סוזוקי ויטארה ורנו אספאס הצטיינו במבחן בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP פרסם את מבחני הריסוק שערך לארבעה דגמים חדשים, בהם שלושה העושים דרכם לישראל. רק שניים מהם זכו בציון בטיחות מרבי
מאזדה 2, פיאט 500X, רנו אספאס וסוזוקי ויטארה. אלו ארבע המכוניות שעברו לאחרונה את מבחן הריסוק המפרך שעורך ה-Euro NCAP לדגמי מכוניות חדשים, במטרה לבדוק את איכות ההגנה שהם מעניקים לנוסעים בתוך הרכב ולהולכי רגל העלולים להפגע ממנו. התוצאות מעודדות ומחמיאות לשניים מהם: סוזוקי ויטארה ורנו אספאס שזכו בציון בטיחות מירבי של חמישה כוכבים. עבור שניים אחרים התוצאות פחות טובות - מאזדה 2 הקטנה ופיאט 500X המשפחתית הסתפקו בארבעה כוכבי בטיחות בלבד.
יש לציין כי הסיבה העיקרית לאובדן הכוכב החמישי בשתי המכוניות נעוצה בשיטת המבחן החדשה של ה-Euro NCAP, אותה השיק הארגון המשפיע במרס. זו כוללת כעת מבחן נוסף המדמה תאונה חזיתית, בחפיפה מלאה בין שני כלי הרכב (בניגוד לתאונות צד או זווית), ושמה דגש רב מבעבר על מערכת בלימה אוטונומית תקנית, אשר הבוחנים צופים כי תוצע בחלק ניכר ממכירות הדגם). המערכת, המזהה קרבה מסוכנת - לעיתים כזו שניתנת לקביעה על-ידי הנהג - לכלי רכב לפנים, מאטה ואף בולמת לחלוטין את הרכב המתקרב לפני תאונה, ונחשבת לאבזר בטיחות מתקדם שמפחית את מספר התאונות בעיקר בתנועה עירונית. ללא המערכת, הסיכוי לקבל חמישה כוכבים כמעט ואינו קיים.
ללא קשר, ארבע המכוניות תפקדו באופן מרשים במבחני ההגנה המסורתיים, עם למעלה מ-80% הגנה לנוסעים מבוגרים בתא הנוסעים. כל המכוניות זכו לציון קרוב ל-80% גם בהגנה על ילדים, בעוד שהאספאס הגדול יחסית הצטיין פחות בכל הנוגע לפגיעה בהולכי רגל.
המכונית | ציון כולל | הגנה על מבוגרים | הגנה על ילדים |
הגנה על הולכי רגל |
דירוג מערכות בטיחות |
מאזדה 2 | 4 כוכבים | 86% | 78% | 84% | 64% |
סוזוקי ויטארה | 5 כוכבים | 89% | 85% | 76% | 75% |
פיאט 500X | 4 כוכבים | 86% | 85% | 74% | 64% |
רנו אספאס | 5 כוכבים | 82% | 89% | 70% | 80% |
רף המינימום | ל-5 כוכבים | 80% | 75% | 65% | 70% |
כצפוי, שתי המכוניות שלא דורגו בחמישה כוכבים, אבדו את הכוכב הנכסף עקב מערכות בטיחות אקטיביות. מאזדה 2 ופיאט 500X דורגו בתחום זה ב-64% בלבד, בעוד שרנו אספאס וסוזוקי ויטארה זכו ל-80% ו-75% בהתאמה.