סודה סטרים הקטינה אריזות: המחיר לליטר זינק
המכלים החדשים של סירופ סודה סטרים הוקטנו מ-500 מ"ל ל-440 מ"ל והמחיר לא השתנה -15 ש' - כלומר, המחיר ל-100 מ"ל עלה ב-13%. עבור הפקת משקה מהסירופ, ההתייקרות אף גדולה יותר. למשל, מסירופ קולה החדש ניתן להפיק 7 ליטר משקה לעומת 12 ליטר מהישן: התייקרות של 66% במחיר לליטר. סודה סטרים: "הרכיבים השתנו לכן המוצר יקר יותר"
צרכנים שמו לב: בקבוקי הסירופ של סודה סטרים (soda stream) הוקטנו והתייקרו. במקום בקבוק בנפח 500 מ"ל שנמכר ב-15 שקל (מחיר שכיח), מוכרים כעת ברשתות בקבוקים בנפח 440 מ"ל, ב-15 שקל. כלומר, המחיר ל-100 מ"ל סירופ עלה מ-3 שקלים ל-3.4 שקלים, משמע, מדובר בעליית מחיר של 13% במחיר בקבוק חדש, לעומת בקבוק ישן. מבחינת משקה שניתן להפיק מהסירופים החדשים, מדובר בעליית מחיר של כ-66% לליטר.
שמתם לב להקטנת אריזות? ספרו לנו >>
כתבות נוספות בערוץ הצרכנות :
בקלמר של הילדים? דבק בלי כיתוב בעברית
חלקי פלסטיק במעדן דני שטראוס
מחקר: מה גרם לקוקה קולה לחתוך 20% ממחיריה בברזיל
ירידה של כ-41% בכמות המשקה שניתן להפיק
מבחינת ליטר משקה שניתן להפיק מהסירופ, ההתייקרות גדולה יותר. ניתן לראות שעל כמה מהבקבוקים החדשים, כתוב שניתן להפיק מהם 7 ליטר משקה. מדובר משקאות בטעמים כמו קולה, תפוז דיאט ולימון ליים שהיו קיימים קודם להחלפת האריזות (לימון ליים הפך לדיאט, הקולה והתפוז דיאט "שופרו"). לפני כן, מהטעמים האלה ניתן היה להפיק 12 ליטר משקה, כך לפי הכיתוב על גבי הבקבוקים הישנים.
נראה כי מדובר בירידה של כ-41% בכמות המשקה שניתן להפיק - 12 ליטר משקה בטעם קולה שהיה קיים בחברה עד לאחרונה, לעומת 7 ליטר ממשקה הקולה ה"חדש והמשופר".
עליית המחיר לליטר משקה מופק: כ-66%
עקב כך, מבחינת מחיר לליטר משקה, מדובר בהתייקרות של כ-66%. הצרכן מארק מראשל"צ, מסביר שזה כיוון ש"עלות הכנת 12 ליטר משקה באמצעות הסירופ החדש עומדת על כ-25 שקל", אמר. כזכור, הפקת 12 ליטר משקה באמצעות הסירופ הישן עמדה על 15 שקל.
"יתכן שהסירופ החדש באמת 'משופר', אבל בטח שזה לא מצדיק התייקרות כה גדולה לעומת המוצר המקורי", טען.
על בקבוקים אחרים בטעמים חדשים (לכאורה בנוסף ובמקום טעמים שנעלמו), נכתב כי ניתן להפיק מהם 45 כוסות משקה. קשה לדעת כיצד מודדים "כוס" בחברה.
צרכן בשם יאיר התלונן ל-ynet על כך שלכאורה, הנפח החדש מוצנע על גבי האריזה בהשוואה לנפח הקודם: "הכיתוב על הבקבוק הישן, 500 מ"ל, מופיע בהבלטה - ובבקבוק החדש הוא מופיע בקטן. כמובן גם שבהיעדר בקבוקים ישנים מהמדף, גם לא ניתן להשוות את הגדלים בחנות".
"הדילול שונה"
כבר בפברואר 2015 פרסמנו שסודה סטרים תקטין אריזות באופן שמהווה התייקרות, אך לא ידענו איך הן יתומחרו על-גבי המדף.
שמנו לב לכך במסיבת עיתונאים שערכה החברה לנוכח שינויי אסטרטגיה שערכה, לאור ירידה במכירות בארה"ב. ל-ynetנמסר אז כי החברה הקטינה אריזות כחלק ממהלך גדול יותר של השקת מכונה חדשה וטעמים חדשים.
לטענת סודה סטרים, ניתן להפיק פחות משקה מהסירופים החדשים, "כי הדילול שונה", כך אמר אז ל-ynet מנכ"ל החברה דניאל בירנבאום. בחברה טוענים כיום: מדובר במוצרים אחרים, המכילים רכיבים ולכן הם יקרים יותר לליטר.
המכשיר החדש - יקר
גם המכשיר החשמלי החדש של החברה, "פאואר", שהושק לאחרונה, זה מכשיר יקר יחסית למכשירים שהחברה מוכרת: 700 שקל מחירו. מילוי בלון גז של 60 ליטר עולה 50-40 שקל (תלוי במספר המילויים שקונים בו זמנית ובמבצע).
לשם השוואה, מחירי ארבעת המכשירים של סודה סטרים ששווקו בישראל, נעו עד כה בין 350 ל-500 שקל (או בהנחה: 400-300 שקל). מכשיר חמישי, חשמלי, נמכר בארץ ב-800 שקל. בארה"ב אגב, מחירי המכשירים עומדים על כ-130-100 דולר והיקר ביותר: כ-180 דולר. הדגם הזול Fountain Jet נמכר בארה"ב ב-79 דולר.
סודה סטרים: "מדובר במוצר אחר, שונה במרכיביו ולכן גם יקר יותר לליטר"
מסודה סטרים נמסר כי: "מגוון הטעמים החדש של סודה סטרים מבוסס על פורמולות חדשות ומתקדמות. מדובר במוצר אחר, שונה במרכיביו ולכן גם יקר יותר לליטר. הטעמים החדשים טעימים יותר, בריאים יותר וטבעיים יותר. במגוון ניתן למצוא טעמים ללא חומרים משמרים, ללא ממתיקים מלאכותיים, ללא חומרי טעם וריח מלאכותיים ומועשרים בויטמינים.
"השקענו משאבים רבים בפיתוח הטעמים החדשים ואנחנו מאמינים שהם מספקים לצרכן אלטרנטיבה מצוינת למשקאות מבוקבקים הן מבחינה איכותית והן מבחינת המחיר לצרכן.
"מכשיר ההגזה POWER החדשני נכנס לשוק לצד המכשירים הקיימים, אשר מחירם לא השתנה. מדובר במכשיר פרימיום המיועד לצרכנים שרוצים להוסיף טכנולוגיה לחוויית הכנת הסודה שלהם".