קבצים לא קריאים וקריסת אתר: שקיפות המחירים יצאה לדרך - ברגל שמאל
זה החזיק מעמד רק לכמה שעות: רשתות השיווק פרסמו את מחירי המוצרים בכל הסניפים, כפי שהן מחויבות לעשות החל מהיום, אך האתר של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן קרס הבוקר במהרה. עוד קודם לכן פנו צרכנים ל-ynet וטענו כי הקבצים כלל אינם קריאים וכמעט בלתי אפשרי להבין למה בכלל מתייחסים הנתונים. שעות ספורות לאחר הקריסה האתר חזר לפעול. "המטרה הייתה לייצר מסד נתונים של כלל המוצרים בכל הרשתות", אמרו ברשות
המחירים נחשפו – והאתר קרס: שעות ספורות לאחר שנחשפו מחירי המוצרים בסניפים של רשתות השיווק הגדולות, קרס האתר של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. החל מהיום האתר אמור להציג את מחירי המוצרים שנמכרים ברשתות השונות בהתאם לחובת שקיפות המחירים, הכלולה בחוק המזון. שעות ספורות לאחר הקריסה האתר חזר לפעול.
עוד לפני שקרס האתר, נתקלו צרכנים שביקשו להשתמש בנתונים המצוים באתר ברשימות ממוספרות, בלתי מובנות, בפורמט XML שאינו שמיש לגולש הממוצע, והתקשו להבין למה הן מתייחסות.
כתבות נוספות בנושא בערוץ הצרכנות :
על פי חוק המזון, מחויבת רשתות שהיקף המחזור שלהן גבוה מ-250 מיליון שקל, לפרסם את מחירי כל המוצרים, בכל הסניפים שלהן. עם רשתות אלה נמנות שופרסל ומגה - כולל תת הרשתות שלהן, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי, חצי חינם וטיב טעם.
לחצו כאן להגדלה
באתר הפנימי של שופרסל לדוגמא, סניפי הרשת היו ממוספרים ולא ניתן היה להבין באיזו עיר הם ממוקמים, מה הכתובת שלהם, ובאילו מוצרים מדובר.
לחצו כאן להגדלה
בהתייחס לשאלה על חוסר הידידותיות של הקבצים באתר נמסר מהרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן כי: "המטרה הייתה לייצר מסד נתונים של כלל המוצרים בכל הרשתות. באמצעות מסד נתונים זה יוכלו האפליקטורים, ממציאי האפליקציות, לייצר אפליקציה נוחה ונגישה, שתאפשר לצרכנים לבצע השוואת מחירים בקלות ובנוחות".
ברשות להגנת הצרכן ציינו עוד כי כבר התקבלו פניות מצד גופים המעוניינים לייצר אפליקציות לנתונים המצויים באתר.