בניחוח העיר הגדולה: מעבדת סבון בניו יורק
רשת סבון השיקה את החנות ה-14 שלה בניו יורק. הקונספט חדש: מעבדה לרקיחת סבונים בעבודת יד במרכז החנות. סמנכ"ל החברה: "הצרכנים היום מחפשים חוויה ייחודית, כזו שלא ניתן למצוא ברכישה און ליין"
בימים אלה מתווספת ל-13 החנויות של רשת סבון בניו יורק חנות קונספט חדשה, השוכנת ברחוב ברודווי פינת רחוב 71. החנות הושקה באירוע חגיגי במהלך חודש אוגוסט ובו הוצגה האטלייה - מעבדה לרקיחת סבונים עבודת יד אשר נמצאת בתוך החנות.
בערב ההשקה נכחו נציגי תעשיית הלייף סטייל, נציגים ממגזינים אמריקנים, בלוגרים מקומיים וגם שחקניות ודוגמניות ישראליות שמצליחות בעולם והגיעו לפרגן למותג הישראלי. באירוע ההשקה, ניו יורקרים רבים, שכבר מכירים את המותג, באו לראות במו עיניהם כיצד מכינים את הסבונים, שאחר כך מגיעים לביתם.
פתיחת חנות הקונספט בברודווי היא חלק ממהלך הצמיחה של הרשת בארה"ב הכולל גם פתיחת חנות חדשה בוויליאמסבורג ורענון הנראות של שתי חנויות נוספות במנהטן. עלות ההשקעה בהקמתה, השקתה של החנות וברענון נראות החנויות הנוספות כ 2 מיליון דולר.
לדברי רונן זהר, מנכ"ל סבון, הרעיון לפתוח חנות קונספט בסגנון זה בניו יורק מתבשל ברשת מזה מספר שנים, ויחד עמו ירועננו חנויות נוספות בארה"ב בעלות כוללת של כ-5 מיליון שקל. "חיפשנו את ההזדמנות המתאימה למהלך הזה, והוא משמעותי מאוד עבורנו. אנחנו מתפתחים כל הזמן עיצובית וחווייתית, אבל לניו יורק יש חשיבות מיוחדת כחלון הראווה של כל מותג".
משינקין לניו יורק
חנות הקונספט החדשה בניו יורק היא למעשה חנות המעבדה לייצור סבונים הראשונה מחוץ לישראל. פורמט זה הומצא בחנות הראשונה של הרשת בשמה הקודם, "סבון של פעם", ברחוב שינקין בתל אביב. המעבדה הניו יורקית נשקפת מהרחוב בצמוד לחלון הראווה, ועוברי האורח יכולים להביט בעבודה כבר מבחוץ. בתוך החנות, הסבונים המוצקים נרקחים ונמכרים כמו בחנות דליקטסים – טריים ולפי משקל.
"בחנות החדשה אנחנו מבקשים להעניק ללקוחות הצצה אל מאחורי הקלעים שלנו, להיות חלק מסיפור המותג בדרך שונה וייחודית, וממש לראות איך רוקחים את המוצר", אומרת יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק של סבון. "כיום, יחד עם הרגלי הצריכה שהשתנו והפכו להרבה פחות אישיים ויותר מהירים, הצרכנים מחפשים חוויה ייחודית, כזו שלא ניתן למצוא ברכישה און ליין".
רשת סבון הוקמה על ידי אבי פיאטוק וסיגל קוטלר-לוי לפני 18 שנים ברחוב שינקין בתל אביב, וכיום זוהי הרשת הישראלית הגדולה ביותר ובעלת הפריסה הרחבה ביותר בחו"ל: לרשת כ-150 חנויות (למעלה מ-100 בחו"ל), ויש לה חנויות בארה"ב, יפן, גרמניה, אנגליה, צרפת, ספרד, איטליה, הולנד, רומניה, האיים הקאריביים, הונג קונג וטייוואן. יעד הצמיחה שסומן על ידי הרשת הוא להגיע לפריסה של 400 חנויות, רובן בחו"ל, בתוך חמש שנים.
בינתיים, החנות החדשה בניו יורק היא תקווה גדולה עבור הרשת. "זה אתגר אדיר להמשיך ולצמוח בשוק עם שפע עצום ומגוון כמו ניו יורק" אומר זהר. "על מקומות ספורים בעולם, כמו ניו יורק, אפשר להגיד שאם הצלחת שם, כנראה שבאמת הצלחת. לכן בניית החוויה הייחודית והחדשנית של חנות האטלייה היא משהו שאנחנו מצפים שיעצים את המותג משמעותית. דבר כזה לא ראו עדיין בניו יורק".
הכותבת הייתה אורחת של רשת סבון בניו יורק