לקוחה: "במגה הסתירו את התוקף של העוף"
חזה העוף הארוז שהזמינה איילת במגה באינטרנט, הגיע בלי תאריך ייצור ותפוגת תוקף, משום ש-3 מדבקות של מגה הודבקו בדיוק על האזורים הרלוונטיים. לעוף של מילועוף היה ריח רע של בשר מקולקל. מגה: "מדובר בטעות אנוש. נחליף את המוצר". מילועוף: "ניתן לראות בבירור שהודבקה תווית מגה על התאריכים"
טעות אנוש, אגביות, או הסתרה מכוונת? איילת הזמינה שלשום מצרכים ממגה באינטרנט. מועד הגעת המצרכים תואם לאתמול (ג') בין 11:00 ל-14:00. בין המצרכים חיכתה לה הפתעה לא נעימה: חזה עוף שהדיף ריח רע ואריזתו נשאה תאריך תפוגה עלום, שכמו תאריך הייצור ותאריך השקילה - הוסתר על-ידי מדבקה של מגה.
- סניף רמי לוי: שלט "אדום אדום" מטעה?
- לכבוד פסח? מוצרים פגי תוקף בסניף שופרסל
- 75, 70, 60 או 50 גרם? חטיף קליק המתכווץ
אותו שוקולד עולה פי 2 ברשת אחרת
"אם אין תאריך תפוגה, איך את יודעת שהעוף פג תוקף?"
"כבר שנתיים שאני קונה מהם והכל היה בסדר עד עכשיו", סיפרה ל-ynet. "אני מזמינה מהם באופן קבוע שניצלים טריים, חזה עוף, כל פעם במשקל אחר. אתמול הגיעה ההזמנה ובתוכה: חזה עוף טרי פרוס ארוז, בניגוד לחזה עוף טרי במשקל שהייתי מזמינה עד כה. (לטענתה: בשירות הלקוחות אמרו לה שלא מוכרים יותר חזה עוף במשקל, רק ארוז. במגה טוענים שהיא פשוט הזמינה חזה עוף פרוס טרי ארוז ובהחלט עדיין מוכרים ברשת חזה עוף במשקל מ.ק).
"טוב, יאללה לא נורא. הביאו, אכין שניצלים. אני פותחת את האריזה והעוף מריח נורא. חיפשתי תאריך תפוגה. כל תאריך אפשרי שהיה אמור להיות על גבי האריזה כוסה במדבקות של מגה: תאריך ייצור, תאריך שקילה, תאריך תפוגה. זה לא נורמלי. האם זה כיוון שלא רצו שאראה את התאריך האמיתי של העוף? מי מוכר ככה? אי אפשר להוריד את המדבקות האלה, אלא מדבקות עם מן אזור כסוף למטה שאם מסירים - האריזה נקרעת.
"אני בחיים לא מתלוננת, אבל התקשרתי לשירות הלקוחות והסברתי את המצב. אם אין תאריכים על גבי האריזה, תהתה הנציגה, 'איך את יודעת שהעוף פג תוקף'? מדהים. אמרתי לה שתבוא להריח את העוף שנמצא במקרר והגיע רק היום כאמור".
מגה: "טעות של המלק. חידדנו את הנהלים בנושא"
איך יתכן שאיילת קיבלה חזה עוף כשכל התאריכים על גבי אריזתו (ייצור, שקילה, תפוגה) מכוסים במדבקות?
במגה מסרו בתגובה: "על פי נהלי רשת מגה הנוגעים לאספקת מוצרי עוף ארוזים הלקוח רואה על גבי האריזה את תאריך התפוגה, ערכים תזונתיים, אזהרות אלרגנים וכו'. במקרה זה מדובר בטעות אנוש שנעשתה ע"י אחד המלקטים ששם מדבקה ע"ג האריזה שכיסתה בטעות את תאריך הייצור והתפוגה, לאור זאת, הרשת חידדה שוב את הנהלים למלקטים בנושא.
"במגה באינטרנט יש מדיניות ברורה בנוגע להחלפת מוצרים ואין שום בעיה להחליף ללקוח את המוצר, כפי שקרה גם במקרה הזה. הלקוחה התקשרה לשירות הלקוחות והוצע לה במיידית להחליף את המוצר, אך הלקוחה סירבה.
"בכל מקרה, היום חזר ללקוחה נציג בכיר, והציע לה שוב להחליף את המוצר, היות שמדובר במוצר המגיע ארוז מהספק, הנציג הסביר ללקוחה שחוק משרד אוסר עליהם לפתוח את אריזת המוצר. הנציג תיאם מול הלקוחה שיבוא שליח לאסוף חזרה את המוצר לבקשתה בין השעות 16:00-19:00. כמו כן , הלקוחה זוכתה על המוצר. המוצר ישלח אל הספק לבירור ובדיקה".
"ניתן לראות בבירור שהודבקה תווית מגה על התאריכים"
במילועוף מסרו בתגובה שישוחחו אף הם עם הלקוחה: "מהתמונות ניתן לראות בבירור שהודבקה תווית מגה על התאריכים בתווית שעל גבי האריזה המקורית של מילועוף.
"כל מוצרי מילועוף המשווקים לכלל לקוחותינו מסומנים בתווית הכוללת את הפרטים הבאים: שם המוצר. תאריך שקילה, תאריך שחיטה ו'תאריך יצור לשימוש עד', שמודפסים במפעל בזמן אריזת המוצר.
"מילועוף הינה משחטה בפיקוח השירותים הווטרינריים ומשרד הבריאות, מאושרת לייצוא לאירופה וארה"ב. המוצרים נבדקים בטרם העמסתם ללקוח. כמו כן נבדקות המשאיות. המשאיות מבוקרות טמפ' ומחוברות למערכת דיווח 'און ליין'".