ויקטורי: קולגייט יוזלו ל-10-5 ש'. קפה יימכר במקסימום 25 ש'
מנכ"ל והבעלים של רשת ויקטורי אייל רביד אמר היום בוועידת הקמעונאות שהחל מהשבוע הבא "יפילו את מחירי קולגייט בכל המדינה". עוד אמר: "קפה מיובש בהקפאה לא יימכר אצלי ואצל שופרסל ביותר מ-25 שקל החל מהחודש הבא"
"בשבוע הבא תראו איך כל משחות הקולגייט קורסות בישראל. שופרסל והייבואן הרשמי (שסטוביץ' מ.ק.) מתכננים להפיל את המחירים ב-40%. כל המדינה תמכור קולגייט ב-10-5 שקלים וכבר היום מחירי המשחות היקרות של קולגייט, ירדו לצרכן מ-30 שקל ל-16.90 ו-15.90 שקל אצלי", כך אמר היום (ב') אייל רביד מנכ"ל ובעלים של רשת ויקטורי, בוועידת הקמעונאות והזכיינות בישראל, שנערכה על-ידי חברת מידע כנסים. הוא את הדברים בפאנל "קמעונאות המזון בצומת דרכים".
בשופרסל מסרו ל-ynet כי המחיר של משחת השינויים היקרה ביותר של המותג, קולגייט אופטיק ווייט, יירד מ-32.90 שקל ל-26.90 שקל. אייל רביד החל למכור השנה מותגים בייבוא מקביל ברשת שלו. בין היתר, הוא מוכר משחות שיניים קולגייט במחירים נמוכים, אותם הוא קונה מיבואן לא רשמי, מה שלטענתו גרם לייבואן הרשמי, להוריד מחירים.
קפה ג'ייקובס בייבוא מקביל
עוד אמר רביד בפאנל, שהוא ושופרסל מתכננים למכור קפה ג'ייקובס (היבואן הרשמי: דיפלומט מ.ק.) בזול, מה שעשוי להוריד גם את מחירי טייסטרס צ'ויס: "החל מהחודש הבא, קפה 200 גרם מיובש בהקפאה לא יימכר בישראל ביותר מ-25 שקלים בעוד שהיום נמכר ב-39.90-29.90 שקל (מחירי טייסטרס צ'ויס מ.ק). שופרסל תביא קפה בייבוא מקביל וגם אנחנו. הוכחתי שאפשר למכור פסטה ברילה בישראל ב-6-5 שקלים בייבוא מקביל וגם זה יקרה", אמר.
בתגובה, אמר ל-ynet רמי לוי, הבעלים של רשת רמי לוי שיווק השקמה, שגם הוא השתתף בפאנל, שב-1 באוגוסט יחל לשווק ברשת שלו את המותג הפרטי החדש שלו שייקרא "רמי לוי". "נמכור שני סוגי קפה נמס מגורען בהקפאה תחת המותג הפרטי, ב-14.90 וב-19.90 שקל ל-200 גרם", מסר. כמו כן אמר לוי שכבר היום ג'ייקובס נמכר ב-19.90 שקל במבצעים.
"למה זול בברלין כי לא קונים מותגים"
לדברי רביד, "הספקים הגדולים הפנימו שהם צריכים לשתף פעולה עם הצרכן. למה זול בברלין? כי יש שם רשתות כמו אלדי שאין בהן מותגים. אלא מותג פרטי. אתה גם רואה שם יצרן שקיבל את הבומבה מהצרכן".
על הייבוא המקביל שהנהיג ברשת שלו אמר: "חצי מהאנשים שיושבים פה בוועידה משלמים 90-70 שקל על סכיני גילוח בעוד שאני מוכר בחצי ושליש מחיר. זה אומר שהציבור בארץ לא רוצה לקנות בזול. הוא טוען והוא אומר שרוצה, אבל בפועל לא קונה בזול".
"מגה השאירו את הדיסקאונט לויקטורי רמי לוי ואחרים"
רביד התייחס גם לצרות ברשת מגה: "אתמול היתה מסיבת עיתונאים במגה. אני מאחל להם בהצלחה. הם הודיעו שהם משאירים את הדיסקאונט לי, לרמי ולאחרים. מה שלא יהיה, יהיה שינוי בשוק. שופרסל היתה בעבר 50% דיסקאונט, היום היא 80% דיסקאונט".
רמי לוי טוען, שהחידוש ברשת שלו יהיה מכירות דרך האינטרנט ובאמצעות אפליקציה: "הבנו שהדבר הבא זה קניות דרך האינטרנט, ובאמצעות אפליקציה: אז בנינו מרלו"ג (מרכז לוגיסטי מ.ק.) במיוחד בשביל זה עם צי כלי רכב שיוביל את המזון לצרכן בתנאי קירור.
"הרשת שלי הובילה דרך, כל רשת אומרת היום שהיא רוצה להיות 'הרמי לוי' של התחום. האסטרטגיה היא לדאוג לאלה שאין להם, לא על חשבון איכות ושירות. לצערי, המתחרים לא חשבו ללכת בדרך הזאת, אלא בעיקר רצו לחסל אותי. אם הובלתי דרך וכולם הולכים באותה דרך עבורי, זה יתרון גדול. אני לא מאבד יתרון יחסי, כי אני לא יכול להאכיל את כל עם ישראל. זה שמרוויחים פחות, זה לא אומר שהענף שלנו במשבר. מי שמרגיש ככה שיתאים עצמו לצרכן".
ענת גבריאל, מנכ"לית יוניליוור ישראל שישבה גם היא בפאנל, אמרה על הייבוא המקביל: "זה לא נושא חדש לנו. קוראים לרפורמת הייבוא 'רפורמת הקורנפלקס', רק שהקורנפלקס של יוניליוור מיוצר בערד. כך שתמיד היו לנו מתחרי ייבוא.
"ההוכחה היא עלי. עלי לחדש, להביא דברים אחרים. ייבוא מקביל הוא תמיד צעד אחד אחרי המותגים המובילים. אנחנו רק צריכים כל הזמן לחדש".
אירי שחר, מנכ"ל ובעלים של רשת אחד שמוכרת מותג אחד מכל מוצר ומותג זה הוא בדרך כלל לא מותג מוביל ויקר אמר: "צריכת המותגים של הצרכן הישראלי היא מוגזמת. זו שאלה של זמו עד שרשתות ללא מותגים יהיו פה משהו חזק".