רכבת ישראל: הקופות נסגרות ב-14:30 והמכונות לא מעודכנות
בחלק מתחנות הרכבת שעת הסגירה של הקופות הוקדמה ל-14:30, ובכמה מהכניסות לתחנות אין בכלל קופות. אמנם יש מכונות ממוחשבות לשימוש הנוסעים, אבל למרבה החלמאות: אי אפשר עדיין לקנות בהן את הכרטיסים הגמישים התקופתיים החדשים. הרכבת: "המכונות יעודכנו בהדרגה"
נתקלתם בתקלה/מחדל צרכני בתחבורה הציבורית? ספרו לנו >>
כך למשל, בתחנת משה דיין בראשל"צ אין קופאיות החל מ-14:30. למה? ככה. עובד במקום אמר ל-ynet: "זו החלטה של ההנהלה לקצר את זמן הקופות. תשאלו אותם למה. אני מסכים שזה לא בסדר".
כשאין חופשי יומי במכונה והקופה סגורה - הנוסע משלם יותר
מילא אם אפשר היה לקנות את כל סוגי הכרטיסים במכונות - אבל כרגע, אי אפשר. לא ניתן להטעין חופשי יומי, רב-קו גמיש 7 ורב-קו גמיש 30, בין אם הנוסע מחזיק בכרטיס רב-קו אנונימי ובין אם ברשותו רב-קו מזוהה. האופציות האלה עדיין לא הוטענו למכונות.
הבעיה הזאת קיימת גם בכניסות לתחנות בהן אין קופות. למשל, לתחנת הרכבת השלום בת"א יש כמה כניסות. בכניסה דרך קניון עזריאלי, אין קופה. עקב כך, מי שרוצה לקנות את הכרטיסים הגמישים החדשים לא יכול לעשות זאת כי אין קופה והמכונות לא מעודכנות.
הפגיעה בלקוחות ברורה: כך לדוגמא, מי שמגיע לתחנה כזאת אחרי 14:30, ורוצה למשל לרכוש חופשי יומי, משום שלפניו נסיעת רכבת + נסיעות אוטובוס, אינו יכול לעשות זאת. הוא מגלה להפתעתו שהקופות סגורות והמכונות לא מספקות עדיין את אופציית הרכישה הזאת. עקב כך, עליו לשלם על נסיעת רכבת וכן על נסיעת אוטובוס, מה שמייקר את מחיר הנסיעה.
"בשבוע שבועיים הקרובים"
בשירות הלקוחות של הרכבת, אמרו ל-ynet כי אכן, זמני הקופות בתחנות הלא מרכזיות קוצצו לאחרונה. עוד אמרו כי המכונות אכן לא עודכנו עדיין בחוזים החדשים, אך יעודכנו בשבוע-שבועיים הקרובים.
ברכבת ישראל מסרו בתגובה: "בשל טווחי הזמנים הקצרים, בין אישור הרפורמה ליישומה בפועל, לא ניתן היה להתאים את המכונות למכירת החוזים החדשים.
"לכן, נקבע מול משרד התחבורה כי בשלב הראשון יימכרו הכרטיסים המשולבים רק בקופות הרכבת המאוישות.
במהלך החודש, נעשתה עבודה לאפיון ותכנות המכונות האוטומטיות לצורך מכירת הכרטיסים המשולבים החדשים. לצד זה, הוגדל מספר העובדים המאיישים את הקופות בתחנות. ככל הנראה, החל מהשבוע, בהדרגה תחלנה גם המכונות האוטומטיות למכור את הכרטיסים החדשים".