עוקץ? "חדשי את ביטוח מוצרי החשמל שלך"
נציגת חברה מסתורית מתקשרת לאנשים וטוענת: "ביטוח מוצרי החשמל שלך עומד להסתיים" ומבקשת לחדש אותו. ברשותה כתובות ומספרי ת.ז של "הלקוחות", אך מקבלי השיחות טוענים: "מעולם לא ביטחנו מוצרי חשמל"
גם אליכם התקשרו? כיתבו לנו >>
ויש המשך לסיפור: עבודה באוזניים: שירות תיקונים למוצרי חשמל >>
שרון סיפרה ל-ynet: "התקשרו אלי כדי לחדש ביטוח שרכשתי למכשירי חשמל. לכאורה רכשתי אותו באופן טלפוני שזה בכלל הזוי מבחינתי. ברשות האישה שהתקשרה אלי היו מספר תעודת הזהות שלי וכתובתי. היא אמרה ששנה ראשונה זה חינם, שנה שנייה זה בתשלום. אמרתי לה, 'שמעי, לא עשיתי שום ביטוח, בטח לא בטלפון'".
היא אמרה לך על אלו מכשירים?
"על כל המכשירים בבית. ממש התעקשתי שזה לא יכול להיות שנתתי את הסכמתי. אין שום סיכוי. היא אמרה שתבדוק ומייד תחזור אלי. היא לא חזרה אלי ואי אפשר לחזור למספר הזה. כשמתקשרים אליו, שומעים הודעה באנגלית והמספר לא מופיע באינטרנט".
"היא ידעה את שמות ילדי ובני זוגי"
גם איילת, תושבת ת"א, טוענת שניסו לפתות אותה באופן דומה. "לפני כשבוע קיבלתי שיחה מטלפון חסוי. הדוברת בצדו השני של הקו אמרה לי שזה הזמן לחדש את ביטוח מוצרי החשמל שיש בידי", סיפרה ל-ynet.
"לדבריה, כרטיס האשראי שלי לא תקין, והיא מתקשרת אלי כדי לעדכן את הפרטים. כיוון שהכרטיס שלי אבד לפני זמן מה וקיבלתי כבר כמה שיחות כאלה לאחר האובדן, הקשבתי לה. אמרתי לה שאין לי מושג במה מדובר, ושמעולם לא היה לי ביטוח לשום מוצר חשמלי, מעבר לזה שניתן על ידי החברות בעת רכישת מוצר חדש. כשמוצר חשמלי מתקלקל בתום תקופת האחריות - לרוב אני פשוט מחליפה אותו.
"הדוברת ציינה את שמו של בן זוגי ואמרה שהוא כנראה זה ששילם עבור הביטוח, שיפוג בעוד חודשיים. לראייה ציינה שלל פרטים מזהים: מספר תעודת זהות שלי, שמות ילדים, כתובת מגורים קודמת וגם את זו הנוכחית. ביקשתי ממנה שתעביר אלי את פרטי החוזה שיש בינינו ושאבדוק במה מדובר. כמובן שלא קיבלתי לידי דבר".
ניסתה גם אצל בן הזוג
חלפו שלושה ימים והמתקשרת התקשרה שוב. "הפעם בטון תקיף יותר", מספרת איילת. "'ביקשת שנעביר אליך את פרטי הביטוח ואז תעדכני את פרטי הכרטיס שלך', אמרה. אמרתי לה שביקשתי לראות את החוזה, אבל שבשום שלב לא התחייבתי למסור לידיה את פרטי הכרטיס. הודעתי לה שאין לי שום כוונה להצטרף לתוכנית הביטוח ושתימנע מלהתקשר אלי להבא".
איילת סיפרה לבן זוגה על שיחות הטלפון שקיבלה ושאלה אותו אם אי פעם חתם על ביטוח למוצרי חשמל ואם כן למה עשה את השטות הזאת, הוא כמובן מעולם לא רכש ביטוח כזה. מאוחר יותר סיפר לה שזכה לאותה שיחת טלפון בדיוק. כיוון שכבר ידע במה מדובר, חתך מייד את הדוברת בצד השני. "אני לא מבינה מאיפה היו לה כל כך הרבה פרטים מזהים עלי", סיכמה בחשש.
אל תתנו פרטי כרטיס אשראי לחברה או עסקה לא מוכרת
נראה שבידי המתקשרת פרטים ממרשם האוכלוסין, שכן גם אם איילת היתה רוכשת ביטוח כזה, לכאורה אין סיבה שברשות חברה הבטחת מוצרי חשמל, יהיו פרטי ילדיה, או כתובתה החדשה. הבירורים האלה לא בהכרח נדרשים לשם רכישת ביטוח למוצרים ולכן הם מחשידים.
בכל מקרה, העצה שלנו היא לעולם לא לתת פרטי כרטיס אשראי בטלפון למי שמתקשר בבקשה לחידוש חוזה כלשהו, בטח מחברה לא מוכרת ובטח כשמדובר בעסקה שאתם לא זוכרים שנעשתה אי פעם. אל תיפלו בפח של שיטת מצליח: תמיד בקשו את החוזה בכתב, או יותר טוב: סרבו לכל בקשה ודרישה שנעשות במסגרת שיחה יזומה כזאת. אם אתם צריכים ביטוח למוצרי חשמל ביתיים: התקשרו בעצמכם לסוכן ביטוח או לחברת ביטוח.