איך מוצאים בקלות חנייה בתל אביב?
הכירו את אפליקציית HopOn, שמאפשרת תשלום לנוסעים בתחבורה ציבורית ובתל אופן באמצעות הסמארטפון. וגם, בזמן שאתם מחפשים חנייה בתל אביב, חברת הסטארט-אפ הישראלית אנגוג פיתחה אפליקציה שתזהה היכן התפנתה חנייה קרוב אליכם
עוד בנושא
הטעמים הישראלים כובשים את העולם
רוצים לייצא לחו"ל? אין תחליף ללחיצת יד
חברת הסטארטאפ הישראלית Anagog, שהוקמה על ידי ירון אייזנבוד, חיפאי, שמשמש מנכ"ל החברה, וגיל לוי, רחובותי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, פיתחה טכנולוגיה ייחודית, שבאה להקל על מציאת חנייה. האפליקציה של אנגוג עוקבת אחר התנהגות החנייה של המשתמש תוך שימוש וצריכה מינימלית בסוללה. הטכנולוגיה הייחודית, שתחל בקרוב להיות מופעלת בישראל, באמצעות שיתוף פעולה, שכבר נחתם, עם "פנגו", תנתח ותזהה היכן מתפנה חנייה בעזרת מכשירי הסמארטפון של המשתמשים.
מוצאים חנייה באמצעות חוכמת ההמונים
"באמצעות חוכמת ההמונים, משתמש יגיע אל מקום חניה באיזור מסוים, כשהחברה יודעת כמה זמן מותר לו לחנות באמצעות הערכות שונות, המבוססות בין היתר גם על החיישנים הנמצאים במכשיר. כשמשתמש יוצא ממקום החניה, ההודעה על כך תגיע באמצעות הטכנולוגיה אל קהילת הנהגים ואל המשתמשים הרלוונטיים, הנמצאים באיזור, שיכולים להגיע ולתפוס אותה. בנוסף, המשתמשים יכולים לקבל התראות על מקומות חניה שעתידים להתפנות בהתאם לזמן החניה המותר באיזור, והנהגים יודעים שהם אמורים לחכות דקות בודדות, כדי שיוכלו לחנות במיקום הקרוב ביותר ליעדם", מסביר אייזנבוד.
אנגוג גייסה לפני כשנה וחצי מיליון דולרים ממשקיעים ישראלים, ביניהם דן וילנסקי, ממקימי Applied Materials, יוס שירן, מנכ"ל "אבן קיסר" ואבי שכטר, לשעבר סגן נשיא ב-AOL. בימים אלו נערכת החברה לגיוס הון חדש, כשמקביל מנהלים אייזנבוד ולוי משא ומתן מתקדם עם חברות בינלאומיות שונות, ונערכים להתחלת הפעילות המשותפת שלהם עם פנגו, לאחר שביניהם ההסכם כבר חתום.
ביקוש גם בעולם
"אנגוג פירושו ביוונית עתיקה "לידר". חיפשנו שם גנרי לטכנולוגיה, שיכולה לבוא לידי ביטוי בתחומים נוספים כמו ערים חכמות, פרסומות מבוססות מקום ועוד, כשהפוקוס העיקרי שלנו הוא בבעיות חנייה. ב-4 השנים האחרונות צברנו מעל חצי מיליארד אירועי חנייה בכל העולם, בכלל זה בישראל, וכ-2 מיליון אירועים ביום. המידע הזה פיתח את הטכנולוגיה שלנו, ונכון להיום, יש למוצר שלנו ביקוש הולך וגדל בעולם", אומר אייזנבוד.
לדבריו, החברה נמצאת במשא ומתן מתקדם בעם חברות בתחום הניווט, חברות פארקינג ורשתות חניונים, כדי לבצע של תשלום חנייה באמצעות מכשירים סלולריים. אם זה עם BMW, אם זה עם "אאודי" וחברות נוספות בגרמניה ובצרפת. "הטכנולוגיה שלנו הגיעה בטיימינג טוב. לאחר תהליכי פיתוח של כמה שנים, הטכנולוגיה מוכנה להשקה, ובקרוב היא תתחיל לפעול בארץ ובעולם".
לדבריו, החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצורך מאמצי השיווק הגלובליים של הפתרונות של החברה. "בחברות, שנמצאות איתנו במו"מ לרכישת האפליקציה שלנו, מבינים את חשיבות הקשר בין הצורך של הנהגים לסיפוק המידע על מקום החניה המתפנה. הטכנולוגיה מתאימה לשבת על הדסק בורד של הנהג, ויש לזה חשיבות עצומה, כי בסופו של דבר הרכבים יהיו מחוברים לאינטרנט, והחברות מחפשות תכנים מעניינים לנהגים. בצד מזג האויר ופקקים, הם יוכלו להיעזר באפליקציה שלנו לפתרון בעיות חנייה. בהתחלה האפליקציה תינתן בחינם ואחר כך נראה"" מסכם אייזנבוד.
משלמים באוטובוס באמצעות הסמארטפן
ועל מי שנוסע בתחבורה הציבורית ואין עליו מזומן, פיתחו היזמים עופר סיני (30) ודויד מזומן (30), לשעבר רואי חשבון, את אפליקציית HopOn, שמאפשרת את תשלום הכרטיס לנוסעים בתחבורה ציבורית באמצעות הסמארטפון. החברה שהקימו השניים לפני כשנתיים, היא החברה הראשונה בישראל, שקיבלה את אישור משרד התחבורה לגביית תשלום סלולרי במסגרת שיתוף הפעולה של החברה עם חברת "דן". "טכנולוגיה החדישה והמתקדמת שלנו חוסכת זמן יקר גם לנוסעים וגם לנהגי האוטובוס", מסביר עופר סיני - מיסד שותף של חברת HopOn.
בדלתות הכניסה והיציאה באוטובוס מותקנים משדרים, שבאמצעותם מזהה המכשיר הסלולרי את פרטי הנסיעה, ומבצע חיוב תואם באפליקציה. הפיתוח חוסך זמן רב למיליוני הנוסעים באמצעי התחבורה השונים בישראל, ויביא לקיצור התורים הארוכים שהיו עד כה בעמדות הטעינה המעטות ברחבי הארץ ומול נהגי האוטובוסים", מסביר לוי, ומציין שבשלב זה רק מכשירים מבוססי אנדרואיד יוכלו לטעון את כרטיס הרב קו מהטלפון החכם. בנוסף, HopOn מאפשרת תשלום סלולרי גם בתל אופן.
"בתהליך פשוט ונוח, ניתן לרכוש ולשחרר אופניים מהאפליקציה ולצאת לרכיבה עם תל-אופן, זאת מבלי לבלות זמן יקר מול מכונות הכרטוס והמכירה. "כדי לאפשר נוחות מירבית ולהנגיש את התחבורה הציבורית העירונית לקהלים החדשים, המצטרפים אליה בימים אלו בעקבות עבודות הרכבת הקלה, הודיעה החברה על מתן הנחה של כ-30% בשירות תל אופן לרוכשים באמצעותה כרטיסים לתחבורה הציבורית", מסכם לוי.
"הדור הבא של הרכבים ומערכות התחבורה יתאפיין בקישוריות ונגישות למידע ושימושים חדשים", אומר ליאור קוניצקי, מנהל חטיבת ענפים טכנולוגים ומשנה למנכל מכון היצוא. לדבריו, בין שימושים אלו: הכוונה למקומות חניה/ניתור תפקוד הנהג לצרכי בטיחות ובריאות/מניעת תאונות. "אציין כי יתרונות הסייבר יהוו תנאי הכרחי להבטחת הקישוריות. הפתרונות הישראלים כבר מיושמים אצל יצרני הרכב המובילים בעולם וכן במגה פרויקטים ברחבי העולם".