כאשר זקוקים לכוח - למשל לצורך עקיפה - יש להמתין להורדת הילוך (מהירה) ולעליית המנוע לסל"ד גבוה יחסית, שם הוא רועש וגס. מערכת עצור-סע פעלה בצורה מהירה ושקטה - אך היא מחלישה את פעולת המזגן בעמידה. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הליאון טובה מאוד. בין היתר תודות לכיול המתלים הנוקשה, ישנה שליטה טובה על תנודות המרכב. ההיגוי מספק משקל ודיוק טובים למדי ותחושת בטחון. וכמו ההאצ'בק, גם כאן חסר אותו אופי ספורטיבי או חדוות נהיגה שהמותג הלטיני מבטיח מזה שנים. הקופרה סטיישן לבטח תפתור זאת.

 

כושר הבלימה היה טוב למדי, הן מבחינת עוצמת הבלימה, הן מבחינת תגובת המערכת והן מבחינת תחושת הדוושה. רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר ובבקרת יציבות. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכה לציון חמישה כוכבים מרבי עם שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), כלומר רכב ההדגמה אינו במפרט שנבדק באירופה ואינו זכאי לאותו ניקוד.

 

 

5. אבזור ומחיר

תמורת 130 אלף שקל (3,000 יותר מההאצ'בק), הסטיישן מציעה מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות' וחישוקי "16 קלים. מדובר באבזור מכובד מאוד ומחיר נמוך לקטגוריה - כולל מתחרות מבית כמו סקודה אוקטביה סטיישן.

 

 

ציון כולל וסיכום

+ תמורה למחיר, יכולת דינמית, מנוע

- נוחות, מרווח מאחור, איכות הרכבה

 

ולבסוף: סיאט ליאון סטיישן לא משנה באופן מהותי את התמונה שהתקבלה במבחן גרסת ההאצ'בק. האבזור, הביצועים, תא הנוסעים ותצרוכת הדלק, כולם דומים - וגם פער המחיר אינו גדול מאוד, אם כי מותר לתהות מדוע תוספת נפח לתא המטען צריכה לעלות 3,000 שקלים. ובכל מקרה, תג-מחיר של 130 אלף שקל ממקם את הליאון סטיישן כחבילה מושכת מאוד בקטגוריה, עם יכולת גבוהה, איכות מכובדת ואבזור יותר ממספק. כמשפחתית יעילה וזולה, קשה לחשוב על מכוניות טובות בהרבה.

 

סיאט ליאון סטיישן 1.2
סיאט ליאון סטיישן 1.2
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 105 כ"ס ב-4,500 סל"ד
מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / חמישה
אורך 453.5 ס"מ
רוחב 182 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים

264 ס"מ

משקל 1,280 ק"ג
נפח תא מטען 587 ליטר
100-0 קמ"ש 10.3 שניות
מהירות מרבית 191 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 12.9 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 112 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 130,000 שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן*

* הליאון נמכרת בישראל עם אבזור בטיחות נמוך מכפי שנבחן על-ידי ה-Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיאט ליאון סטיישן
סיאט ליאון סטיישן
סיאט ליאון סטיישן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים