שתף קטע נבחר
.
ערוץ 20

ישראל תחזור להיות גן עדן לסחר בבני אדם?

השבוע אושר הסכם אזרחי בין ישראל לבלארוס שלפיו אזרחי שתי המדינות יוכלו לבקר בהן ללא צורך בהוצאת ויזה. ח"כ מרב מיכאלי חוששת שהדבר יקל על סחר בנשים לזנות: "בלארוס היא מדינה שאין בה מנגנונים לשמירה על זכויות אדם"

 

מירב מיכאלי מזהירה מהסכם הוויזה

מירב מיכאלי מזהירה מהסכם הוויזה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

על פניו הסכם שמבטל את הצורך להוציא ויזה כדי לבקר במדינה אירופאית הוא דבר מבורך, אך חברת הכנסת מירב מיכאלי רואה בהסכם עם בלארוס סכנה גדולה. בראיון אמש עם אברי גלעד באולפן "הערב ב-7", היא מזהירה כי ישראל תחזור להיות גן עדן לסחר בבני אדם ולסחר בנשים.

 

ההסכם נחתם לפני כמעט שנה, אך אישורו נחתם רק באחרונה. האזרחים יוכלו לשהות במדינה השותפה להסכם עד שלושה חודשים ללא צורך בויזה, במהלך ששת החודשים הראשונים לאחר קבלת החותמת בדרכון.

 

>>עוד באתר ערוץ 20>>

 

"בלארוס היא מדינה שאין בה מנגנונים לשמירה על זכויות אדם ", הסבירה מיכאלי וציינה כי לאף מדינה אין הסכם דומה עם המדינה.

 

בדו"ח שפירסמה מחלקת המדינה האמריקאית בשנת 2015 הוגדרה בלארוס כאחת המדינות הגרועות בעולם ביחס לסחר בבני אדם. בדו"ח נכתב כי בלארוס

הפכה למדינה שבה נשים, גברים וילדים חשופים לסחר ולעבודות כפייה.

 

חברת הכנסת אמרה כי שני אגפים של משרד המשפטים, אגף הסכמי החוץ ואגף סחר בבני אדם הבהירו כי הוצאת ויזה היא חסם משמעותי בפני התופעה.

 

לדבריה, הסרת מכשול הוויזה עלול להשיב את ישראל למצב בו הייתה לפני עשור, אז הוגדרה על ידי מחלקת המדינה כ"גן עדן לסחר בבני אדם".

מיכאלי הזכירה כי רק לאחר דו"ח חמור במיוחד של מחלקת המדינה, ישראל החלה לפעול בזירה הזו וצמצמה את הבעיה כמעט לחלוטין, אך כעת, כאמור הסכנה שבה ועולה.

 

יו"ר סיעת העבודה הפנתה את האצבע המאשימה לעבר מדיניות ראש הממשלה. לטענתה, אחת הסיבות לאישור ההסכם הוא ביטול השגרירות בבלארוס, מה שגורם להוצאת ויזה משם לבלתי אפשרית.

 

היא תקפה את נתניהו ואמרה שהוא "מייצר לעצמו את משרד החוץ שלו דרך המועצה לביטחון לאומי, תוך כדי שהוא מייבש את משרד החוץ" .

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
ח"כ מירב מיכאלי
צילום: עידו ארז