שתף קטע נבחר

סערת הטאבלטים: פרטנר נתבעת ב-30 מיליון

חמישה לקוחות של פרטנר, ביניהם אישה הסובלת משיתוק מוחין ואב שכול שהולך שולל ביריד "חבר", הגישו בקשה לייצוגית נגד החברה. כל התובעים מתארים תהליך שיטתי שבו נציגי החברה מבטיחים מתנות "חינם" ובפועל מדובר בחיובים של עשרות שקלים למשך כמה שנים קדימה. פרטנר: "כשנקבל את כתב התביעה נגיב בהתאם"

תושבת הדרום שהבטיחו לה טאבלט בחינם כאות סולידריות לאחר מבצע "צוק איתן", אישה הסובלת משיתוק מוחין שפותתה לקחת מחשב לוח לכאורה ללא עלות, אב שכול שהולך שולל ביריד של "חבר" - תרמית הטאבלטים של חברות הסלולר הגיעה לשלב התביעה הייצוגית: חמישה לקוחות של פרטנר (אורנג' לשעבר) הגישו אתמול (ב') לבית המשפט מחוזי-מרכז בקשה לתביעה ייצוגית על סך 30 מיליון שקלים בשם כל לקוחותיה של החברה שנפגעו מהפרשה. התביעה הוגשה על ידי משרד א.גולן עורכי דין.

 

כתבות נוספות בנושא פרטנר :

טאבלט בכאילו מתנה: גם בסלקום ואורנג'

פרטנר גבתה שלא כדין: נקנסה ב-2.7 מיליון ש'

פשרה: פרטנר תפצה לקוחות על תוכנית מטעה

פשרה בייצוגית נגד פרטנר: 70 ש' לקנייה בפרטנר

 

בתביעה מתואר כיצד באופן שיטתי פרטנר הבטיחה ללקוחותיה מחשבי לוח וציוד נוסף בחינם, החתימה אותם בחופזה על מסמכים ארוכים ובלתי קריאים, וכשהחיוב החודשי הגיע, ה"מתנה" שצורפה אליו היא ממש לא מה שהם חשבו שיקבלו.

 

התובעים כולם מגוללים את אותו הסיפור – למרות שחשדו, ושאלו שוב ושוב את נציגי השירות, אלה התחייבו בפניהם כי לא ייגבה מהם כל תשלום עבור המכשירים, גם אם יעזבו את החברה או יעברו מסלולים. מאוחר יותר גילו כי במקרה הטוב, הם מחויבים בהפרשי תשלום מרגע שעברו מסלול, ובמקרה הרע, חויבו מרגע שחתמו על החוזה.

 

אל רונית יובל מגן יבנה, אחת התובעות, התקשרה בחודש ספטמבר 2014 נציגת שירות לקוחות ואמרה לה שהחברה מחלקת מתנות לתושבי הדרום בגלל מבצע "צוק איתן", שבדיוק הסתיים באותה התקופה. כאשר הגיעה כמה ימים לאחר מכן לדוכן השירות של אורנג' בקניון על מנת לשדרג את מכשיר הסלולר שלה, שאלה אודות העניין, ושם נאמר לה כי מגיע לה לקבל במתנה טאבלט ואוזניות.

 

לאחר שאמרה לנציגה כי יש ברשותה מחשב נייד והיא כלל לא צריכה את הטאבלט, הנציגה השיבה "מה איכפת לך ? זה בחינם – תני לילדים". הנציגה החתימה אותה על מסמכים, ואמרה לה שכל מה שהיא חותמת עליו הוא בדבר קבלת המתנות בלבד. חודשיים מאוחר יותר, כאשר בדקה באופן אקראי את החשבונית החודשית, גילתה להפתעתה שהיא משלמת בכל חודש סכום של 45 שקלים בעבור הטאבלט, ו-35 שקלים בעבור האוזניות, למשך שלוש שנים. כאשר פנתה אל מרכז שירות הלקוחות, נטען בפניה שהיא חתמה על חוזה, ואין מה לעשות בעניין.

סניף פרטנר ברעננה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סניף פרטנר ברעננה(צילום: AFP)

 


 

תרמית גם ביריד "חבר"

גדי, פנסיונר בן 67 ואב שכול, הלך ליריד "חבר" המיועד עבור אנשי קבע והורים שכולים. נציגת שירות של החברה שהיתה שם הציעה לו לבחור שתי מתנות בחינם, והוא לקח אוזניות ורמקולים וחתם על מסמכים בדבר קבלתם. בניגוד למנהגו, הוא לא התעמק במסמכים, מכיוון שהיותו ביריד "חבר" הקנתה לו תחושה שלא יפול לתרמית. לאחר מספר חודשים בנו הסב את תשומת ליבו שהוא משלם כ-90 שקלים בכל חודש למשך 3 שנים על ה"מתנות" הללו. כשפנה למוקד השירות נאמר לו שהוא חתם על חוזה שמאשר את התשלומים, וגם פנייה במכתב המגולל את נסיבות חייו לא הועילה.

 

הסיפור של אחת התובעות, דיירת בדיור מוגן של אגודת "ניצן", הסובלת משיתוק מוחין, מקומם במיוחד. כאשר היא פנתה אל עמדת שירות הלקוחות של החברה בקניון על מנת לרכוש כרטיס סים, אמר לה נציג השירות כי מכיוון שהיא לקוחה ותיקה, מגיע לה לקבל טאבלט ללא עלות, והחתים אותה על מסמכים. כשנה מאוחר יותר, כאשר ביקשה לעבור למסלול זול יותר, נאמר לה כי אם תעשה זאת תחויב על הטאבלט. מכיוון שהמסלול אליו רצתה לעבור היה זול משמעותית, היא עברה אליו בכל זאת ומאז משלמת 40 שקלים בחודש, למשך 27 חודשים.

 

נטע, תובעת נוספת, רומתה לטענתה פעמיים. בפעם הראשונה, באוגוסט 2014, התקשר אליה נציג החברה על מנת למסור כי מגיעים לה ולאמה, אשר חולקת איתה חשבון משותף, שני טאבלטים בחינם, ואמר שמדובר בעודפי מלאי שמחלקים כהטבה למנויים. נטע, שהיתה ספקנית, וידאה עם הנציג האם אכן מדובר במתנות, ללא חיוב, והוא השיב לה שכן, עד שלבסוף השתכנעה והסכימה לחתום על המסמכים ולקחת את הטאבלטים. מכיוון שמדובר בדגמים ישנים ולא מתקדמים, היא לא עשתה בהם כל שימוש.

 

לאחר כארבעה חודשים, כאשר בדקה את החשבונית של אמה, הבחינה בחיוב של 80 שקלים עבור שני המכשירים בחשבונית החודשית. כאשר התקשרה לברר מה פשר החיוב, נאמר לה כי הטאבלטים היו בחינם כל זמן ששילמה סכום חודשי מסוים, אך מכיוון שעברה למסלול מוזל יותר, איננה זכאית להחזר עבורם. בדיעבד התברר לנטע כי החיובים החלו כבר בחודש הראשון, מה שמוכיח לטענתה שמדובר בתירוץ ריק מתוכן. נציג החברה הבטיח כי החיובים ייפסקו ושהיא תקבל החזר עבור אלה שבוצעו.

 

בפעם השנייה, כשנה לאחר מכן, יצר איתה שוב קשר נציג של החברה, ואמר לה שמכיוון שהיא במסלול "חבר" מגיע לה לקבל מכשיר סלולרי מ"הדור הישן" כגיבוי למקרה שבו הטלפון נגנב או מתקלקל. לאור ניסיון העבר, נטע שאלה מספר פעמים האם הוא בטוח שזה בחינם, והוא אמר שכן. בפועל גילתה מאוחר יותר כי אמה משלמת 1,200 שקלים בחודש עבור שלושה מכשירים ישנים שניתנו להן, וכי החיובים עבור הטאבלטים לא הופסקו כפי שהובטח.  

חנות של פרטנר (לשעבר אורנג') בקניון. ארכיון (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
חנות של פרטנר (לשעבר אורנג') בקניון. ארכיון(צילום: סיון פרג')

 

רחלי מספרת כי נציגת השירות הודיעה לה כי מגיע לה לקבל מכשיר טאבלט במתנה, עליו תזוכה באופן מלא, במידה ותישאר לקוחה למשך שלוש שנים מיום קבלת הטאבלט, ובמידה ותעזוב לפני כן, תשלם 50 שקלים עבור כל חודש מהחודשים שנותרו. בפועל התברר לה כי כחצי שנה לאחר שקיבלה את הטאבלט, החברה החלה לחייב אותה ב-55 שקלים בכל חודש, ללא כל סיבה, ולמרות שהיא היתה עדיין לקוחה.

 

התובעים מעריכים כי לפחות 10,000 לקוחות נפגעו מתוך כ-2.8 מיליון לקוחותיה של החברה, ועל כן דורשים 30 מיליון שקלים, בחישוב של 3,000 שקלים עבור לקוח. הם מסכמים באומרם כי החברה "ניצלה את חולשתם בכדי להביאם לכדי חתימה על חוזה שתנאיו גרועים במידה בלתי סבירה מן המקובל – התנהגות אשר עולה לכדי עושק".

 

מחברת פרטנר נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשנקבל אותו, נלמד את הפרטים ונגיב בהתאם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים