גט טקסי מתרחבת להזמנת פיצה ורופא
לא עוד המתנה על קו הטלפון: במהלך שאפתני, החברה משנה את שמה ל-Gett וביולי תחל להציע דרך האפליקציה הזמנת שירותים כמו סושי, מצרכי מכולת, תחזוקה לבית, ניקוי יבש וטיפוח. "זה לא גימיק", אמר מייסד החברה. כרגע לא ברור מי החברות שיספקו את השירותים, ואם באמת נקבל פיצה תוך 10 דקות
אוּבר הבטיחה לכם חומוס ב-10 שקלים ביום העצמאות ? גם גט טקסי תחל בקרוב לשלוח דרך האפליקציה הרבה יותר ממוניות, "רק שאצלנו זה לא גימיק", אמר מנכ"ל ומייסד החברה שחר וייסר במסיבת עיתונאים שערך היום (ג').
לכתבות נוספות בערוץ צרכנות :
- גט טקסי: הנהגים יחזרו לגבות 5.2 ש' בסופ"ש
- צו הרחקה: גט טקסי לא תוכל לאסוף מנתב"ג
- גט טקסי: למה גובים דמי הזמנה טלפונית?
החל מיולי, החברה תאפשר הזמנת מזון מהיר כמו סושי ופיצה, מצרכי מכולת, שוקולד ויין, שירותי ניקיון ואינסטלציה, רופא הביתה ושירותי טיפוח: מניקור, פן ועיסוי באמצעות האפליקציה. היתרון דומה לשירות המוניות שלה: אין צורך לבזבז זמן בהמתנה על קו הטלפון, או בשיחה עם איש שירות. בהתאם לכך, החברה שינתה את שמה ל-Gett. השינוי בשם נכנס לתוקף כבר היום.
מי הספקים? כרגע - לא ברור
החברה פועלת בין היתר בניו יורק, לונדון ומוסקבה וגם שם ישונה שם האפליקציה ויורחבו השירותים, שיינתנו כולם דרך אפליקציה אחת, שתציע קטגוריות שונות. למרות שמבחינה טכנולוגית החברה די מוכנה למהלך אחרי הכנות שנעשו (גובה ההשקעה הטכנולוגית לחודש פיתוח: חצי מיליון דולר), נראה שכרגע אין לה התקשרויות עם ספקים לשם ביצוע המהלך, למעט אולי הסכמות מול ספקים גדולים. כך למשל, החברה לא תתקשר עם פיצריות מקומיות, אלא עם רשת פיצה ארצית.
"אנחנו לא מנסים להיות get anything (תביא לי כל דבר) או get everything (תביא לי הכל). נציע רק שירותים בסיסיים והכרחיים", אמר וייסר. "הכל יהיה באפליקציה אחת. המטרה שלנו היא להגיע למצב שהאפליקציה עושה לכם את היום. הרי זמן זה הדבר היחידי שקשה לקנות היום.
"אנחנו לא ממציאים את השוק, אלא שירותים מבוקשים כבר היום, אנחנו רק מייעלים את הצריכה שלהם. תוך שנה מהיום, השימוש בקטגוריות לא יהיה קטן מהמוניות כי אלה שירותים בסיסיים. הצרכנים אוהבים אצלנו את הנוחות והחלטנו להרחיב אותה ליותר ממוניות. אנחנו צופים שכמו שקרה אצל אמזון, ההרחבה הזאת תגדיל את השימוש בקטגוריות הבסיסיות - אצלנו זו קטגוריית המוניות. בקרוב גם נביא חידוש גדול בתחום התחבורה".
הנהגים לא יספקו השירותים ולא נהפוך לחברת שליחויות
איך זה יעבוד? לטענתו, הנהגים לא יהפכו פתאום לנערי שליחויות. "זה לא קשור לנהגים שלנו. הם לא יספקו את השירותים. הם ימשיכו לעשות את מה שהם מומחים בו. קטגוריות נוספות יופעלו על-ידי מקצוענים אחרים בתחומים האחרים".
בעצם כמו במוניות, האפליקציה תקשר בין אנשי המקצוע לצרכנים, כשלעיתים, בתווך, יהיו חברות גדולות אחרות שמפעילות שירותים כמו ביקור רופא וכאמור: משלוחי פיצה. "אנחנו לא עורכים שליחויות", הדגיש.
"אנחנו אחראים לדאוג לכך שהמומחים שלנו יהיו טובים מהנהוג בשוק. נסנן את המקצוענים ונקבע מחירים אחידים לכולם. אין מו"מ על מחיר. המחירים יהיו טובים יותר מהשוק. הכל שקוף. אנחנו לא מעסיקים את נותני השירות, כמו כל התחומים. את רוב השירותים הצרכנים יזמינו תוך 30 שניות ויקבלו תוך 10 דקות. גם שירות הלקוחות יורחב".
איך פיצה תהיה מוכנה תוך 10 דקות?
"זה לא נעשה בעולם בעבר. זו באמת מהפכה של ממש באיך שאנשים צורכים מוצרים. רוב הקטגוריות יגיעו תוך 10 דקות".
השירות יהיה זמין גם בשדרות, או רק בת"א וירושלים?
"נוכל לספק את השירות בכל אזורי הפעילות שלנו, מקריות עד אילת מהיום הראשון לפעילות, אך חלק מהקטגוריות יהיו זמינות רק בגוש דן בתחילה".
יש לכם כבר חוזים עם ספקים?
"בימים אלה, אנחנו משחררים את הבק אופיס והשרתים. כרגע, אנחנו מנסים לשמור בסודיות את הפרטים לפני שנשיק הכל. בפיצה יהיה לנו ספק אחד או שניים. בביוטי לא התחלנו לדבר עם הספקים כי הם קטנים: מניקוריסטיות למשל, וזה היה יוצא החוצה לפני התכנון שלנו".
תספקו ציוד קצה למי שיעבוד אתכם?
"מי שיש לו סמארטפון יוכל לעבוד איתנו. אם צריך, נספק גם ציוד קצה, כמו שעשינו עד היום".
מה גובה העמלה שתגבו מנותני השירותים?
"אנחנו מייצרים עבודה לנותני שירות וכשהם מרוויחים, אנחנו מרוויחים גם. הם ישלמו עמלה מההכנסות ומכל שירות נגבה עמלה אחרת. בעיקר, נגרום לכך שזה שתם להם. נגרום להם להיות עסוקים כל הזמן. כיום צרכנים משלמים גם על זמן שאיש המקצוע לא עבד".
"אובר נכשלה בישראל"
בחברה, שאינה רווחית בארה"ב, שם היא מתחרה באובר (UBER) סירבו לתת תחזית - בכמה המהלך הזה יגדיל את ההכנסות ויותר מכך את הרווחים של החברה. "כרגע אנחנו לא מכניסים את תחזיות הרווח של הקטגוריות החדשות שלנו לתחזיות של החברה", אמר וייסר.
"בכל הפעילות הבינלאומית אנחנו רווחיים. אנחנו משקיעים את הרווח בארה"ב. אני עברתי לניו יורק לשם כך.גייסנו סך הכל 207 מיליון דולר לשם כך".
הפעילות הזאת, לא מזכירה את הפעילות של אובר?
"אין היום חברה שנותנת שירות מעבר לתחבורה, מעבר לגימיק. באף אפליקציית תחבורה את לא יכול לקבל שירות מעבר לתחבורה. אובר מאוד חזקה בארה"ב, שזה השוק הכי גדול שקיים. אבל הם מספר 2 בכל מקום אחר. ישראל היא לא המקןם היחיד בו אובר נכשלה. היא מאוד קטנה בסין, ברוסיה והיא לא קיימת כמעט באמריקה הלטינית".
מאובר נמסר בתגובה: "אנחנו מאחלים לשחר וייסר המון בהצלחה עם תוכניות ההתרחבות שלו, כשבנתיים אובר ממשיכה להיות מחויבת להורדת מחירי הנסיעה, הגברת היעילות בשוק והגברת בטיחות הנוסעים בישראל וביתר 55 המדינות ו-300 הערים בהן היא פועלת ברחבי העולם. בכל מקום בו ישנה תחרות - הצרכן בסוף מנצח ואלו חדשות טובות עבור הציבור בישראל שמחפש מוצרים זולים יותר".