סמל"ת מבטיחה שוב: נמכור יותר מ-20 אלף בשנה
יבואנית מותגי פיאט וסובארו מכריזה גם השנה על יעד מכירות שאפתני של יותר מ-20 אלף מכוניות, כפליים ויותר מכפי שמסרה ב-2014. מתי זה יקרה?
יבואנית סובארו ופיאט מבטיחה צמיחה ניכרת, בדיוק כפי שעשתה לפני שנה בדיוק. במסיבת עיתונאים לסיכום 2014 שערכה חברת סמל"ת, חזר אורי להב, מנכ"ל החברה, על היעד השאפתני להביא את מותגי היבואנית למכירות של 20 אלף יחידות בשנה - יותר מכפליים מנתוני השנה החולפת תוך שלוש שנים מעתה. למעשה מסיטה החברה את יעדיה בשנה אחת, שכן בעת סיכום הפעילות ל-2013 שנערך לפני שנה בדיוק, אמר להב כי יעד זה יושג כבר ב-2016.
סמל"ת משווקת בישראל את מותגי אבארט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ופיאט, לצד מותג סובארו ומותגי נישה שונים לפנאי, שטח וספורט מוטורי (אופנועי גזגז וארקטיק קט) ומסחריות (איווקו). את 2014 סיכמה סמל"ת עם כ-9,600 מסירות - צמיחה מרשימה לעומת כ-7,600 אשתקד. לכך אחראית בעיקר היצרנית היפנית סובארו שעברה לפני כשנתיים לחסות היבואנית, כמעט הכפילה את כוחה (מ-2,400 ל-4,300 יחידות) והגדילה את נתח השוק בו היא מחזיקה.
לשם השוואה, מותגיה האיטלקים של סמל"ת שמרו על יציבות עם כ-5,260 יחידות לעומת כ-5,200 בשנת 2013, ואיבדו בכך נתח שוק, שכן השנה נקבע שיא כל הזמנים בשוק הרכב, לאחר צמיחה מ-212 אלף לכ-240 אלף מכוניות חדשות.
להב צופה כי בשנת 2015 קבוצת סמל"ת תמסור כ-13 אלף מכוניות, צמיחה של 30%, ובמקביל הוא צופה יציבות או אף התכווצות קלה של השוק הישראלי. בשנת 2016 להב מקווה למסור לא פחות מ-16.5 אלף מכוניות, לקראת יעד ה-20 אלף.
סמל"ת מתכננת להשיק במהלך השנה הקרובה מספר דגמים - בראשם הלגאסי (B4) החדשה בחודש מרס הקרוב. המשפחתית הגדולה, שהושקה לפני שנה בארה"ב, זכתה לעיצוב חדש ותשווק בדגמי סדאן וסטיישן, לצד דגם האאוטבק (גרסת "שטח" מבוססת לגאסי סטיישן). סובארו תמשיך להתמקד בדגמי הנעה כפולה במרבית מכוניותיה.
בסביבות חודשים מאי-יוני יושק בישראל רכב הפנאי הקטן של פיאט, ה-500X, וברבעון הרביעי של השנה תגיע לישראל אלפא רומיאו 4C ספיידר. בסמל"ת מקווים גם להשיק עוד במהלך 2015 (לקראת סוף השנה) את הג'וליה המשפחתית, לאחר שתערוך הופעת בכורה כפי הנראה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר. עם זאת, הסיכויים לכך אינם גדולים וסביר שמכונית זו תגיע לישראל בתחילת 2016.
סמל"ת ניצלה את אירוע סיום השנה, גם להשקת משאית חדשה - דור חדש של איווקו דיילי (Iveco Daily). המשאית, שעוצבה מחדש ותוצע עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, תתחרה בישראל במובילת הקטגריה - מרצדס ספרינטר - שמחזיקה בנתח שוק של כ-50%. בסמל"ת מקווים להגדיל את נתח השוק של הדיילי מ-20% כיום, אך לא נקבו ביעד מסירות מדויק.