סיוט בשקם אלקטריק: "מה שקנית לא במלאי"
הילה קנתה בחודש מרס כיריים ותנור ביריד חבר. כך החלה שרשרת צרות, שכללה המתנה ארוכה למענה בשירות, גילוי שהמוצרים לא במלאי, חיפוש בחנויות אחר תחליפים, קבלת כיריים רק אחרי איום בתביעה - ואי הגעת טכנאי להתקנה. אחרי כל התלאות - תנור עדיין אין. שקם אלקטריק הבטיחו לפצות: "מצרים על אופן ההתנהלות"
מסכת איחורים וטרטורים בשקם אלקטריק: שלושה חודשים לאחר שרכשה כיריים ותנור, הילה תושבת רמת השרון נלחמה על הזכות לקבל את הכיריים שקנתה ועדיין מחכה לתנור.
תקועים במבוך דומה עם חברת מכשירי חשמל/ריהוט או כל מוצר אחר? כיתבו לנו >>
באמצע מרס רכשה הילה כיריים ותנור ביריד חבר, כשהיא בהריון ועומדת לעבור דירה, אך הפריטים לא הגיעו לביתה במועד בו תואם המשלוח. היא התקשתה להשיג את שירות הלקוחות וכשהצליחה, נאמר לה שהמוצרים לא במלאי ונשלחה לחפש תחליפים בחנויות.
טרטור 1: שילמה על הפריטים במרס, אך הם לא הגיעו
הילה, סיפרה ל-ynet: "רכשתי ב-16 במרס כיריים קרמיים ותנור בנוי ביריד חבר, משקם אלקטריק. על הכיריים שילמתי 2,050 שקל אחרי הנחה. התנור עלה לי 2,200 שקל במקום 2,690 שקל.
"תיאמו איתי שהאספקה של שני הפריטים תהיה ב-15 באפריל, בין 10:00 ל-17:00. המתנתי בבית, אך איש לא הגיע ולא יצרו עמי קשר".
טרטור 2: קשה להשיג את שירות הלקוחות ומסתבר שהמוצרים לא במלאי
"התקשרתי למוקד שירות הלקוחות של הרשת, שפשוט לא עונים בו. אחרי ניסיונות רבים, התראות, פקסים ומיילים הצלחתי להשיג את שירות הלקוחות ב-10 במאי. כמובן שאיש לא יצר איתי קשר להסביר מדוע לא הגיעו הפריטים שהזמנתי במרס. אמרתי לנציגה שאני לפני לידה ומעבר דירה, תואם משלוח שלא הגיע ואני צריכה את הפריטים עליהם שילמתי.
"אחרי שהנציגה בדקה את הנושא, היא עדכנה אותי בצהרי אותו יום כי המוצרים אינם נמצאים במלאי! היא אמרה שככל הנראה יגיעו בתחילת יוני או יולי (!) ובמידה וארצה לבטל עסקה, אוכל, או לחילופין, אוכל להחליפם".
טרטור 3: חפשי פריטים חלופיים בסניף באור יהודה
הילה לא היתה מעוניינת בביטול עסקה, שכן מדובר במתנה מהוריה. הנציגה אמרה להילה כי תבדוק את עניין הפיצוי. "ביקשתי כפיצוי מוצרים מדגם חדיש יותר", אמרה ל-ynet. "בינתיים עברתי דירה והייתי ללא תנור וכיריים. כל הפניות לשירות במיילים, פקסים וטלפונים, וההליכה לחנות שרפו לי ימי עבודה".
במכתב התראה לפני תביעה שהילה שלחה לחברה, מתוארת השתלשלות העניינים מכאן והלאה: "הלקוחה טורטרה לסניף של שקם אלקטריק באור יהודה, בו לא מצאה מוצרים לשביעות רצונה.
"ב-11 במאי 2015, הנציגה חזרה ללקוחה. הלקוחה הסבירה כי אין מוצרים הזהים בדרישתה בסניף זה וכי היא כועסת מאוד וחשה עגמת נפש וטרטור רב, מצבה הבריאותי אינו מאפשר טרטור מסוג זה ומאוד קשה לה להסתובב בין סניפים, ומעוניינת בפיצוי הולם, או שתתבע את החברה. כאשר ביקשה לשוחח עם מנהל נאמר לה על-ידי הנציגה, כי המנהלת שלה בחופשה עד ליום ראשון".
טרטור 4: חיפוש בחנות בביל"ו גילה: הכיריים באשדוד
בשירות הלקוחות שלחו את הילה שוב לחנות שקם אלקטריק – הפעם בצומת ביל"ו. החלמאות לא עצרה שם, מסתבר. "המוכר ביל"ו בדק ומצא כי הכיריים הגיעו לרשת וניתן למצוא אותם בחנות באשדוד. התנור עדיין לא נמצא במלאי".
טרטור 5: אחרי מכתב התראה, קיבלה כיריים. הטכנאי לא בא
לטענת הילה, רק אחרי ששלחה התראה לפני תביעה, קיבלה את הכיריים. "על התקנה שילמתי 180 שקל אחרי שנאלצתי לקבוע שוב טכנאי כי גם במקרה הזה, הוא לא הגיע במועד שקבעו איתי. כרגע אני מצפה לתנור ולפיצוי.
אחרי פניית ynet: סיכמו על דגם זול יותר
למה שהילה תמתין כל כך הרבה זמן לפריטים עליהם שילמה במרס? למה, כמו להוסיף חבורה על פצע, היא צריכה בנוסף להמתנה המייגעת, להתנייד בין חנויות ולבחור פריטים חלופיים?
אחרי פניית ynet התקשר אליה נציג החברה, כך סיפרה: "הוא הציע לי כתחליף דגם שלא רציתי. בחרתי דגם אחר, יותר זול אבל אני רוצה אותו. אני מקווה שהוא יגיע בשלום", אמרה.
הוא הסביר איך מכרו לך לפני יותר מחודשיים פריט שלא נמצא במלאי?
"הם טוענים שהוא תקוע בנמל".
שקם אלקטריק: "מקרים כאלה לא יישנו"
משקם אלקטריק נמסר בתגובה:
"אנו מצרים על אופן ההתנהלות אל מול הלקוחה וביצענו כל שנדרש ברשת על מנת שמקרים מאין אלו לא יישנו. בשבועות האחרונים מנהל הרשת נמצא בקשר ישיר קשר עם הלקוחה והוא מטפל בה באופן ישיר.
"הלקוחה קיבלה פיצוי מיבואן הכיריים עבור אי הגעת הטכנאי לביתה במועד שנקבע. כמו כן, אנו נזכה באופן מלא את הלקוחה בעבור החיבור לגז כנגד הצגת חשבונית תשלום.
"בהקשר לאספקת התנור, הוצע ללקוחה דגם תנור משודרג מהדגם שרכשה ללא תוספת תשלום ואנו ממתינים להחלטתה בנושא. במידה ותחליט לקבל את הדגם המשודרג אנו נפצה אותה בגין האיחור במועד המסירה.