שתף קטע נבחר

סופר דרינק עומדת למכירה כדי למנוע פירוק

לחברת המשקאות הקלים, שסוחבת חובות בסך 20 מיליון שקל, מונו נאמנים שמטרתם למצוא לה קונה ולשלם שכר לעובדים. המפעל ימשיך לעבוד, תחת פיקוח הנאמנים. השופט: "על פניו נראה כי חלופת הפירוק לחברה, גרועה מחלופת מתן צו ההקפאה"

האם סופר דרינק תינצל? שופט בית-המשפט המחוזי בירושלים דוד מינץ, נתן הוראה היום (ג') על מתן צו הקפאה לחברת סופר דרינק שנקלעה לקשיים והתיר לנאמנים שמונו לפי המלצת כונס הנכסים הרשמי של מחוז ירושלים, עורכי-הדין יעקב אמסטר וגיל אפרתי, לפרסם כבר עכשיו קריאה להגשת הצעות לרכישת החברה. המפעל ימשיך לעבוד תחת פיקוח הנאמנים.

 

משקאות מתוצרת סופר דרינק ()
משקאות מתוצרת סופר דרינק
 

בית-המשפט אימץ את עמדת כונס הנכסים לפיה יינתן צו להקפאת הליכים למשך 60 יום. הנאמנים יפקידו ערבות של 100 אלף שקל כל אחד ויגישו תוך 10 ימים דו"ח ראשוני ותכנית הפעלה ראשונית לחברה תוך 15 יום. לא יינתן צו הקפאה נגד בעלי השליטה.

 

בדיון נכחו גם נציגי נושי החברה: בנק דיסקונט, עיריית ירושלים, גן שמואל גניר (הבעלים של חברת פריניר, מתחרה שסופר דרינק חבה לה כספים), מע"מ ומס הכנסה. עורכי-הדין ליסה חדש ויובל ארד ייצגו את 58 עובדי החברה שטוענים שלא קיבלו את משכורת דצמבר כ-420 אלף שקל סך הכל.

 

לחברה יש המחאות בבנק דיסקונט שלא ברור אם ניתן לפרוע; חובות גם לבנק לאומי ובנק מזרחי טפחות; וכן דו"חות חסרים במס הכנסה. לחברה עומד גם חוב של 1.1 מיליון שקלים, מתוכם כ-650 אלף לארנונה והיתר לפינוי פסולת ואבטחה.

  

"על פניו נראה כי חלופת הפירוק לחברה, גרועה מחלופת מתן צו ההקפאה", החליט השופט. "מרבית הנושים, המובטחים והבלתי מובטחים, מסכימים להקפאה חרף העובדה שאין לעת הזאת תוכנית הפעלה". עוד קבע כי "יש לוודא 'הגנה הולמת' לנושים המובטחים ובכלל זה לבנק דיסקונט (שדרש זמן מוקצב להקפאה מ.ק)".

 

חברת סופר דרינק הוקמה בשנות ה-60 ונמצאת בבעלות משפחת מיכל, המייצרת באזור התעשייה עטרות שבירושלים משקאות קלים שנמכרים במחירים נמוכים. היא גם מיצרת קולה למותג הפרטי. המתחרה העקרית שלה בגזרת המחיר זו חברת יפאורה עם המותג קריסטל.

 

לפני כשבועיים, פנתה החברה לבית-המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להוציא צו להקפאת הליכים ולמנות לה נאמן. בבקשה טענה כי נקלעה לחובות בסך כ-20 מיליון שקל (13 מיליון מתוכם לנושים מובטחים) בשל התגברות התחרות מצד החברות השולטות בשוק (קוקה קולה, יפאורה וטמפו), אי הכנסת המותג לרשתות כמו שופרסל, עלויות ייצור גבוהות, מבצע צוק איתן והירידה בצריכת משקאות קלים בשנה האחרונה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים