שתף קטע נבחר

ריקול באיקאה: סכנת התחשמלות ממנורות

רשת איקאה העולמית קוראת לצרכנים להחזיר לחנויות שתי מנורות עומדות ומנורות שולחן מסדרת GOTHEM, מאחר ובמספר מקרים הכבלים המחוברים להן נמצאו פגומים - מה שמעלה סכנת התחשמלות. לא התקבלו דיווחים על לקוחות שנפגעו

רשת איקאה העולמית הכריזה על ריקול של שלושה דגמי מנורות מסדרת GOTHEM. החברה קוראת ללקוחות "להפסיק את השימוש במוצר באופן מידי ולהחזירן לאחת מחנויות איקאה לקבלת החזר כספי מלא. בישראל איקאה מפעילה 3 חנויות וניתן להשיב את המנורות לכל אחת מהן ולקבל את הכסף ששולם עבורן - בחזרה. החברה לא תאסוף את המנורות מבתי הלקוחות.

 

 

מדובר בשתי מנורות שולחן ומנורה עומדת אחת, שנמכרות בסניפי הרשת בעולם החל מאוקטובר 2015. למנורות מחובר כבל ואותרו מספר מקרים של כבלים פגומים - דבר המעלה סכנת להתחשמלות. "כבלים פגומים עלולים להוליך זרם חשמלי לחלקים המתכתיים בגוף המנורה ובכך להוות סכנת בטיחות", נמסר מאיקאה.

 

הדגם שנקרא לריקול ע"י איקאה (מקור: איקאה) (מקור: איקאה)
הדגם שנקרא לריקול ע"י איקאה(מקור: איקאה)

 

מהרשת נמסר כי לא התקבלו דיווחים על לקוחות אשר נפגעו, אך נתקבלו דיווחים על 3 מקרים של סכנת התחשמלות. הרשת קוראת ללקוחות להחזיר את המוצרים גם במידה והם תקינים, ומציעה כאמור, החזר כספי מלא.

 

"אנו באיקאה מייחסים חשיבות רבה לבטיחות מוצרינו ואיננו לוקחים כל סיכון, לכן בכדי למנוע פגיעות אנו קוראים להחזרת מנורות מסדרת GOTHEM וקבלת החזר כספי מלא", נמסר מהחברה.

 

ריקול למנורות תקרה לפני חודש

לאיקאה אלפים רבים של פריטים ומדי פעם מתגלה פגם או שמתעורר חשש לפגם בכמה מהם. רק לפני כחודש ב-9 בפברואר רשת איקאה ביקשה מלקוחות שרכשו מנורות תקרה מסדרת HYBY ו-LOCK להסיר את המוצרים באופן מיידי ולהחזירם לאחת מחנויות איקאה, תמורת החזר כספי מלא. אין צורך בהצגת קבלת קנייה.

 

בינואר 2016, איקאה ביקשה מלקוחות להחזיר לחנויות סט מקלות תיפוף LATTJO וסט כלי ההקשה LATTJO ולקבל החזר כספי מלא, כאמצעי זהירות לאחר קבלת דיווח מעובדים על כך שכדור הגומי בראש מקלות התיפוף עלול להתנתק, לא התקבלו דיווחים על מקרים בקשר למוצרים הללו,

 

ביולי 2015, בעקבות מות שני ילדים, איקאה הודיעה כי תוסיף ערכות בטיחות לשידות. הרשת אמנם לא אספה את השידות אך חילקה את הערכות בחינם.

 

ב-2012, נתקלה פגם בחגורת כיסא האכלה לילדים. איקאה אספה את הכיסאות מצרכנים. ב-2011, צרכנים בעולם התלוננו כי מיכל הזכוכית של מכשיר להכנת קפה ותה מדגם FÖRSTÅ נשבר בפתאומיות, וגרם לכוויות וחתכים. החברה קראה להפסיק להשתמש במוצר ולהחזירו לחנות. עוד באותה שנה, איקאה אספה מלקוחות ארון מדגם ELGÅ עם דלת הזזה הכולל מראה מדגם FENSTAD. זאת אחרי שבעולם קיבלו מספר דיווחים על שהמראה התנתקה מדלת ההזזה ונשברה. אחרי זמן מה, שוב אספה מראה שעלולה להתנפץ, הפעם מדגם PAX AURLAND. ב-2010, אחרי שפעוט בארה"ב כמעט נחנק, איקאה אספה וילונות מלקוחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים